Donosimo pet načina da menstruacije ne budu toliko bolne, a emocije stabilnije

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Iako je menstruacija potpuno prirodna stvar i znak da u našem tijelu sve radi kako treba, one nekad zaista znaju biti vrlo neugodne, bolne i pomalo iritantne.

Svaki mjesec majka priroda donosi novi val grčeva, nadutosti, lošeg tena i nezahvalnih i nekontroliranih emotivnih ispada. To je vrijeme kada se većina nas želi samo sklupčati u toplom krevetu pod dekicom s velikom tablom čokolade, no možda postoji način da si to vrijeme olakšate bez potrebe da zaustavite cijeli svoj život i sve obveze, kaže Cherie Hoeger, suosnivačica tvrtke Saalt koja proizvodi menstrualne čašice.

Budite upoznati sa svojim ciklusom

Znamo da nam ciklus donosi razne hormonalne promjene koje utječu na naše raspoloženje, apetit, ten, razinu energije i još štošta.

Jeste li znali da se vaš ciklus sastoji od četiri faze? Kada naučite u kojem ste dijelu ciklusa te kako on utječe na vas, lakše ćete se pripremiti na to što vas čeka. Ciklus počinje prvim danom krvarenja koje traje između četiri i sedam dana. Budući da je ova faza često popraćena nadutošću, izbjegavajte konzumaciju velikih količina soli, šećera ili alkohola. To će pomoći i s umanjivanjem menstrualnih grčeva.

Dopustite si vrijeme za odmor

Menstruacija počinje kada razina progesterona padne, što će utjecati na to da se maternica počne ljuštiti. U ovoj fazi ciklusa vaši su hormoni na najnižim razina zbog čega ćete biti umorniji, a i vaše tijelo odbacuje stvari koje mu više nisu potrebne pa na to troši energiju. Nemojte forsirati organizam napornim vježbanjem jer biste tako mogli „ukrasti“ tijelu prijeko potrebne nutrijente što može dovesti do upala i povećati rizik od kontinuiranog PMS-a, grčeva, nadutosti i bolnih menstruacija. Organizirajte si dio u danu kada ćete se odmoriti bez osjećaja krivnje.

Pazite na prehranu

Budući da su vam razine hormona tijekom menstruacije najniže u cijelom ciklusu, nutrijente je važno nadomjestiti pravilnom prehranom kako biste održali razine energije i emocije stabilnima. Jedite hranu bogatu željezom i cinkom, poput govedine, janjetine, morskih plodova, grahorica, sjemenki i zelenog lisnatog povrća. Takva hrana iznimno je regenerativna za krv i bubrege pa ćete tako tijelu dostaviti potrebne minerale koje gubi gubitkom krvi.

Koristite bolje higijenske proizvode

Konvencionalni higijenski proizvodi poput uložaka i tampona često su vrlo skupi i sadrže brojne toksine poput aluminija, alkohola i brojnih umjetnih mirisa. Najgore od svega je što se u njihovoj proizvodnji koriste izbjeljivači koji iza sebe ostavljaju brojne toksine koji izazivaju grčeve, bolne menstruacije i hormonalnu neravnotežu, koja za posljedicu može imati stanja poput endometrioze. Tu na scenu stupaju menstrualne čašice koje su za sada najbolji i najsigurniji higijenski proizvod za žene.

Lagana tjelovježba

Iako se čini neobično, važno je ne pretjerivati s tjelovježbom u ovim danima jer ćete tako iscrpiti žlijezde i lučiti hormon stresa kortizol kako biste održale potrebnu razinu energije. S vremenom ovo može dovesti do viška estrogena, zbog čega teže gubite na težini, te poremećaja rada žlijezda koje će onda uzrokovati bolne menstruacije i hormonalnu neravnotežu. Pokušajte intenzivnije treninge raditi u prvoj polovici ciklusa, dok u drugoj radite nešto nježno poput šetnje, istezanja ili joge. Tako na prirodan način podupirete svoje tijelo i faze kroz koje ono prolazi, ne opterećujete žlijezde, potičete metabolizam i energizirate tijelo.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI