Projekt intermodalnog terminala najozbiljniji je projekt u budućem sporazumu Sjever. Dokaz tome je i posjet Darka Horvata, ministra prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Križevcima prošlog tjedna. Kako izgleda, država će za taj projekt i projekt solarne elektrane gradu Križevcima ustupiti čak 140 hektara državnog zemljišta.
Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…
Hoće li to biti darovni ugovor ili neka druga vrsta posla zasad se još ne zna, ali prvi koraci u realizaciji ovog projekta su počeli. Gradonačelnik Mario Rajn i župan Darko Koren održali s ministrom sastanak na temu čestica koje su u vlasništvu Republike Hrvatske, a koje su važne za provedbu projekata kako na području Križevaca, tako i na području cijele županije. Na održani sastanak se pred medijima osvrnuo župan Darko Koren koji je naglasio:
– Rekapitulirali smo sve naše zahtjeve i predmete koji već jesu u Ministarstvu, a ima ih otprilike 14, koliko smo to danas detektirali, odnosno napravili rezime. Neki su u jednoj fazi rješavanja, neki su na početku rješavanja – naglasio je župan Darko Koren.

Jedna od važnih tema sastanka bila je i izgradnja terminala za intermodalni prijevoz u Križevcima, koji je i jedan od strateških projekata uvrštenih u Razvojni sporazum Sjever, a za čiju je realizaciju nužna suradnja s Ministarstvom. Sam ministar Horvat o izgradnji intermodalnog terminala u Križevcima je istaknuo kako je riječ o iznimno zanimljivom i kompleksnom projektu koji bi se nalazio na žili kucavici, poveznici Zagreba s Budimpeštom.
– Svi su parametri ovdje pogođeni kako bi jedan ovakav logistički, intermodalni centar zaživio na prostoru grada Križevaca. Radi se o 132 čestice, preko milijun kvadratnih metara državnog zemljišta koje treba staviti u funkciju odnosno imovinsko-pravno razriješiti, potom isprojektirati da bismo onda otprilike 50 milijuna eura mogli uklopiti na ovaj prostor – naveo je ministar Horvat.
Uz ovaj projekt, razgovaralo se o izgradnji velike solarne elektrane, projektu u čijem je provođenju također potrebna suradnja Grada i Ministarstva. Ministar je zaključio da bi i ovdje država morala uskočiti, posebice što se tiče zemljišta na kojem bi se elektrana gradila.
– Ovdje se pored intermodalnog centra razvija još jedan hvalevrijedan projekt. Gradonačelnik me danas upoznao sa željom i namjerom da se uz bok intermodalnog centra gradi i veliki projekt solarne elektrane, posljedica čega bi bila proizvodnja vodika. Još jedan element naše nacionalne razvojne strategije koji se dobro uklapa u ovu jednu filozofiju koja nastaje ovdje na području grada Križevaca i na tom prostoru od otprilike 42 hektara država će izaći u susret Gradu Križevcima – naveo je ministar Horvat.
Što se tiče same izgradnje terminala za intermodalni odnosno kombinirani prijevoz, podsjetimo da je zapravo riječ projektu kojim bi se u Poslovnoj zoni Gornji Čret uspostavio intermodalni čvor koji bi omogućio jednostavan prelazak s jedne na drugu vrstu prijevoza, što bi uvelike skratilo vrijeme i olakšalo transport robe diljem Europe. Naime, kamioni bi u Križevcima prelazili s cestovnog na željeznički prijevoz čime bi se smanjila cijena prijevoza, smanjila emisija CO2, broj kamiona na prometnicama i optimiziralo poslovanje. Križevci bi ovim projektom postali ključna točka na Mediteranskom koridoru TEN-t mreže što bi omogućilo daljnji razvoj poslovnih zona i cijelog područja, te kreiralo nove mogućnosti za razvoj i poslovanje. Uz to, teretni bi se promet premjestio iz centra grada i tako bi se smanjila buka i ispušni plinovi.
FOTO Grad Križevci