Evo kako poboljšati cirkulaciju – Niz oboljenja mogu ju oštetiti

Piše dr. Ivo Belan

Što je loša cirkulacija? Naš cirkulatorni sustav odgovoran je za prijenos kisika, hranjivih tvari i krvi u čitavom organizmu. Loša cirkulacija znači da taj proces ne funkcionira na zadovoljavajućoj razini. Postoji nekoliko faktora koji mogu dovesti do takvog stanja.

Najčešći učinci loše cirkulacije pokazuju se na rukama, nogama i stopalima. Prije nego što krenete u samoliječenje takvog stanja, preporučujem da konzultirate svog liječnika, jer ovisno o uzroku bolesti, liječenje može varirati.

Najuočljiviji simptomi na rukama i stopalima uključuju utrnulost, mišićne smetnje, grčeve, sijevajuće bolove i osjećaj trnaca. Oštećenje živaca i zdravstveni problemi povezani s tim, često su rezultat loše cirkulacije. Ti cirkulatorni problemi često mogu dovesti do gubitka osjećaja u udovima, što može dovesti do daljnjih zdravstvenih poteškoća.

Niz oboljenja mogu oštetiti cirkulaciju. Tu su uključeni: periferna arterijska bolest, ateroskleroza, krvni ugrušci, proširene vene, šećerna bolest, prekomjerna tjelesna težina i druga srčanožilna oboljenja. Genetika, stil života i prehrana mogu također imati velik utjecaj na to hoćete li biti skloni takvim zdravstvenim problemima sa strane cirkulacije krvi.

Ako tijelo ostaje u istoj poziciji kroz duže vrijeme (većina nas provodi život sjedeći!), to može imati ozbiljan negativan utjecaj na cirkulaciju. Zbog toga je velika korist od kretanja, jer tada mišići u našim ekstremitetima tjeraju krv po čitavom tijelu.

Kako poboljšati krvnu cirkulaciju

Svakako da će se liječenje i preporuke orijentirati prema uzroku koji je doveo do tog stanja.

Prehrana. Premda pojedini prehrambeni artikli pružaju posebne koristi kod lošije cirkulacije (ljekoviti čajevi, hrana bogata željezom), ipak, općenito, valja voditi brigu da imamo zdravu prehranu i izbjegavati onu s puno masnoća i šećera.

Povećati kretanje. Osigurati si životni stil u kojem će biti više kretanja i fizičke aktivnosti. To se posebno odnosi na one nešto starije.

Briga o važnim parametrima zdravstvenog stanja. Imati stalnu kontrolu nad važnim parametrima, kao što su šećer u krvi, minerali u krvi i krvni tlak, korisna je mjera za svakog onog tko ima poteškoće s oslabljenom cirkulacijom. Biti svjestan promjena u tim parametrima može pomoći da se bolje kontroliraju cirkulatorni problemi.

Podignite stopala. Kad god vam je zgodno, položite noge u vodoravan položaj. Taj položaj olakšava tijelu da lakše pumpa krv iz stopala i potkoljenica natrag prema srcu. To je efikasan način da se smanje otekline u nogama.

Masaža. Osim što vam pruža osjećaj relaksiranosti, masaža može činiti čuda za vašu cirkulaciju. Masažom pomažete krvi da se pomiče s područja gdje zaostaje i da nova krv pristiže na ta mjesta.

Unos tekućine. Biti dobro hidriran osigurava da cirkulatorni sustav dobro funkcionira.

Prestati pušiti. Odbaciti cigarete je osnovni korak u poboljšanju cirkulacije krvi. Čak i nakon samo jednog sata bez pušenja, krvni tlak pada, a cirkulacija je bolja.

Topla kupka. Uvući se u kadu tople vode proširit će arterije i vene tijela, omogućivši više prostora da krv slobodno teče. Osim toga osjećat ćete se opuštenije i pod manjim stresom.

Suho trljanje. Povremeno istrljavanje tijela suhim ručnikom može biti od pomoći. Osjećat ćete se lijepo i poboljšat ćete cirkulaciju.

Tjelovježba. Postoji mnogo oblika jednostavnih vježbi koje možete obavljati u komforu svog stana i koje će pomoći da vam se poboljša cirkulacija. Već za vrijeme sjedenja možete podizati jednu nogu sa svinutim koljenom, zatim spustiti stopalo na pod. Onda isto ponoviti s drugom nogom. Pokušajte to činiti nekoliko minuta, nekoliko puta dnevno. Ubrzo ćete uvidjeti kako se povećava vaša snaga. Nakon dužeg sjedenja, prohodajte malo po stanu. Povremeno svijajte prste na stopalima. Isto se može učiniti i na šakama.

Razumljivo, postoji i čitav niz drugih fizičkih aktivnosti, kao što su sportskorekreativne aktivnosti, koje će biti od koristi za bolje cirkulaciju (trčanje, plivanje, vožnja bicikle, itd.). Odvojite svega nekoliko minuta dnevno i za nekoliko vježbi istezanja.

O O O

Budete li vodili kompletnu brigu o svom organizmu, i vaša će krvna cirkulacija biti sve bolja, a vi sve zadovoljniji.

Dr. Ivo Belan
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI