FOTO: Pogled iz zraka na najveće gradilište u našoj županiji i Hrvatskoj!

Najveći infrastrukturni projekt u našem kraju ikad i najveći trenutačno u Hrvatskoj, rekonstrukcija postojećeg i izgradnja novog kolosijeka na pruzi između Križevaca i Botova (državna granica), sada je već u ozbiljnijoj fazi. No, da sve ne bi prošlo bez nekih problema, jedan segment ovog projekta kasni, i to dobrih pola godine.

Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…

Naime 3D prikazi, koji točno pozicioniraju sve objekte koji će se graditi na ovoj dionici, trebali su biti gotovi još u lipnju prošle godine. No, zasad iz nepoznatih razloga, vanjska tvrtka koju je angažirao HŽ još nije dogotovila ovaj projekt. Upitali smo u HŽ Infrastrukturu razloge kašnjenja i hoće li ono utjecati na krajnje rokove ovog projekta, ali odgovor nismo dobili. Dobili smo tek usmenu potvrdu da su projekcije dogotovljene i javnosti će biti dostupne za desetak dana. No, takav isti odgovor dobili smo i u lipnju ove godine.

Vijadukt Carevdar

Ako kašnjenje izrade 3D vizualizacija, zbog mogućih nedorečenosti u samom projektu, znači i kašnjenje cjelokupnog projekta i probijanja rokova to bi vrlo nezgodno s nekoliko aspekata. Većinu financira EU, pa bi se mogli plaćati i penali. Drugi problem je stanje prilaznih kolosijeka na glavnom kolodvoru u  Koprivnici. Kako doznajemo od zaposlenika, kolosijeci su u iznimno lošem stanju te je potrebno provoditi dodatne mjere kako bi se osigurao siguran promet vlakova. Kolosijeke je nužno što prije zamijeniti novima, te je bio kakvo kašnjenje s radovima vrlo nezgodno za spomenuti problem.

Kolodvor Novo Drnje

– To su vatrogasne mjere, u sklopu projekta predviđena je i kompletna rekonstrukcija kolodvora. No ona mora doći što prije jer kolosijeci na kolodvoru u iznimno su lošem stanju – rekao je naš sugovornik.

Most Drava

S druge strane, teško je očekivati da bi kašnjenje moglo biti takvo kakvo je na relaciji pruge Dugo Selo –Križevci, gdje radovi kasne dvije godine. Možda je najvažniji razlog tome to prugu između Križevaca i Dugog Sela rade hrvatske tvrtke DIV d.o.o., Dalekovod d.d. i Zagreb-Montaža d.o.o., dok prugu između Križevaca i državne granice radi respektabilna turska kompanija, koja se specijalizirala za ovakve radove, a rad se o kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S..

Nadvožnjak Danica

Podsjetimo, projekt je vrijedan oko 328 milijuna eura. Izgradit će se oko 42 kilometra nove pruge. Vlakovi će na većini dionice prometovati brzinom od 160 kilometara na sat. Osim toga, izgradit će novi kolodvor Novo Drnje, i u potpunosti će se rekonstruirati kolodvori u Koprivnici i Lepavini. Također će se rekonstruirati četiri stajališta, i to Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac. Predviđena je izgradnja novog stajališta Peteranec i prenamjena postojećega kolodvora Mučna Reka u stajalište. Izgradit će se sedam mostova, jedna galerija i tri vijadukta, od čega je jedan prijelaz za divlje životinje, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika.

Stajalište Peteranec

Također će se obavljati radovi na izgradnji svodnih i paralelnih cesta uz trasu željezničke pruge, te radovi na izgradnji i rekonstrukciji kontaktne mreže te ostalim elektroenergetskim postrojenjima kao što su elektrovučna postrojenja, postrojenja napajanja te vanjska rasvjeta u stajalištima i kolodvorima, kao i radovi na ugradnji novih elemenata i uređaja na signalno-sigurnosnom, prometno-upravljačkom i telekomunikacijskom sustavu.

Nadvožnjak Križevci

FOTO HŽ Infrastruktura

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI