Godinama kasne radovi na pruzi: Busevima do Zagreba vozit ćemo se još mnogo godina!

Radovi na pruzi Dugo Selo – Križevci počeli su formalno još prije četiri godine, a službeno su trebali završiti 2020. No, u međuvremenu je rok produljen do 2022., a mi doznajemo kako to sigurno neće biti ni tada.

Iz Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture potvrdili su nam:

– Rok dovršetka radova na projektu će se pomaknuti te radovi na dionici Dugo Selo – Križevci neće biti završeni tijekom 2022. godine. Vrijednost radova sasvim će sigurno ostati unutar planiranih vrijednosti – navode o ovom kapitalnom projektu ‘teškom’ oko 1,5 milijarda kuna. Otkako su počeli radovi na obnovi postojećeg i gradnji drugog kolosijeka u dužini 38 kilometara, potvrdili su to i u HŽ Infrastrukturi, oni su se izvodili usporenom dinamikom – posebno ove godine zbog epidemije. No, problemi su počeli gotovo na početku. Domaći konzorcij koji je dobio ovaj euronatječaj: DIV, Dalekovod i Zagreb Montaža, brzo je osjetio financijske probleme, no najveće njihovi podizvođači u čijoj je domeni bila većina građevinskih radova.

– Do 2018. to je bila Hidroelektra Niskogradnja, a kasnije Integral Inženjering iz Laktaša u Republici Srpskoj – navode u HŽ Infrastrukturi o projektu koji uključuje obnovu šest i gradnju sedam novih mostova, 11 nadvožnjaka i jednog podvožnjaka.

Također, obnovom bi se brzina vlakova trebala podići na 160 kilometara na sat, a vrijeme vožnje između Dugog Sela i Križevaca skratiti za desetak minuta. U HŽ Infrastrukturi ističu kako je od sredine ove godine poddionica pruge od Vrbovca do Križevaca osposobljena za promet vlakova na oba kolosijeka.

– Na tom dijelu radovi na pruzi (i polovini kolodvora Vrbovec i Križevci) u najvećoj su mjeri završeni uključujući i većinu križanja. Radovi na dionici prema Dugom Selu traju, a zbog toga zamjenski prijevoz autobusima trajat će sve dok svi radovi ne budu završeni – potvrdili su.

Prije dva tjedna pisali smo i o problemu s kamenom tucanikom na dionici prema Svetom Ivanu Žabnu. Inače, pruga Gradec – Sveti Ivan Žabno u našoj županiji prva je pruga koja se na području Hrvatske gradila u posljednjih pola stoljeća. Koštala je oko 260 milijuna kuna, a u kamen tucanik “investirano” je oko 7,7 milijuna kuna. Četiri neovisna laboratorija napravila su ni manje ni više nego 76 ispitivanja običnog kamena. Zaključak je da je u redu, no uprava HŽ Infrastrukture na čelu sa šefom održavanja Damirom Ćavarom želi novo ispitivanje jer su njihovi radnici opet terenski utvrdili da je loše kvalitete i da se mrvi.

– Dodatno ispitivanje tucanika provedeno je 19. i 20. studenoga 2020. od strane dva akreditirana laboratorija uz nazočnost izvođača radova i predstavnika HŽ Infrastrukture. Rezultati ispitivanja očekuju se najkasnije do kraja ovoga tjedna – potvrdili su.

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI