HŽ Infra: Do Zagreba autobusima barem još dvije godine!

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Završetak ponajvećeg željezničkog projekta u Hrvatskoj, modernizacije pruge Dugo Selo – Križevci, ponovno je odgođen i to do 2023. godine! Pisali smo o tome protekli tjedan, pa smo dodatno pojašnjenje potražili od nositelja projekta HŽ Infrastrukture. Pruga je trebala biti puštena u promet još prošle godine.

Hrvatski konzorcij koji čine Dalekovod, DIV i Zagreb Montaža HŽ Infrastrukturi je uputio novi plan izvršenja radova u kojem se navodi da bi se radovi trebali završiti u ljeto 2023. godine, tri i pol godine nakon ugovorom predviđenog roka za završetak. Prijedlog su, ističe se, prihvatili uz napomenu da izvođači od HŽ Infrastrukture ne potražuju nikakva financijska obeštećenja zbog produljenja roka.

– Činjenica jest da su formalna produljenja ugovorenih rokova istekla i da se oko daljnjih produljenja HŽ Infrastruktura spori s izvođačem radova. Međutim, bez obzira na formalno produljenje roka dovršetka, a uzimajući u obzir prethodno akumulirana kašnjenja, sasvim će sigurno doći do dodatnog pomicanja predviđenog roka dovršetka – kazali su nam iz korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture te dodali da će za dovršetak radova trebati minimalno dvije godine od datuma normalizacije stanja na gradilištu i intenziviranja radova.

– U ovom slučaju minimalno do polovine 2023. – navode u HŽ-u.

Izvođači su već jednom tražili produljenje rokova, a ni ovaj u ožujku 2021. godine nije poštivan. HŽ Infrastruktura trebala bi naplatiti garanciju zbog nepoštivanja rokova u iznosu od pet posto od vrijednosti – čak 62 milijuna kuna. Ukupno su radovi vrijedni 1,5 milijarde kuna, a EU financira 85 posto. Problem je što EU više neće trpjeti kašnjenja i ne obave se radovi do kraja 2023. Hrvatska bi trebala vratiti sav novac i projekt financirati sama.

Situacija na terenu, gdje se izvode radovi, čini se, nije baš bajna. Javilo nam se nekoliko osoba koje tvrde da podizvođači jednog od glavnih izvođača DIV-a protekli tjedan nisu radili u punom opsegu, a navode da se radi o kašnjenju s isplatama. Međutim, o štrajku i blokadi podizvođača DIV-a u HŽ Infrastrukturi kažu da nemaju nikakvih saznanja.

– Autobusi opet kasne, evo danas (srijeda) već sat vremena. Strojevi stoje, nitko ništa ne radi – javio nam je jedan zabrinuti Križevčanin.

U HŽ Infrastrukturi kažu kako su se na kolodvoru Križevci 16. lipnja izvodili, između ostalog, radovi zamjene softvera i provodila određena sigurnosna ispitivanja putova vožnji uslijed čega je i ovaj put na toj dionici bio organiziran zamjenski promet autobusima. 

– Zbog određenih tehničkih problema u organizaciji autobusnog prijevoza došlo je do kašnjenja zbog čega se ispričavamo svim putnicima. Inače, tijekom posebnih regulacija prometa kašnjenja je teško izbjeći jer autobusi ne mogu održavati vozni red vlaka zbog veće cestovne udaljenosti između kolodvora, ali i stanja na cestama – navode u HŽ Infrastrukturi.

Podsjetimo, jedan od glavnih razloga kašnjenja su i problemi ranijih podizvođača poput Hidroelektre koja je otišla u stečaj. Potom se u posao uključila i tvrtka Integral iz Laktaša (Republika Srpska), no nisu bili financijski jaki da bi predfinancirali radove do naplate, pa su i oni izašli iz posla. Druga dionica iz najvećeg hrvatskog projekta financiranog iz EU, od Križevaca do mađarske granice, koja se nastavlja na prugu od Križevaca i koju radi turski Cengiz, ide, kako doznajemo, svojim tijekom, vrijedi oko tri milijarde kuna i trebala bi biti gotova do 2025. godine.

FOTO Arhiva

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI