Ravnateljica gradskog dječjeg vrtića Tratinčica Ida Šipek dala je proteklih dana ostavku i iznenadila time kolegice, ali i brojne roditelje. Kako doznajemo iz izvora bliskih ovom gradskom vrtiću danas bi trebala biti imenovana v.d. ravnateljice.
Članak je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Navodno je stvar već riješena i Šipek će na čelu Tratinčice naslijediti njena kolegica Sandra Oreški, inače dugogodišnja odgojiteljica u vrtiću i predstavnica sindikata zaposlenih.
-Osjetila sam da je vrijeme da moj osobni i profesionalan razvoj ide u drugom smjeru. U proteklih pet godina mnogo toga se napravilo i unaprijedilo. Svaki posao koji radim, radim odgovorno i dajem 100 posto od sebe. Kad osjetim da postoji mogućnost da to ne bude tako, onda je trenutak i fer da se to otvoreno i kaže – rekla nam je Šipek i dodala kako je zahvalna gradonačelniku i suradnicima na povjerenju za prvi i drugi mandat, ali i svima iz vrtićkog sustava.
Ida Šipek ostaje raditi kao psiholog u vrtiću, a trenutno je, kako navodi na zadnjoj godini edukacije za geštalt psihoterapeuta. Počela je i psihoterapeutski rad pod supervizijom te se time misli baviti i ubuduće.
-Vrijeme pandemije je nažalost dovelo do mnogo promjena uslijed kojih je mnogima narušeno mentalno zdravlje. Radim s dosta mladih, ali i odraslih koji se žele osjećati bolje, razumjeti svoja ponašanja, potrebe, odnose – ističe i dodaje da je ponosna na vrijeme provedeno na čelu vrtića, imali su energetsku obnovu dva objekta, otvoren je novi vrtić, uveli su engleski, sportski i Montessori program, sudjelovali u tri Erasmus projekta i još mnogo toga…
Kazala je kako zahvaljujući Erasmus projektima ima širu sliku o obrazovnim sustavim u europskim državama. Ističe da je koprivnički koncept odgojno-obrazovne prakse sličan kao i u većini zemalja, no rekla bi da smo čak obrazovno i programski jači.
-Nudimo mnoge programe koji, prema mojem mišljenju, ne bi trebali biti posebni programi, već normalno ugrađeni u svaki redovan program. Što se uvjeta tiče, priča postaje drugačija. Broj djece po skupinama je manja nego kod nas, ali i tu postoji kontradiktornost. Broj djece u skupinama je veći u javnim vrtićima, nego u privatnim dok je kod nas obrnuto – navodi ona.
Kazuje kako u većini zemalja djecu prihvaćaju odgojiteljice ili asistentice koje su s njima do 9 sati nakon čega dolazi odgojitelj koji s njima provodi odgojno-obrazovni rad. Ono što je iznenadilo kolege vani jest naš odgovor na epidemiju.
-Kada je kod njih sve stalo, kod nas se pokušalo transformirati. Naš sustav je pokušao i dalje biti podrška djeci i roditeljima te su se organizirali preko raznih IKT alata kako bi održali kontakt. Ono čemu se trebaju okrenuti vrtići još više, ali i obitelji jest odgajati djecu za budućnost. Učiti ih da promišljaju o problemima s različitih aspekata, da budu ustrajni, da upoznaju različite kulture . smatra Šipek i dodaje „da budu otporniji prema izazovima s kojima će se susretati, da uče strane jezike, ali i vještine opuštanja, bivanja u trenutku, nošenja s frustracijama i raznim emocijama i slično.
Foto: Arhiva