Dostupne su i prve 3D vizualizacije objekata u projektu rekonstrukcije postojećih i izgradnji novog kolosijeka na relaciji Križevci – Botovo (državna granica).
Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…
Nakon što smo objavili fotografije radova iz zraka, sada donosimo i projekcije kako će izgledati primjerice novoizgrađeni kolodvor Novo Drnje i stajalište Peteranec, obnovljeni kolodvori Lepavina i kolodvor Koprivnica, te novi željeznički most preko rijeke Drave na samoj granici između Hrvatske i Mađarske, pokraj postojeće stanice Botovo. Podsjetimo, između ostalog, u sklopu projekta predviđena je rekonstrukcija dva kolodvora, kako smo već spomenuli, Lepavina i Koprivnica, izgradnja novoga kolodvora Novo Drnje, rekonstrukcija četiri stajališta: Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac, izgradnja novog stajališta Peteranec i prenamjena postojećega kolodvora Mučna Reka u stajalište.

– Napreduju i radovi na donjem ustroju mosta Drava, koji će biti dug 338 metara i izgrađen za dvokolosječnu prugu. Donja konstrukcija mosta, koja će se sastojati od dvaju upornjaka i dvaju stupova, bit će izgrađena od armiranoga betona, dok će gornja konstrukcija mosta oblikom biti slična postojećoj i izgrađena od čelika. Čelična mosna konstrukcija trebala bi iz tvornice početi stizati početkom ožujka 2022., kada se na gradilištu očekuje i dodatnih 90 radnika – poručili su iz HŽ Infrastrukture.

Ova trasa inače je dio željezničkog prometnog pravca državna granica – Botovo – Zagreb – Rijeka. Radi se o glavnom željezničkom pravcu važnom u povezivanju središnje, gorske i primorske Hrvatske, ali je istodobno važan i u realizaciji europskih regionalnih integracija u smislu povezivanja regija Alpe – Jadran, Mediteran – Podunavlje.

Ovaj pravac povezuje najveću i najznačajniju hrvatsku luku Rijeka s unutrašnjošću Republike Hrvatske, a preko nje i sa zemljama srednje Europe koje gravitiraju riječkoj luci. Za servisiranje luke s kopnene strane željeznički je prijevoz nezamjenjiv i prioritetan. Upravo je ovih dana potpisana još jedna vrlo važna odluka na spomenutom pravcu. Naime, 25. siječnja 2022. HŽ Infrastruktura donijela je odluku o odabiru izvođača radova na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu projekta “Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac“.

Kao valjana ponuda koja je ostvarila najveći broj bodova sukladno kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude odabrana je ponuda zajednice ponuditelja STRABAG AG, STRABAG d.o.o. i STRABAG Rail a.s. u vrijednosti 1,7 milijarda kuna (bez PDV-a). Projekt uključuje rekonstrukciju postojeće željezničke pruge i izgradnju drugoga kolosijeka uz postojeći u duljini od 44 km, rekonstrukciju kolodvora i stajališta te izgradnju podvožnjaka i nadvožnjaka s pripadajućim cestovnim prometnicama umjesto željezničko-cestovnih prijelaza.


FOTO HŽ Infra