Jedinstveni projekt: prometno se povezuju grad Ludbreg i okolne općine

U ludbreškoj Podravini u nastanku je jedinstveni projekt, koji ima za cilj revolucionizirati sustav javnog prijevoza. Ukratko, cilj je povezati željeznički prijevoz s autobusnim, ali i eksponencijalno povećati samu frekvenciju javnog prijevoza na području grada Ludbrega, susjednih općina, ali i obližnjih gradova.

Članak je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Upravo zbog toga gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić prošli se tjedan sastao s načelnicima susjednih općina, te su načelnici pokazali izniman interes za ovaj projekt.

– Zajedno sa stručnjacima koji rade na izradi studije imali smo priliku vidjeti model koji bi najviše odgovarao i povezao Ludbreg sa svim pripadajućim naseljima i susjednim općinama, ali i dodatno prema Prelogu, Varaždinskim Toplicama, Rasinji, Varaždinu i Koprivnici – kaže gradonačelnik Dubravko Bilić.

Bit je integriranog prijevoza, objašnjavaju iz Grada Ludbrega, da se probaju spojiti vlak i autobus u jednu cjelinu i da oni građani koji koriste takav oblik prijevoza s jednom kupljenom kartom riješe plaćanje svog cjelokupnog putovanja. No, također, u planu je nabavka i novih autobusa, kao i izgradnja novih željezničkih postaja da se dodatno aktiviraju dvije skupine stanovnika koji zbog nepostojanja sustava javnog prijevoza pate od manjka mobilnosti.

– Činjenica je da postoje dvije skupine stanovnika, oni stariji te oni ispod 18 koji nemaju prijevozno sredstvo i iz tog su razloga poprilično zatvoreni i nedostupni su im različiti sadržaji. Svi oni koji su prošli sportske treninge, glazbenu školu ili vožnju starijih ukućana do liječnika ili ljekarne znaju koliko to iziskuje vremena i čekanja. Ovaj pilot-projekt koji se nadamo provesti bit će jedan kvalitetan primjer i za druge gradove, a osim funkcionalnosti, pomaže i u smanjenju stakleničkih plinova – kaže gradonačelnik Bilić.

Velik broj dnevnih migracija, ali i prolazaka osobnih automobila kroz Ludbreg, dokaz je da bi ovaj projekt itekako imao smisla. Činjenica je, do koje se stiglo zahvaljujući izradi studije, da dnevno Ludbregom prođe devet tisuća automobila, što je iznimno puno.

– Vjerujemo da bi tako ovaj projekt doprinio i zdravijoj sutrašnjici. Uz to bismo omogućili ljudima da lakše dođu do Ludbrega, Doma zdravlja, do dućana, do nekih sportskih, kulturnih, obrazovnih sadržaja i svega onoga za čime imaju potrebu ili da im Ludbreg bude međupostaja za jeftiniji prijevoz, jer vlak je još uvijek jeftiniji od autobusa – nastavio je Bilić.

S njim se slaže i Darko Marković, načelnik Općine Mali Bukovec, koji prometnu povezanost vidi kao najvažniji dio pokušaja sprječavanja procesa depopulacije sela. Upravo zato je on uz Dubravka Bilića idejni začetnik ovog jedinstvenog projekta.

– Kada bi ovaj projekt uspio, kućanstva više ne bi trebala imati tri automobila nego jedan. Ako vam svaki sat ide autobus ili vlak, sa stajališta u blizini vašeg doma koji vas može dovesti do radnog mjesta, liječnika, sportskog terena ili mjesta kulturne manifestacije, to čini život izrazito jednostavnijim. Badava mi na selu gradimo društvenu infrastrukturu ako nismo prometno povezani, posebno prema mjestu kojem gravitiramo, a to je u našem slučaju Ludbreg – naveo je Darko Marković. Uz to, čelni čovjek ove podravske općine pokraj Ludbrega veliki je zagovaratelj integracije lokalnih sredina. Upravo zato predložio je svom Vijeću da njegova općina kao koncesionara za odvoz komunalnog otpada odabere ludbrešku komunalnu tvrtku Lukom.

– Mi time jačamo Lukom, koji je sad preuzeo gotovo sve komunalne poslove u našoj općini. To tako treba i biti – naveo je Marković koji se osvrnuo i na najave iz Vlade da će financijski nagrađivati općine koje će se spajati, formalno ili funkcionalno.

– Kad već nije bilo mudrosti prije trideset godina, kada smo osnivali općinu, da neke službe i institucije, kao što su vatrogasci, vrtići, knjižnica, komunalne tvrtke, pa čak i neki upravni odjeli ostanu zajednički, moramo to postići sada – naveo je Marković koji je pak istaknuo jedan preduvjet da taj projekt uspije.

– Iz naših prijašnjih iskustava nismo vidjeli da su ljudi naklonjeni spajanju. Upravo zbog toga država, ako želi da projekt uspije, mora više nego izdašno nagraditi one koji se spajaju, jedino će tako to biti moguće realizirati – objasnio je Darko Marković.

Ovaj projekt Grad Ludbreg i općine prijavit će na sufinanciranje prema fondovima EU. Pritom naglasak treba staviti, u skladu s trendovima na razini EU, na promet i održivu mobilnost. Promet trenutno čini četvrtinu emisija stakleničkih plinova na razini EU i ta brojka nastavlja rasti kako raste potražnja, a Europski zeleni plan traži smanjenje ovih emisija za 90 posto do 2050. godine.

Prelazak na održiviji promet znači pružanje jeftinijih, pristupačnijih, zdravijih i čistijih alternativa, a za Grad Ludbreg to podrazumijeva promicanje integriranog i inteligentnog prometa i razvoja infrastrukture za alternativna goriva, kao i osiguravanje adekvatne pješačko-biciklističke infrastrukture koja će omogućiti sigurnost pješaka i biciklista.

S obzirom na geoprometni položaj grada Ludbrega, objašnjavaju u Gradu, u širem okruženju, kao i položaj periferije grada u odnosu na centar, potrebno je kontinuirano podizati kvalitetu i učinkovitost prometne povezanosti svih dijelova grada te grada s ostatkom Županije, a posebice povezanosti s većim gradovima kako bi se osigurala mobilnost stanovništva i radne snage, mobilnost učenika i studenata te jednaki uvjeti i dostupnost javnih, privatnih, društvenih, tržišnih mogućnosti svim građanima bez obzira na mjesto stanovanja, rada ili obrazovanja.

Otvaranje natječaja očekuje se iduće godine.

Foto: Ilustracija

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI