Kako izbjeći mamurluk? Ovaj savjet je besplatan, a vrlo učinkovit!

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Sezona godišnjih odmora je počela, a s njome i vrijeme opuštanja mišića i ponajviše uma…. No, kako poslovne brige odlaze u zaborav, vrlo često proporcionalno raste unos alkoholnih pića pa ljeto postaje sve samo ne odmor za vašu jetru.

Čaša vina poslije ručka, jedno pivo na plaži ili koktel uz zalazak sunca ne predstavlja problem, štoviše, čak pruža zdravstvene benefite u smislu smanjenog rizika od kardiovaskularnih bolesti i postizanja dugovječnosti, no pretjerivanje u alkoholu značajno smanjuje mentalne i tjelesne sposobnosti, a mamurluk dan poslije dovoljan je da vam uništi i nekoliko dana toliko očekivanog odmora.

No, nisu samo glavobolja, vrtoglavica i bol u želucu pratitelji „alkoholne nezasitnosti“ – mamurluk se, naime, povezuje s gubitkom pamćenja, smanjenom sposobnošću snalaženja u prostoru te slabijim vidom što vas čini potencijalno opasnim za sebe i okolinu i dan nakon fešte. Osim najočitijeg načina sprečavanja mamurluka – umjerenosti u piću, postoje neki trikovi koji mogu pomoći u borbi protiv ove neugodne posljedice. Prije svega, alkohol kombinirajte uz jelo. Hrana usporava apsorpciju alkohola sprječavajući nagli rast alkohola u krvi, a samim time i želju za neprestanim točenjem čaše.

Ako niste u situaciji u kojoj se jede, barem posegnite za grickalicama koje sadrže zdrave masnoće poput orašastih plodova i sjemenki. Povoljan učinak će imat i med i sok od rajčice bogati fruktozom, šećerom koji omogućuje učinkovitije metaboliziranje alkohola. Ako na kraju večeri ništa niste „prizalogajili“ uz pića, još uvijek možete ublažiti posljedice grickanjem nekoliko krekera i unosom voćnog soka prije spavanja. Mudar odabir pića još je jedan način kako možete odagnati mamurluk. Smatra se da bezbojna pića poput votke ili džina uzrokuju manje mamurluka u usporedbi s tamnim brendijem, crnim vinom ili rumom.

Obojena pića, naime, sadrže tvari koje su zaslužne za okus, boju i aromu pića no koja, prema istraživanjima, potiču i nastanak glavobolje. Vrlo jednostavan način borbe protiv mamurluka je i obilna hidracija. Slijed koji se sastoji od pravilne izmjene čaše alkoholnog pića i čaše mineralne vode neće samo prepoloviti unos alkohola, već i umanjiti, ako ne i spriječiti posljedice diuretičkog učinka alkohola – glavobolju, suha usta i vrtoglavicu. Ako se ipak probudite s osjećajem kao da se vozite u zabavnom parku, potrebno je odmah poduzeti „mjere spasa“.

Iako niti jedna randomizirana studija ne govori tome u prilog, iskustvo pokazuje da je simptome mamurluka moguće ublažiti unosom tekućine i kofeina. Najbolje rezultate pokazuje ispijanje pića koje sadrži minerale i elektrolite (poput izotoničnih napitaka) jer uspješno liječi dehidraciju uzrokovanu alkoholom. Kofein, primjerice iz kave, može također obuzdati glavobolju zbog svog učinka na konstrikciju arterija – no pritom je nužno unositi i više vode jer je i kofein diuretik. (zdravobudi.hr)

FOTO Ilustracija

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI