Kako nadmudriti debljanje? Poslušajte savjete našeg kolumniste

Što čini da neki ljudi prečesto pruže ruku prema hrani, ne mogu joj odoljeti i tako konzumiraju veće količine? Zašto posegnemo za čokoladom, krafnom, kriškom torte ili čipi-čipsom kad smo pod stresom, umorni ili nam je dosadno? Može li se izgubiti na tjelesnoj težini usprkos velikoj želji za čokoladom ili hamburgerom? Stručnjaci kažu da se može, premda će svladavanje požude za hranom možda zahtijevati dobru strategiju.

Moram nešto pojesti – Zašto?

Prema jednom istraživanju, skoro sve žene (97 posto) i većina muškaraca (68 posto) priznaju da osjećaju žudnju, nagon za hranom. Kod žena, djelomično odgovoran faktor mogu biti hormonalne promjene.

Kad žudimo za nekom hranom i posegnemo za njom, onda nam ona, umjesto zadovoljavanja same gladi, pruža i užitak, zadovoljstvo. Istraživači upravo počinju razumijevati kemiju mozga koja se tada odvija. Pronađeno je da kremasta, ukusna čokolada pruža ugođaj koji, biokemijski govoreći, nije daleko od onoga što se događa u mozgu kada ovisnici uštrcavaju sebi heroin ili ušmrkavaju kokain.

Jesu li lijekovi odgovor?

Istraživači su našli da se požuda za slatkišima može izbjeći uz pomoć nekih lijekova. To što su neki od njih pokazali da mogu donekle potisnuti požudu, to ne znači da ih moramo koristiti za obuzdavanje apetita. Neki od tih lijekova su prejaki za svakodnevnu upotrebu.

Osoba može svladati svoj nagon za hranom sada, uz pomoć nekih trikova koje preporučuju stručnjaci:

Izbjegavajte okidače za taj nagon. Što budete duže izbjegavali hranu za kojom žudite, sve je manja vjerojatnost da ćete je željeti. Dobar je način forsirati svježe voće.

Uništite napast, iskušenje. Stručnjaci kažu, ako niste mogli odoljeti i kupili ste kutiju čokoladnih napolitanki, nemojte ih pojesti. Jednostavno uništite kutiju. Ako napolitanke ne odu u smeće, one idu ravno u vaše masno tkivo!

Prva pomoć. Kako biste prigušili nagli zov apetita, popijte dvije čaše vode i pojedite šačicu koštunjavog voća (bademi, kikiriki, orasi).

Pokušati svladati stres. Stres je veliki okidač žudnje za hranom. Zbog toga je uputno naučiti kako postupati sa stresom, jer bi vam to potencijalno moglo uštedjeti stotina kalorija dnevno.

Odmoriti se. Kad je čovjek umoran žudnja za hranom podmuklo se povećava.

Odvratiti pažnju. Ako čovjeka može smiriti samo sladoled, onda je to žudnja, a ne glad. Žudnja traje oko deset minuta. Dobro je to prepoznati i skrenuti svoje misli negdje drugdje: nazvati nekoga, poslušati glazbu, obaviti neki posao ili tjelovježbu.

Ako već morate pojesti sladoled, onda uzmite jednu kuglicu, a ne punu veliku čašu s pet kuglica koje se kriju ispod šlaga.

Za vrijeme hodanja gradom, nije loše izbjegavati ulice, to jest mjesta gdje se nalazi kakva dobra pizzeria ili primamljiva slastičarnica.

Dr. Ivo Belan
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI