Kako zaspati u manje od dvije minute? Pogledajte ovu vojnu tehniku koja – djeluje!

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Tehniku brzog spavanja koristili su američki borbeni piloti u 2. svjetskom ratu, piše portal Net.hr, jer su bili kronično neispavani od rata, a od njih se očekivalo da budu odmorni.

Nakon samo šest tjedana vježbe, čak 96 posto pilota uspjelo je zaspati u roku od 120 sekundi, čak i uz smetnje poput pucnjave, ispijanja kave prije sna, a neki su mogli zaspati i u sjedećem položaju. Evo kako…

1. Udobno se smjestite

Ako ste u krevetu, ovo neće biti problem. No, ako ste vani, smjestite se u najudobniji položaj. Ako ste u automobilu, spustite sjedalo, a ako ste u uredu pronađite najudobniju stolicu.

2. Opustite lice

Ovo je ključni dio. Na licu imamo 43 mišića i preko njih tijelo ‘shvaća’ jesmo li pod stresom. Kada potpuno opustite lice, tijelu šaljete fiziološki znak da je sve u redu i da je sigurno spavati.

Zatvorite oči i opustite cijelo lice – čelo, jezik, obraze i čeljust. Kada to učinite, primijetit ćete da vam se disanje prirodno usporava i produbljuje. Nakon toga opustite oči koje imaju šest mišića.

3. Oslobodite napetost počevši od ramena

Zategnite ramena i onda ih opustite najbolje što možete, kao da vam padaju prema stopalima. Opustite mišiće stražnjeg dijela vrata. Duboko udahnite i polako ispustite dah, oslobađajući preostalu napetost. Većina ljudi zadržava napetost u ramenima, vratu i čeljusti.

Pređite na ruke. Osjetite kako su sve teže i opustite se, počevši od vaše dominantne strane (desna ako ste dešnjaci, lijeva ako ste ljevaci). Počnite s bicepsom i osjetite kako se opušta. Ako se ne opušta, zategnite ga što jače i opustite se.

Na kraju opustite noge. Osjetite kako se opušta vaš desni kvadriceps i postaje sve teži. Zatim pređite na potkoljenicu, gležanj i stopalo te cijeli proces ponovite s drugom nogom.

4. Očistite um na 10 sekundi

Kada ste potpuno opustili tijelo, prebacite se na um. Izbjegavajte misli koje uključuju bilo koji oblik kretanja (poput razmišljanja o gašenju svjetla, bacanja smeća, itd.). Te misli potiču nesvjesne pokrete, odnosno mikro-kontrakcije u određenim mišićima.

Winter je u svojoj knjizi ‘Opustite se i pobijedite: Prvenstvo performansa’ podijelio nekoliko savjeta o mislima koje bi trebale trajati 10 sekundi.

Zamislite da je topao proljetni dan i ležite na dnu kanua na mirnom jezeru. Gledate prema plavom nebu sa sporim, lebdećim oblacima. Ne dopuštajte drugim mislima da vam padnu na pamet. Koncentrirajte se na tu sliku i uživajte u njoj 10 sekundi.

Nakon toga zamislite da ste u velikoj, crnoj, baršunastoj visećoj mreži za ležanje, a gdje god pogledati oko sebe vidite crno. Ovu sliku također zadržite 10 sekundi.

Treći je trik izgovarati riječi: “Nemoj misliti… Nemoj misliti… Nemoj misliti…” Ponavljajte to i sprječavajte druge misli na barem 10 sekundi.

I to je to. Nakon što ste potpuno opustili tijelo i um imate još 10 sekundi kada biste trebali zaspati. Kada svladate tehniku, moći ćete zaspati ili odrijemati bilo gdje, što će vam poboljšati kvalitetu života.

FOTO Ilustracija

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI