Kolumna “Controloc”: Gužva na autobusnoj stanici

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Kakav bi bio rezultat izbora na kojima bi birači neposredno birali najmoćnijeg političara u državi, pa umjesto stranke ili imena s liste na biračkom listiću zaokruživali ime budućeg premijera? Koliko bi birača željelo da im premijer bude Davor Bernardić, a koliko njih Andrej Plenković, ili možda Miro Kovač?

Ipak, na izborima se ne biraju premijeri nego saborski zastupnici. Oni će nam izabrati vladu i njenog predsjednika, a izabrat će onog koji kontrolira saborsku većinu. Lov na saborsku većinu kreće sastavljanjem izbornih lista i ne završava nikad. U našoj politici nema lovostaja. I taj lov, kako vidimo, traje tijekom cijelog mandata i odgovara svima, i lovcima, ali i lovinama. Ipak, pred izbore, gotovo u pravilu mijenjaju se uloge pa lovine postaju lovci, a lovci lovine.

Zbog takvog lova puno je njih napustilo svoja krda, i sad, pred parlamentarne izbore, vode bitku za svoj reinkarnirani politički početak. Traže što veće i jače krdo koje će ih i dalje hraniti i pojiti. Takvih je jako puno, ali su samo dva ili tri velika krda, a ona primaju samo one koji mogu dotočiti najviše goriva u njihov stranački autobus koji vozi do Sabora, ali i kojima mogu vjerovati da ih neće prevariti kao krdo koje su napustili.

Prije dva tjedna nezavisni gradonačelnik Križevaca Mario Rajn postao je član Beljakova HSS-a. Onaj tko danas potpiše pristupnicu HSS-a sigurno to ne radi zbog toga jer je fasciniran stogodišnjom tradicijom HSS-a, popularnošću predsjednika  Beljaka ili predizbornim rejtingom stranke. Pristupanjem HSS-u Rajn je odabrao  najkraći i najsigurniji put koji vodi do saborskih klupa na Markovu trgu.

Napustio je i dodatno iskompromitirao platformu nezavisnosti i očigledno procijenio da si gubitkom dijela birača radi manju štetu od koristi koju dobiva ulaskom u Sabor. Dogovor s Beljakom nije mogao biti postignut bez čvrstih garancija Davora Bernardića, koje su navodno jako loše primljene među dijelom članova županijskog SDP-a.  Razlog tome je i što na visoko drugo mjesto na SDP-ovoj listi u drugoj izbornoj jedinici ozbiljno računa i bjelovarski župan, nezavisni Damir Bajs, a kako u svakom autobusu koji vozi do Sabora ima samo 14 mjesta, svaki novi putnik znači jedno mjesto manje za, na primjer, predsjednika lokalne stranačke organizacije.

Da je na listama u drugoj izbornoj jedinici uvijek gužva svjestan je i bivši križevački gradonačelnik Brako Hrg, član HDS-a, koji je, sudeći prema njegovim javnim nastupima, postao veći HDZ-ovac od Andreja Plenkovića i Mire Kovača zajedno.  Predsjednik HDZ-a u zadnje vrijeme više je puta u pozitivnom kontekstu spomenuo župana Darka Korena, a kako u politici ništa nije slučajno, Hrg je to mogao shvatiti i kao poruku kojom je Plenković jasno dao do znanja koga je HDZ spreman primiti u svoj autobus koji iz županije vozi do Sabora.

Hrgove manevarske sposobnosti dodatno otežava i činjenica da je u predsjedničkoj kampanji podržao Kolindu Grabar Kitarović, a ne kandidata desnice Miroslava Škoru, pa je igrajući na jednu kartu sam sebe doveo u situaciju da više ne ovisi o sebi, nego o drugima.

Autobus za vožnju do Sabora još uvijek traži i đurđevački  “nezavisni” saborski zastupnik Željko Lacković.  Za razliku od drugih, on to radi javno, i preko medija svoje usluge nudi svim političkim opcijama.  To doduše nikog ne čudi jer je   Lacković svojim osebujnim političkim stilom već dao svoj doprinos razumijevanju pojma političke nezavisnosti, kao i shvaćanju sintagme “politika je umijeće mogućeg”. 

Na izbore je izašao na listi Milana Bandića, osvojio tri tisuće preferencijanih glasova i u Sabor ušao kao Bandićeva zamjena. Nakon što je smijenjen s mjesta šefa kluba zastupnika Bandićeve stranke, izašao je iz Bandićeve i stranke, ali nije vratio mandat Bandiću, nego je nastavio podržavati saborsku većinu. Nakon svega, na njegovu inicijativu Milan Bandić proglašen je za počasnog građanina Đurđevca. U međuvremenu je nekoliko puta uspio promijeniti strane u županijskoj skupštini. Takvim nekontroliranim, trgovačkim pristupom politici,  Lacković je sam sebe izgurao iz svih ozbiljnih političkih kombinacija i prilike da se ukrca na nečiji saborski  autobus, u koji, uz sve to, može natočiti jako malo goriva.

Dakle, na autobusnoj stanici je gužva, neki su kartu za vožnju dobili, neki je čekaju, neki još traže autobus, neki joj se u tišini nadaju. Tko će se voziti, a koga će samo ošinuti vjetar jurećeg autobusa koji se nije zaustavio na njegovoj stanici, vidjet ćemo za nekoliko mjeseci.

Mladen Švaco, glavni urednik Podravskog lista

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI