Kolumnist Podravskog: Hodanje je način da bez napora izgledate bolje

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Piše dr. Ivo Belan

Danas se pouzdano zna da je loša fizička kondicija isto toliko opasna kao i pušenje ili visoki kolesterol u krvi. Umjerena tjelovježba može značajno smanjiti rizik umiranja od srčanih oboljenja, raka i drugih uzroka. Polovica tjelesnog slabljenja, koje se općenito povezuje sa starenjem, ustvari je uzrokovana fizičkom neaktivnosti. Razuman program hodanja može rezultirati značajnim poboljšanjima fizičkog i psihičkog blagostanja kod uglavnom sjedeće osobe.

Olakšanje bolova

Mišići i zglobovi se koče i atrofiraju ako ih se redovno ne upotrebljava. Hodanje (uključujući vježbe istezanja i jakosti) najbolja je obrana protiv takvih tegoba, zato što održava fleksibilnost tijela, a ne izlaže ga prevelikoj trešnji i pritisku.

Bolji izgled tijela

Nakon tridesete godine života počinje se gubiti mišićna masa. Primjena odlučnog programa zdravog hodanja pomaže da se ojačaju i toniziraju sve velike, važne grupe mišića, uključujući ramena, ruke, leđa, trbuh i stražnjicu. Hodanje poboljšava i krvnu cirkulaciju i fleksibilnost mišića. Dobro, možda nećete biti u stanju ponovo steći figuru koju ste imali u svojoj mladenačkoj dobi, ali žustro hodanje pomoći će vam da izgledate kao netko u dobroj kondiciji, pristao i zdrav, koliko je moguće za vašu dob i vaš stil života.

Smanjenje stresa

Dokazano je da hodanje može imati učinak prirodnog umirujućeg sredstva. Znamo da je dnevni život pun stresova. Srce ubrzano radi, raste krvni tlak i mišići su napeti.

Pomoć za pametnije razmišljanje

Sve više znanstvenih dokaza ukazuje na to da redovna tjelovježba zaista stimulira mozak. Hodanje poboljšava cirkulaciju krvi i kisika u organizmu, a događaju se i značajne biokemijske promjene u mozgu. Hodanje pruža vrijeme za zdravo razmišljanje. Mnogi umjetnici i filozofi vjerovali su da im hodanje pomaže da jasno i kreativno razmišljaju.

Jačanje srčanoplućne kondicije.

Žustro hodanje jača srce, koje onda radi efikasnije i sporije nego srce nekoga tko nije u kondiciji.

Kosti postaju jače

Hodanje usporava gubitak koštane mase, to jest pojavu osteoporoze (šupljikavost kostiju), a može čak i potaknuti stvaranje nove koštane mase. Jače izražena osteoporoza može dovesti do loma kosti.

Gubljenje prekomjerne tjelesne težine

Nakon dobi od 25 godina metabolizam – brzina kojom tijelo izgara kalorije – usporava se i organizam se teže rješava masnoća. Najbolji način za održavanje poželjne tjelesne težine je kombinirati manji unos „masnih“ kalorija u tijelo s tjelovježbom.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI