Kompletan pregled autoškola: Pogledajte gdje je najjeftinije, gdje najskuplje…

Redakcijski izvještaj

Cijena obuke za upravljanje osobnim automobilima B kategorije oduvijek je bila zanimljiva tema roditeljima, mladima i ostalima koje čeka taj nemali korak u životu. Kako je liberalizacijom tržišta u posljednje vrijeme cijena autoškola porasla, istražili smo koliko iznosi u našim gradovima Koprivnici, Križevcima, Pitomači, Đurđevcu i Ludbregu.

Pet autoškola u Koprivnici

U Koprivnici radi pet autoškola: Autoklub, Rally, Urban, Guvernal i Auto Marko. Tim se redoslijedom od veće prema manjoj kreće cijena osnovnog dijela autoškole. Autoklub stoji 4995 kuna, moguće je osobno uplatiti na rate na blagajni ili na bankovne kartice do 12 mjesečnih rata, s tim da autoškola mora biti uplaćena u cijelosti do izlaska na ispit vožnje. Cijena autoškole Urban i Rally je podjednaka za gotovinsko plaćanje (4.700 kuna), s tim da cijena Urbana na kartice iznosi 5.190 kuna, a Rallyja 5.200 kuna plativo do pet rata. Kandidati koji uplate jednokratno i u gotovini u Rallyju će od autoškole dobiti liječnički pregled gratis u zdravstvenoj ustanovi u Bjelovaru.

Autoškola Guvernal stoji 4.500 kuna, a ističu siječanjsku akciju za 4.250 kuna i autoškola plaća svojim kandidatima ispit iz propisa i prve pomoći (ukupno oko 250 kuna). Najjeftinija autoškola u našem kraju je Auto Marko iz Koprivnice gdje osnovna obuka dođe 3.450 kuna, odnosno 4.467 kuna na rate. Za razliku od drugih autoškola gdje se cijeli iznos mora uplatiti do pristupanja na ispit iz vožnje, Auto Marko dopušta plaćanje i nakon tog roka, no uvjerenje o položenom ispitu možete dobiti tek dok platite sve rate. Kako su nam rekli, u Auto klubu Đurđevac osnovna cijena autoškole za B kategoriju je 5695 kuna. Za plaćanje gotovinom ili karticom u cijelom iznosu Auto klub Đurđevac odobrava popust od pet posto, dok se na rate nudi mogućnost plaćanja u deset obroka. 

Autoškole skuplje u Đurđevcu

U Auto školi Kappa u Đurđevcu cijena autoškole za B kategoriju je 5.750 kuna. Za plaćanje gotovinom ili karticom u cijelom iznosu Auto škola Kappa odobrava popust od šest posto, dok se na rate nudi mogućnost plaćanja u šest obroka. Autoškola Centar u Ludbregu stoji 4998 kuna, odnosno 5498 kuna na rate, a na snazi je akcija upisa koji traje do 8. veljače prema kojoj kandidati dobivaju poklon bon za gorivo na Adria oil benzinskoj postaji. Druga ludbreška autoškola Iovia stoji 5150 kuna, 5700 kuna do pet rata ili 6300 kuna do 10 rata. Obuka za B kategoriju u križevačkom Instruktažnom centru iznosi 5332 ili 5925 kuna na rate, a u križevačkom Auto moto klubu (AMK) 6255 kuna. Moguće je plaćanje na rate s tim da se cijena ne povećava. U Pitomači postoji samo autoškola Karas, a cijena na rate ili jednokratno iznosi 5699 kuna.

Ovo je, dakle, cijena osnovne autoškole. Kandidat prije upisa u autoškolu mora obiteljskom liječniku koji izdaje uvjerenje kojim se mora pristupiti k liječničkom pregledu medicine rada. Taj je ispit pojeftinio s 450 na 350 kuna. Uz cijenu autoškole, kandidati plaćaju i oko 1300 kuna troškova HAK-u i Crvenom križu.

Dodatni troškovi HAK-a

Tako tečaj s ispitom prve pomoći dođe 568 kuna, ispit propisa 147 kuna, a ispit vožnje dodatnih 236 kuna. U prosjeku tako polaganje za B kategoriju u Ludbregu i Koprivnici (izuzev najjeftinijeg Auto Marka) stoji oko 6300 kuna, a u Đurđevcu i Križevcima je osjetno skuplje zbog više cijene osnovne autoškole pa tako kandidati koji žele u AMK Križevci moraju izdvojiti oko 7500 kuna ako prođu sve od prve. Ovi podaci dobiveni su telefonskim razgovorom s predstavnicima autoškola, a naši sugovornici nisu znali da pričaju s novinarima.

Ivica Ressler, voditelj u koprivničkom Autoklubu kao najstarijoj autoškoli u Koprivničko-križevačkoj županiji, rekao je kako roditeljima treba biti jasno kako najjeftinije nije uvijek i najbolje.

Bolja prolaznost

– Predavanje prometnih propisa meni je najvažnije. Na razini Hrvatske prolaznost kandidata na prvim ispitima iz propisa je 52-53 posto, kod nas je nešto veća, no meni osobno prolaznost nije toliko važna koliko neke stvari koje ljudi moraju čuti na tim predavanjima. Moram naglasiti kako je motorička inteligencija sve slabija kod naše djece koja pohađaju autoškolu. Što to znači? Djeca se dovoljno ne bave nekom aktivnošću. Vidi se razlika kod kandidata koji su sportaši, a koji nisu. Na primjer, znali smo potrošiti puno vremena na kandidate i naučiti ih da shvate kako treba voziti ravno, da steknu taj osjećaj. Sportašima i kandidatima koji imaju bolju koordinaciju pokreta, mnogo je lakše to savladati – rekao je Ivica Ressler. Autoklub Koprivnica ustanova je s jako dugom tradicijom.

Ivica Ressler

– Osim u autoškoli, radimo i niz prometno-preventivnih aktivnosti od vrtićke dobi, prvih i petih razreda pa sve kroz srednje škole kada dolazimo do naših kandidata u završnim razredima. Cilj je promijeniti negativne navike u pozitivne, shvatiti koliko je velika odgovornost što netko dobije vozačku dozvolu. Problem je što dok i osposobimo kandidate koji se ponašaju kako smo ih naučili, u prometnim situacijama susreću se s drugim sudionicima koji na njih vrše pritisak jer ako se oni voze po propisima, onda je to problem. Kod nas je općenito problem što se osobe koje se drže prometnih propisa doživljava kao čudake, ‘freakove’ i da nekaj s ‘njima ne štima’. Dok se to ne promijeni, neće biti dobro. Zanimljivo je to što hrvatski vozači dok izađu iz zemlje odmah ponovno nauče prometne propise i poštuju ih – naglasio je Ressler.

Važna uloga roditelja

– Kod nas u autoškole dolaze mladi ljudi s formiranim osobnostima, a promijeniti stav stečen do sada u tri mjeseca, koliko u prosjeku traje izobrazba autoškole, možemo jako teško bez suradnje roditelja. Zbog toga bi se roditelji trebali dobro zapitati kada im netko ponudi da je autoškola gotova za mjesec dana, ili što jeftinija, to bolja. Takvim stavom autoškola postaje tečaj, a ne naobrazba, školovanje sa svojim procesom od početka do kraja. Srećom, dosta ljudi shvaća da nije u redu izgurati nešto tako ozbiljno što brže, a ako je nešto skuplje, to je i kvalitetnije – naglasio je Ivica Ressler. Istaknuo je svoj vrlo zanimljiv stav – protivljenje mogućnosti naplate novčane kazne na mjestu događaja uz ‘popust’.

– Mislim da bi mladi trebali biti bolje svjesni prekršaja koje su počinili i adekvatno kažnjeni za to. Poruka “ako platiš odmah, plaćaš manje” pa nećeš završiti u evidenciji nije dobra za mlade vozače koji se tek formiraju u prometu. Današnji mladi, koje financiraju roditelji, nemaju osjećaj vrijednosti novca, a samim time niti posljedice prometnih prekršaja koje su počinili. Mislim da bi mladi vozači ipak trebali osjetiti odgovornost za prekršaje koje su skrivili – zaključio je voditelj Ivica Ressler. Od novosti u procesu autoškola jedino je to što će se ispiti snimati, no to će, zaključio je on, pridonijeti većoj pravednosti kod ispitivanja i podizanju kvalitete obuke za vozača.

KOPRIVNICA

Autoklub Koprivnica: 4995 (jednokratno ili na rate)

Rally: 4700/5200 kuna (na 5 rata)

Urban: 4690/5190 kuna (na kartice)

Guvernal: 4500 kuna

Auto Marko: 3450 kuna, 4467 kuna (na rate)

LUDBREG

Iovia: 5150/5700 kuna (do 5 rata), 6300 (do 10 rata)

Centar: 4998/5498 kuna (na rate)

KRIŽEVCI

AMK Križevci: 6255 kuna (jednokratno ili na rate)

Instruktažni centar: 5332/5925 kuna (na rate)

ĐURĐEVAC

Auto klub: 5410/5695 kuna (na rate)

Kappa: 5405/5750 kuna (na rate)

PITOMAČA

Karas: 5699 (jednokratno ili na rate)

OSTALI TROŠKOVI (oko 1300 kuna)

Liječnički pregled 350 kuna

Tečaj prve pomoći 450 kuna

Ispit prve pomoći 118 kuna

Ispit propisa 147 kuna

Ispit vožnje 236 kuna

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI