Križevčanin Renato Novosel dobro je poznat u našem sportskom okružju po postignućima na motociklističkoj stazi. Popularni Renzo svojedobno je vozio za Moto klub Križevce, a posljednjih godina bio je član Moto kluba Kvarner. Tako je prije nekoliko dana na društvenim mrežama obznanio svojim pratiteljima kako je odlučio reći zbogom motociklističkim utrkama.
– Tako je to u životu svakog sportaša, prije ili kasnije mora se donijeti odluka koja je meni osobno bila jedna od najtežih u životu. Ipak, nakon dugo razmišljanja odlučio sam se povući iz motociklizma. Jednostavno, više ne uživam u vožnji na motoru kao prije – otkrio nam je mladi Križevčanin i zahvalio svima koji su mu pružili podršku tijekom cijele karijere.

Triput je u karijeri bio prvak Hrvatske u klasi 125 SP, dvaput treći u regionalnom alpsko-jadranskom kupu. U klasi 1000 SST osvajao je treća mjesta u ukupnom plasmanu u tom međunarodnom natjecanju na kraju sezone 2016. i 2017. godine. 2018. godine nastupio je u klasi stock 1000 za Exteria Eko Racing team na svjetskom prvenstvu u izdržljivosti ’24 hours endurance’, na poznatoj francuskoj stazi Paul Ricard u mjestu Le Castellet blizu Marseillea, stazi na kojoj se vozi i Formula 1.
– Bilo je to nevjerojatno iskustvo. Kao da sada gledam 200 tisuća gledatelja koji su danonoćno feštali i turirali motore. Mi smo se u početku od ukupno 59 vozača stalno držali u poretku između 25. i 30. mjesta. U timu su tri vozača koji voze oko pedesetak minuta koliko izdrži spremnik goriva – prisjeća se Novosel dodajući da je to za njega bio jedan odličan trening s obzirom na to da te godine nije vozio mnogo.

Iduće je godine vozio samo na Grobniku, a zatim ponovno nastupio na svjetskom prvenstvu u izdržljivosti ‘The Sepang 8 hours Endurance Race’ koji se te 2019. godine održao u malezijskom Sepangu. Novosel je tamo osvojio 44. mjesto utrkujući se ponovno za Exteria Eko Racing team.
– Bila je to godina u kojoj sam zapravo i posljednji put bio fizički spreman za utrke. Već 2020. na prvoj utrci na Grobniku vozio sam bez ikakvog treninga. Vidio sam da imam brzinu, čak sam i dvaput stao na postolje, no to jednostavno više nije bilo to. Pao sam već na sljedećem treningu, a na AA utrci ponovno nisam bio pravi ja. Već nakon prvog treninga poželio sam odustati od utrke – prisjeća se legendarni Renzo i dodaje kako je zbog pandemije ionako većina utrka otkazana.
Najradije se prisjeća 2011. godine i utrke u Brnu u Češkoj kada je nastupao u klasi 125SP i zakasnio na start, no ipak uzeo svoju prvu pobjedu u Alpe Adria kupu. Renato je uz poruke podrške na društvenim mrežama dobio i mnogo upita prijatelja hoće li odvoziti Nagradu Križevaca 2021. kao oproštajnu utrku.
– Svakako da bih još jednom za sebe i svoje navijače volio odvoziti Križevački Monte Carlo, kako ga mi volimo nazvati. Naravno, to ovisi o mnogo faktora. Znamo da je situacija trenutno takva kakva je, a ja baš i nisam u nekoj formi. Ipak, tko zna, možda vas i iznenadim – rekao je Renato uz poneku šalu u svom stilu. (ds)
foto privatna arhiva