Koprivničanka Silvija izgradila svoje ‘carstvo’ na 2000 godina starom namazu

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Sve popularniji istočnjački namaz hummus, namaz od slanutka i sezama, nekoć je na našim prostorima bio potpuna nepoznanica, a danas je nama, zahvaljujući Silviji Repić i njenoj tvrtki Sana delikatese, dostupan u većini trgovina. Silviju je s hummusom još kao tinejdžericu upoznao otac.

– Tata je radio u prehrambenoj industriji te je u nekom periodu blisko surađivao s Izraelcima, a u Izraelu se hummus jede za doručak, ručak i večeru, kao kod nas kruh ili mlijeko. Tata se oduševio hummusom i donio ga je nama doma – prisjeća se Silvija te dodaje kako su zapravo oduvijek pričali da bi bilo odlično tako nešto imati i kod nas jer se u to vrijeme hummus nije mogao pronaći na policama trgovina.

Nekoliko godina kasnije obiteljska želja i ideja pretvorila se u stvarnost i danas je hummus Sana delikatesa najpoznatiji hummus na našem tržištu.

– Ja sam zapravo završila diplomski studij ekonomije smjer financije i potom poslijediplomski smjer upravljanje prodajom te sam radila u velikoj osiguravajućoj kući kao voditelj prodaje te sam kasnije otišla u odjel edukacije. Nakon nekog vremena osjećala sam da trebam promjenu iako nisam točno znala je li to samo promjena tvrtke i okruženja ili promjena branše. U otprilike isto to vrijeme i tata je odlazio iz svoje firme pa smo nas dvoje zajedno, više iz hobija, nešto počeli gledati i razvijati – priča Silvija i kaže kako je u to vrijeme radila oba posla, no nakon nekoliko mjeseci shvatila je kako joj tadašnji hobi oduzima previše vremena te mu se u potpunosti odlučila posvetiti.

– Bilo me jako strah. Prvo, mislila sam si, sad ili nikad. Što će se posebno dogoditi ili promijeniti ako to sad odgodim i krenem za pet godina osim što će proći vrijeme. Drugo, imala sam ogromnu podršku svojih roditelja, a treće je jednostavno bio osjećaj da je to to – iskrena je Silvija.

Često za Sana delikatese ljudi misle da su samo distributeri jer još uvijek nemaju proizvodni pogon, no Silvija pojašnjava da je to daleko od istine jer su proizvodi njihova ideja i receptura te ističe kako bi i sama voljela imati pogon i sve proizvoditi u Hrvatskoj, ali da to u ovom trenutku još nije opcija.

– Tata je prehrambeni tehnolog i kada smo ulazili u ovu priču, prvotna ideja bila je da baš sve radimo sami. No, graditi tvornicu bez tržišta iznimno je riskantno, a certifikati koji su potrebni jako su skupi. Izvozimo i u Sloveniju i Austriju te imamo i proizvod za švicarsko tržište, no to još uvijek nisu količine koje bi opravdale proizvodnju. Nadam se da jednog dana hoćemo – objašnjava Silvija.

Ukusne recepture osmišljavaju i predlažu sami pa ih u dogovoru s dobavljačima korigiraju i testiraju te se odlučuju za najbolju varijantu.

Silvija Repić

– Hummus s bučinim sjemenkama, primjerice, osmislili smo doma. Privatno jedemo puno bučina ulja pa smo ga u nekom trenutku odlučili dodati u hummus i svidjelo nam se. Znam da zvuči banalno i jednostavno, ali hummus s bučinim sjemenkama točno je tako nastao – priča Silvija te dodaje kako se njihovi hummusi proizvode u Izraelu, ali koštice i ulje su s lokalnog OPG-a u Drnju jer Sana želi samo najbolje sirovine u svojim proizvodima, a svjesni su da mi u Hrvatskoj imamo jedne od najboljih koštica u svijetu.

Njihovi proizvodi također imaju i brojne certifikate kako bi kupci mogli biti potpuno sigurni u njihovu izvrsnost.

– Sana hummus nositelj je europskog vegetarijanskog certifikata, certifikata o bezglutenskim namirnicama te kosher i halal certifikata. Halal i kosher su najviše bitni u hotelima zbog gostiju koji to traže. Halal je certifikat muslimanske zajednice, a kosher židovske i zbog toga su bitni najviše za turističku sezonu – priča Silvija.

Danas u ponudi Sana delikatese imaju više od 100 zanimljivih artikala. Imaju više vrsta hummusa, papričice punjene dimljenim tofuom ili hummusom, kečap od cikle, popularni guacamole namaz od avokada i zanimljive mješavine začina i cvijeća. Proizvode dostavljaju na kućnu adresu u Koprivnici i okolici, a imaju i webshop.

– Do sada nismo imali web-trgovinu jer je većina naših proizvoda svježa i ima kratak rok trajanja pa je problem to dostaviti u udaljenije dijelove Hrvatske. Kako je došla ova cijela situacija s koronom, onda smo se ipak odlučili napraviti web-trgovinu, ali svježe proizvode dostavljamo samo u sjeverozapadnu Hrvatsku, Zagreb i ovaj tu naš dio, ali ostale proizvode šaljemo po cijeloj zemlji. Srećom, naši se proizvodi mogu naći u svim velikim trgovačkim lancima, a naši Koprivničanci mogu doći i ovdje k nama u Dravsku 17. Samo bi bilo dobro da nam se prije jave jer tu nemamo skladište pa da im osiguramo proizvod koji traže – kaže Silvija koja ističe da tajna njihova uspjeha leži u upornosti, učenju i timskom radu.

– Trenutno nas je 12 u timu, a krenuli smo s troje ljudi. Dobar tim najvažniji je za napredak tvrtke, ali unutar tvrtke nažalost možeš napredovati samo onoliko koliko i sama tvrtka raste, što meni kao direktorici često predstavlja izazov. Voljela bih nagrađivati svoje zaposlenike koji dobro rade, no ako smatram da je netko dobar za primjerice poziciju menadžera, ja mu je ne mogu ponuditi ako ona u tvrtki još ni ne postoji. Predanost poslu i briga za zaposlenike najvažniji su jer bez toga nema ništa, treba imati ljudskosti i osjećaja za druge – priča Silvija te dodaje kako jedino čega se ona u ovom trenutku plaši jest stagnacija.

– Rast se mora dogoditi i ja to očekujem. Ne bojim se učenja, ja stalno učim. Plašim se ljudi koji se boje učenja jer je to zabluda, nema statusa quo, ili ideš gore ili dolje. Rekla bih da je ključ našeg uspjeha znatiželja jer stalno gledamo što se novo događa u industriji hrane, marketingu i prodaji te koje se nove tehnologije javljaju na tržištu – zaključuje Silvija te ističe da je važno ostati svjestan sebe, raditi na sebi i obraćati pažnju na to u što ulažete svoju energiju kroz dan. (lr)

OKVIR:

na: Dobili titulu Najdonatora

– Prvi smo puta dobili titulu Najdonatora. Taj program pokrenuo se prije nekoliko godina te se gleda koje su tvrtke donirale najviše hrane u razdoblju od godine dana. Prvi put 2019. godine uvela se kategorija za male i srednje tvrtke te se gleda količina donacija u postotku od prihoda što je jako pošteno jer je to jedini relevantni iznos. I mi smo te godine u toj kategoriji osvojili titulu Najdonatora. Ono što je bitno ovdje jest da je ta donirana roba zapravo spašena roba koja nije ostavljena da joj istekne rok trajanja i potom bačena, što nije samo etički, nego i ekološki problem. Hrana se baca, a nažalost postoje brojni ljudi kojima je ona potrebna. Naši prodajni predstavnici skupljaju hranu koja je pred istekom roka trajanja, naravno dok je još ispravna, te je doniraju po cijeloj hrvatskoj institucijama poput Crvenog križa – objašnjava Silvija Repić, direktorica koprivničke tvrtke Sana delikatese. (lr)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI