„Hrvatska je u 2030. godini konkurentna, inovativna i sigurna zemlja prepoznatljivog identiteta i kulture, zemlja očuvanih resursa, kvalitetnih životnih uvjeta i jednakih prilika za sve.“ Dio je to uvodnog teksta Nacionalne razvojne strategije RH do 2030. godine, prema kojoj će i svi ostali gradovi i županije morati izraditi svoje razvojne strategije za sljedeće desetljeće.
Epidemija COVID-a razlog je kašnjenja donošenja Nacionalne razvojne strategije, a slijedom toga odgođene su za godinu dana i lokalne. Kako doznajemo, Grad Koprivnica na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća u 2020. godini donio je odluku o produljenju Strategije razvoja grada Koprivnice za razdoblje 2015.-2020. za još jednu godinu.
– Razlog za produljenje jest kašnjenje u donošenju strateških dokumenata na nacionalnoj i regionalnoj razini, i to uslijed izvanrednih okolnosti uzrokovanih pandemijom – poručili su u Gradu.
Izrada Plana razvoja Grada Koprivnice je u pripremi i intenzivnije će početi tijekom travnja 2021. Prvi korak pri izradi Plana razvoja bit će izrada detaljne analize stanja kao podloge za strateško planiranje.
– Nakon toga slijedi intenzivniji rad na definiranju razvojnih ciljeva, prioriteta i aktivnosti, u čemu će aktivno sudjelovati Partnersko vijeće Grada Koprivnice – navode u Gradu, a sudionici su predstavnici Grada, gradskih ustanova, visokoškolskih ustanova, pružatelji obrazovnih usluga, gospodarskih i socijalnih partnera i organizacije civilnog društva.
Dodajmo i kako su već počeli inicijalni razgovori s članovima Partnerskog vijeća. Plan razvoja Grada do 2030. godine trebao bi biti donesen na jesen. Razvojna strategija je, dodajmo, sveobuhvatan dokument strateškog planiranja kojim se dugoročno usmjerava razvoj društva i gospodarstva u svim važnim pitanjima – kroz iduće desetljeće. Još uvijek važeća koprivnička razvojna strategija koju je 2015. potpisala bivša gradonačelnica Vesna Želježnjak brendirala je Koprivnicu kao ‘pametni’ grad u kojem se gotovo sve javne usluge mogu dobiti besplatno i putem interneta. Prilikom tadašnje analize navedene su i neke prednosti, ali i nedostaci Koprivnice.
Zanimljivo, kao slabost Koprivnice tada je bila navedena nekonkuretnost malog i srednjeg poduzetništva, nedostatak interesa za poduzetništvo, visoka stopa nezaposlenosti i visok udio mladih među nezaposlenima. Kao prijetnja planiranom brendiranju navedena je bila recesija, nedostatak kapitala za poduzetničke projekte, depopulacija, ali i rast broja stanovništva u opasnosti od siromaštva.
FOTO Ilustracija