Križevačka delikatesa kakve nema: “Vrijeme je za europsko tržište!”

Podravski list profile

Zagrepčanka Alemka Lončar od početka listopada nova je direktorica križevačke čokolaterije Hedona, socijalnog poduzeća poznatog po tome što zapošljava osobe s invaliditetom.

Gospođa Lončar radila je u Franckovu laboratoriju, a potom je bila tehnička direktorica u tvrtki New Bakery u Lukavcu kod Zagreba, najvećoj europskoj tvornici baklava.

U Križevce, kaže, dolazi s misijom da poveća Hedoninu proizvodnju i prodaju te učini iskorak na inozemna tržišta.

– U Hedonu sam došla po preporuci, tvrtka je tražila novog direktora, a ja sam tražila novi posao, firmu u kojoj bih mogla upotrijebiti svoje znanje i iskustvo, a presudna je za mene bila plemenita priča o Hedoni kao socijalnom poduzeću koje zapošljava osobe s invaliditetom. Bila sam, naime, u pregovorima s Ledom i Atlantic grupom – kazala je ona.

Alemka Lončar

Hedona trenutačno ima 20 zaposlenih, od kojih je devet osoba s invaliditetom, sedam u proizvodnji i dvije u prodaji. Već nagodinu te bi se brojke trebale povećati.

– Pretpostavka za proboj na europsko tržište je povećanje kapaciteta, jer ne isplati vam se prodavati male serije, to će transport ‘pojesti’. Iduće godine otvorit ćemo novi pogon te ćemo kapacitete utrostručiti, što će nam omogućiti proširenje ponude te izlazak na vanjska tržišta. U planu je zapošljavanje još desetak radnika, većinom osoba s invaliditetom – najavila je A. Lončar.

Kazala je kako su im trenutačni kapaciteti pokriveni „110 posto“ zbog izrade poslovnih poklona te se radi u dvije smjene. Samo za jednu osiguravateljsku kuću u Hedoni su izradili više od 1000 paketa.

– U studenome smo dosad proizveli 120.000 pralina i oko 100.000 čokolada, a nemojte zaboraviti da se radi o ručnom radu – iznijela je nova direktorica.

Kazala je i kako će novi pogon otvoriti mogućnost za proširenje asortimana i na dražirane proizvode, odnosno čokoladne bombone.

– Naši djelatnici su izučeni slastičari, a u novome pogonu imat ćemo mogućnosti i pripreme svježih kolača. Nije isključeno i otvorenje slastičarnice. Već radimo pripreme za iduću godinu, a poseban naglasak stavit ćemo na turističku sezonu. Također pregovaramo s velikim trgovačkim lancima kako bismo povećali plasman putem njih. Trenutačno smo prisutni u deset trgovina Interspara u Zagrebu – rekla je A. Lončar.

Prije poziva iz križevačke čokolaterije, veli, nije se susrela s konceptom socijalnog poduzeća poput Hedone, dakle poduzeća kojemu na prvome mjestu nije dobit.

– U privatnim kompanijama, velikima ili malima, uvijek je krajnji cilj novac, na kraju godine samo se gleda profit, što pričinjava stalni pritisak hoće li se očekivanja ispuniti. U Hedoni takvog pritiska nema, a sve što se zaradi vraća se u unapređenje proizvodnje ili Udruga za osobe s invaliditetom, koja je vlasnik pogona, novac koristi za svoje programe – kazala je Alemska Lončar.

FOTO Nikola Wolf

  • Podijeli na društvenim mrežama
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
  • Najnovije vijesti

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati.
Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. Pravila privatnosti