LIJEČNIK UPOZORAVA: Znate li koliko dnevno moramo popiti čaša vode?

Podravski list profile

Kad jasno osjetimo jaku žeđ, to je pouzdani znak da je već u tom trenutku organizam u značajnom manjku tekućine. Taj gubitak još neće značajno remetiti njegovo funkcioniranje, ali već i sam intenzitet tog osjećaja – žeđi, jasno upućuje na potrebu žurne nadoknade. Interesantno je kako osjećaj žeđi nestaje već nakon prve popijene čaše iako se tekućina, sasvim sigurno, još nije uspjela distribuirati po tijelu.

Osim mokrenjem, znojenjem i stolicom, znatne količine tekućine gubimo i na dva gotovo neosjetna načina – samim disanjem i neosjetnim putem preko kože (perspiratio insensibilis). Taj put gubitka tekućine ne osjećamo kao znojenje. 

Osobitu pozornost treba posvetiti maloj djeci i starim ljudima. Osjet žeđi, kao mehanizam upozorenja, u njih nije tako jasno izražen kao u mlađih ljudi, ali gubici su i dalje održani.

U uvjetima dehidracije češće i lakše nastaju i mokraćne infekcije. Nadalje, u kroničnoj, dakle dugotrajnoj, hipohidraciji nastaju i oštećenja funkcije drugih tkiva i organa. Tako, na primjer, zglobovi nisu dovoljno „podmazani“ pa u takvim okolnostima kretanja „na suho“ dolazi do oštećenja hrskavičnog tkiva.

Stoga je neobično važno, osobito u ljetnim mjesecima, ne čekati naglu pojavu osjeta žeđi nego kontinuirano uzimati dovoljnu količinu tekućine. Pri tome mislim na dvije litre tekućine dnevno za mlađe i osobe srednje dobi, koje su tjelesno aktivne pa su im i gubici veći. Za ljude starije životne dobi, ako srčana funkcija nije teško narušena, potrebno je dnevno popiti 1-1,5 litru vode. Načelno, govorimo o neophodnih osam čaša dnevno.

Piše: Prim. dr.sc. Ante Reljić

  • Podijeli na društvenim mrežama
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
  • Najnovije vijesti

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati.
Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. Pravila privatnosti