Ljubo: Nepokretnoj šogorici Elektra je iskopčala struju zbog dugova kojih nema

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Nepokretna 58-godišnja Lidija Perković iz Koprivnice u svom je domu u četvrtak ostala bez struje jer su djelatnici Hrvatske elektroprivrede dobili nalog za “iskapčanje” zbog dugovanja.

Ovu priču u ponedjeljak je donio Podravski list…

Postupak Elektre posebno je razbijesnio njenog šogora Ljubu Modića koji vodi brigu o Lidiji te tvrdi da su svi dugovi podmireni 6. i 12. kolovoza pa razloga za “iskapčanje” nije bilo.

Ljubo Modić

– Nisam mogao vjerovati da je takvo nešto moguće sve dok se djelatnik Elektre nije pojavio ispred vrata i krenuo iskapčati struju. Pokušao sam ga uvjeriti da su svi računi plaćeni i pokazivao sam uplatnice. Čak sam ga molio i da nazove svoje nadređene da im kaže da su svi računi plaćeni, ali njega jednostavno za sve to nije bilo briga – priča nam Ljubo Modić.

Bez imalo srca i ljudskosti, dodaje on, djelatnik Elektre iskopčao je struju i otišao. Uz to, u Elektri su, kaže on, dobro upoznati da je njegovoj šogorici Centar za socijalnu skrb odobrio mjesečni vaučer od 200 kuna za troškove električne energije pa su i po tome mogli znati da Lidija nije u rangu kao ostali potrošači.

– Imam sve potvrde o uplatama, a obavijest da šogorici prijeti isključenje stigla je 7. kolovoza. To znači dan nakon što je podmiren veći dio duga. Ostatak je plaćen 12. kolovoza i nepojmljivo je da osam dana nakon toga dolaze “elektraši” iskopčati struju. Ovo je još jedan klasičan primjer kako kod nas postupaju državne tvrtke prema malim, običnim ljudima – ogorčeno kaže Ljubo Modić.

Iz sektora za korporativne komunikacije HEP-a dobili smo odgovor da prema odredbama o povjerljivosti podataka iz Zakona o zaštiti potrošača ne smiju davati konkretne podatke o korisnicima i kupcima.

– Ono što potencijalno buni kupce je činjenica da su podmirili ukupno dugovanje po izdanoj opomeni, ali nakon dospijeća opomene te da se obustava svejedno dogodi primjerice na dan same uplate. Svaki kupac dužan je obaviti uplatu u dospijeću izdane opomene, a ne nakon što operator sustava krene s privremenom obustavom isporuke – navodi sektor za korporativne komunikacije HEP-a.

Napominju i da prema zakonu opskrbljivači kao mjeru prisilne naplate imaju mogućnost pokrenuti zahtjev za privremenom obustavom isporuke električne energije.  

-Nakon zaprimanja zahtjeva za obustavom isporuke operator distribucijskog sustava kupcima šalje obavijest o privremenoj obustavi isporuke električne energije na zahtjev opskrbljivača. Tek potom operator distribucijskog sustava pristupa obavljanju obustave isporuke električne energije. Po podmirenju dugovanja iskazanog na opomeni, opskrbljivač upućuje zahtjev operatoru sustava za odustajanjem od obustave ili ponovnom uspostavom. Napominjemo kako uplata po opomeni u razdoblju nakon isteka roka dospijeća po opomeni ne garantira kupcu da do obustave neće doći jer je provedba obustave isporuke moguće već pokrenuta od strane operatora sustava. Do obustave isporuke električne energije zbog dugovanja isključivo dolazi jer kupci ni po primitku opomene ne obave plaćanje u vremenu dospijeća opomene. Dodatno, radnici HEP ODS-a koji fizički iskopčavaju struju na nalog opskrbljivača ne mogu provjeriti je li dug podmiren jer nakon zakonske obveze razdvajanja opskrbne djelatnosti od djelatnosti distribucije električne energije HEP ODS više nema uvid u podatke iz područja opskrbne djelatnosti kao što su računi, obračuni, dostava računa, opomene, naplata i slično – kažu u sektoru za korporativne komunikacije HEP-a.

FOTO Nikola Wolf

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI