MINISTAR U KOPRIVNICI Butković: Gradimo brzu cestu prema Koprivnici, podravsku magistralu i cestu od Đurđevca do Bjelovara

Osigurali smo dodatna sredstva i za Županijske uprave za ceste, do kraja godine smo našli rebalansom 100 milijuna kuna, navodi ministar Butković


Autor: podravski.hr — 11.10.2018. / 15:36 Aktualno

Ministar Oleg Butković i šef Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić u Koprivničko-križevačkoj županiji

Do kraja 2019. krenut će nastavak gradnje državne ceste od Križevaca prema Koprivnici, međutim zasad neće biti četverotračna kao što je od Zagreba do Križevaca, već dvotračna. Iduće godine kreće i projektiranje obnove i dogradnje podravske magistrale od Štaglinca do Đurđevca, kao i gradnje ceste koja će spojiti Đurđevac i Bjelovar.

Dogovoreno je to na današnjem sastanku u Koprivničko-križevačkoj županiji na kojem su sudjelovali ministar prometa Oleg Butković, vodeći ljudi Hrvatskih cesta i Hrvatskih željeznica te župan Darko Koren, gradonačelnici Koprivnice Mišel Jakšić, Križevaca Mario Rajn i Đurđevca Hrvoje Janči, kao i saborski zastupnici Branko Hrg, Damir Felak te Željko Lacković.

– Iduće godine kreće gradnja brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog u dužini oko sedam i pol kilometara. Vrijednost radova je oko 160 milijuna kuna. Paralelno će se sve pripremati za sljedeću fazu do Koprivnice, ali i prema mađarskoj granici no treba vidjeti kakav će biti način financiranja, hoćemo li ući u operativni program EU za 2020. do 2024. godine ili će to biti iz državnog proračuna – rekao je ministar prometa Oleg Butković o cesti koja će u budućnosti, obećaju, biti četverotračna no trenutno za to, kažu, nema potrebe.

Butković je dodao i kako se već priprema projektna dokumentacija za cestu Đurđevac – Bjelovar, ali i dokumentacija za podravsku magistralu kako bi se krenulo s prvim radovima već 2020. godine i moglo u međuvremenu naći izvore financiranja. Dokumentacija za dionicu D2 državne ceste, tzv. dionice podravske magistrale s pješačko-biciklističkim stazama Štaglinec – Đurđevac – Kloštar Podravski u prvoj fazi koštat će oko 2,9 milijuna kuna.

– Osigurali smo dodatna sredstva i za Županijske uprave za ceste, do kraja godine smo našli rebalansom 100 milijuna kuna i to ćemo im proslijediti. Podravsko-prigorski ŽUC dobit će oko 12,5 milijuna kuna za svoje poslove ove godine. Lanije bilo 11,5 milijuna kuna. To će im sigurno pomoći u realizaciji projekata i održavanju cesta.

Denivelacija državne ceste D22 u Križevcima zbog gradnje željezničke pruge također je bila tema sastanka i dogovoreno je raspisivanje natječaja za izvedbu projekta teškog 40 milijuna kuna. Najvažniji projekt u Hrvatskoj, gradnja drugog kolosijeka Dugo Selo – Križevci, imao je, kaže ministar Butković, određenih poteškoća no to je, dodaje, sada riješeno i ide svojim tijekom kako žele. Za nastavak dionice prema Koprivnici i mađarskoj granici već je osigurano oko 2,4 milijuna kuna i to je HŽ Infrastruktura već raspisala natječaj za izvedbu pa bi tijekom 2019. imali izvođača radova. Koprivnica će tako biti spojena sa Zagrebom s dva kolosijeka najkasnije do 2022. godine.

– To otvara mogućnost za ono što je najbitnije, da se stvaraju logistički centri za prijevoz roba i usluga i to je velika stvar za ovu županiju – navodi Butković, dok je šef Uprave Hrvatskih cesta pridodao kako se nada da će cjelokupni podravsko-bilogorski ipsilon do Koprivnice i Bjelovara biti gotov do 2024. godine, a ako ga neće raditi uz pomoć EU naći će se programi razvojnih banaka. (ib)