Most na Dravi bit će gotov iduće ljeto, kolodvor Novo Drnje imat će šest kolosijeka

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Dugoočekivani radovi na rekonstrukciji postojećeg i gradnji novog kolosijeka od Križevaca do Botova trebali bi početi u roku od dva tjedna, prema informacijama od glavnog izvođača radova, turske kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S.  

Radovi će početi u Botovu, paralelno će se graditi novi željeznički most preko rijeke Drave i izvoditi radovi na samoj pruzi. Zbog kašnjenja radova inženjeri su odlučili da će se i gradnja mosta odvijati paralelno. Naime, za dva tjedna počet će bušenje zemlje i gradnja potpornih stupova i izgradnja nosača mosta, dok će se pokraj toga raditi konstrukcija mosta, koja će kasnije posebnim strojevima biti instalirana na postolje.

Novi most gradit će se pokraj postojećeg, dok će se stari pretvoriti u turističku atrakciju. U ovoj godini planirana je izgradnja pruge od Botova do Peteranca, a most na rijeci Dravi trebao bi biti gotov do drugog ljeta. Osim mosta, koji je jedan od najzahtjevnijih pothvata u cijelom projektu, izgradit će se i kolodvor Novo Drnje, koji će se nalaziti između postojećih stanica Botovo i Drnje. Spomenuti kolodvor bit će uz kolodvor Koprivnica najznačajnije željezničko prometno čvorište na ovoj dionici.

Naime, kolodvor Novo Drnje sastojat će se čak od šest kolosijeka, i bit će ranžirni teretni kolodvor. Pristup kolodvoru Novo Drnje bit će kroz ulicu Ločka, koja se pak nalazi na samoj granici između dva mjesta, Drnje i Botovo. Postojeća ulica će se produžiti i asfaltirat će se dio od naselja do samog kolodvora, što je sada zemljani put.

Što se tiče putnih prijelaza, važno je reći da će se graditi nadvožnjaci i to jedan pokraj sadašnje postaje Botovo nedaleko od postojećeg pružnog prijelaza, i jedan pokraj kolodvora Novo Drnje. Ostat će putni prijelaz ‘Stotina’, a gradit će se i novi putni prijelaz u Peterancu, gdje će opet biti aktivno stajalište putničkih vlakova. Izgradit će se dva perona za ulazak i izlazak putnika i popratnim parkiralištem, a između Peteranca i Koprivnice planira se izgradnja tri kolosijeka.

Što se tiče daljnjih radova do Koprivnice koji će započeti nakon ove faze, najvažnije je spomenuti da će se graditi nova cesta koja će spajati Peteransku ulicu s Đelekovečkom, a putni prijelaz Čarda bit će ukinut, dok će se na tom mjestu napraviti podzemni prijelaz za pješake. Također, bit će izgrađen i ivanečki podvožnjak na mjestu gdje se sada nalazi putni prijelaz prema cesti za Koprivnički Ivanec. Što se tiče samog kolodvora Koprivnica, on će se u potpunosti obnoviti što se tiče željezničke infrastrukture.

Ukupna vrijednost projekta iznosi dvije milijarde i 624 milijuna kuna, dok je vrijednost radova, kao što smo ranije već spomenuli, dvije milijarde i 418 milijuna kuna. Projekt se s 85 posto prihvatljivih troškova sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), a preostala sredstva osigurat će se iz državnog proračuna.

FOTO Nikola Wolf

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI