Muči li vas zatvor? Kako se boriti protiv lijenih crijeva…

Podravski list profile

Piše dr. Sandra Krstev Barać

Normalna dinamika pražnjenja crijevnog sadržaja može biti od dva do tri puta dnevno do dva do tri puta tjedno, ovisno od osobe do osobe. Ipak, moderni tempo života učinio je zatvor jednim od najčešćih probavnih problema pučanstva u razvijenim zemljama. Zatvor podrazumijeva odsutnost spontane stolice, dok pojam konstipacija objedinjuje pojavu tvrde, suhe i oskudne stolice, uz rijetko i istodobno otežano i nepotpuno pražnjenje crijeva. Ovi česti problemi suvremenog društva najčešće nastaju kao posljedica loših prehrambenih navika, dehidracije, nedostatka tjelesne aktivnosti, izloženosti stresu, upotrebe određenih lijekova, specifičnih bolesti, zanemarivanja potrebe za pražnjenjem crijeva i sl. Prije svega, preporučuje se:

1. Jesti hranu koja obiluje prehrambenim vlaknima

Nedovoljan unos prehrambenih vlakana te prehrana koja obiluje masnom hranom poput sira, jaja, mesa i mesnih prerađevina, polugotovih i gotovih jela smatra se jednim od glavnih uzroka nastanka poremećaja defekacije. Pšenica, grah, artičoke, mekinje, smokve, šljive neke su od namirnica koja sadrže netopiva prehrambena vlakna i imaju blagi laksativni učinak.

2. Unos dovoljno tekućine

Tekućina poput vode, mineralne vode bogate magnezijem, voćnih i povrtnih sokova te bistre juhe omekšava stolicu i olakšava i ubrzava njen prolazak kroz crijeva. Preporučljivo je svakodnevno popiti oko dvije litre tekućine. Pritom valja izbjegavati tekućinu koja sadrži kofein poput kave ili cola napitaka te alkohol jer ona uzrokuju dehidraciju pa, u stvari, pogoršavaju simptome.

3. Konzumacija probiotika

Među brojnim pozitivnim učincima probiotika odnosno tzv. „dobrih bakterija“ na ljudsko zdravlje, znanstvena istraživanja ističu povoljan učinak i u terapiji opstipacije i konstipacije. Zbog toga je poželjno jogurte obogaćene probioticima učiniti sastavnim dijelom svakodnevne prehrane.

4. Ujednačiti ritam prehrane

Ritam prehrane trebalo bi raspodijeliti na više manjih obroka. Preporučljivo je da je barem jedan obrok bude kuhani te izbjegavati cjelodnevni unos suhe hrane poput sendviča i industrijskih prerađenih proizvoda.

5.  Redovito se kretati

Iako nije posve jasno zašto, nedostatak tjelesne aktivnosti dovodi do zatvora. Stoga je jedan od važnijih koraka u borbi protiv zatvora svakodnevna umjerena tjelesna aktivnost u trajanju od barem pola sata.

6. Slušati svoje tijelo

Vrlo je bitno ne ignorirati potrebu za defekacijom kada se ona pojavi. Naime, ljudi koji to čine često s vremenom izgube poriv za pražnjenjem crijeva. Ako navedene mjere ne urode plodom, mogu se primijeniti laksativi, ali samo uz savjet liječnika.

  • Podijeli na društvenim mrežama
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
  • Najnovije vijesti

Asfaltirali cestu Šemovci – Hampovica

Djelatnici bjelovarskih Cesta asfaltirali su dionicu državne ceste između Šemovaca i Hampovice, naselja na području općine Virje. Zbog gustog kamionskog prometa ta dionica bila je

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati.
Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. Pravila privatnosti