Napokon: Stiže državnih 16,5 milijuna kuna za 75 autobusnih linija!

Izgleda da je konačno usuglašen način financiranja javnog linijskog prijevoza u našoj županiji. To će biti pilot-projekt po kojemu će se javni linijski prijevoz pokušati uspostaviti i u ostalim dijelovima Hrvatske gdje sad ne postoji, a naša je županija nažalost u tom društvu, barem za sada.

Podravski list već je problematizirao ovu temu, a radi o ozbiljnom nacionalnom pitanju koje se upravo ovih dana pokušava riješiti dogovorom o financiranju između države i županija. Oni bi zajedno autoprijevoznicima, prema postojećem zakonskom okviru, trebali plaćati onaj dio troškova koji se ne pokrije prodajom karata. Sada se samo očekuje potpis ministra Olega Butkovića, jer je nacrt ugovora o sufinanciranju već poslan u Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Nažalost, posljednja rečenica je reciklaža našeg teksta iz siječnja ove godine. Kao i sve drugo, tako se i ovaj projekt pomalo odužio. No, sada postoji i konkretna brojka te se točno određivanje datuma potpisivanja ugovora očekuje sljedećeg tjedana. Problem s nepostojanjem javnog linijskog prijevoza izrazito pogađa starije ljude u ruralnim krajevima. Činjenica o nepostojanju linijskog  prijevoza posredna je posljedica depopulacije sela, ali i činjenice da autobusni prijevoz, onima koji su i ostali, u najvećem broju niti ne treba jer posjeduju vlastite automobile. Ipak, ostaje nezanemariv broj stanovnika podravsko-prigorskih sela koji nemaju kako doći do gradskih sredina, što nesumnjivo uvelike pogoršava kvalitetu života.

Tako, primjerice, već smo pisali, ako imate sreće da kroz vaše naselje ide školski autobus, a naručeni ste kod liječnika u Koprivnici u 12 sati, morate sjesti na jutarnji autobus u pola sedam, provesti nekoliko sati čekajući, a za povratak je opet potrebno pričekati popodnevnu liniju. Tako da odlazak k liječniku, recimo iz Gole, predstavlja cjelodnevno mukotrpno putovanje i čekanje. Također, djeca i mladi koji bi odlazili na izvanškolske aktivnosti u gradske sredine nemaju kako, pogotovo ako im roditelji rade. Prijevozničke tvrtke nisu u stanju složiti liniju koja bi bila financijski održiva zbog premalog broja putnika. Iz tog proizlazi da ako bi se htjela uspostaviti mreža javnog prijevoza, potreban je javni novac, u ovom slučaju iz državne i županijske blagajne, koji bi trebao biti osiguran jer za to postoji (pod)zakonski okvir, propisana specijalna direktiva Europskog vijeća i odlukom vlade RH da se tako ugovor između privatnih koncesionara i tijela javne vlasti može potpisati u izvanrednim situacijama.

– Svi javnolinijski prijevoznici koji obavljaju prijevoz županijskih linija u vrlo su teškom položaju i doista su pred kolapsom, jer se na tim linijama ostvaruju veliki gubici, a prijevoznici na svojim leđima provode, osim prijevozne usluge, i demografsku i socijalnu politiku Hrvatske, što je sve posljedica toga što se još uvijek nisu potpisali ugovori o javnoj usluzi, a koji su prema Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu, Pravilniku o obavljanju javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu te Uredbi 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. trebali biti potpisani do 3. prosinca 2019. godine. Tim ugovorima o javnoj usluzi formirala bi se mreža županijskih linija te međužupanijskih linija do 100 kilometara za koje je osigurana naknada zbog financijskih gubitaka na tim linijama – odgovorio je Nikola Matković iz službe za kontroling i prodaju tvrtke Čazmatrans, koja ima koncesiju za obavljanje javnog prometa u našoj županiji.

No, sada se zna i cijena ovog projekta kojem je cilj funkcionalno povezati županiju. Država će za tu svrhu godišnje morati izdvojiti 16, 5 milijuna kuna sam za našu županiju, dok bi Županija izdvojila 5,5 milijuna kuna. Dakle, projekt godišnje košta 22 milijuna kuna, a zamišljeno je čak 75 linija koje bi pokrivale cijelu županiju i bitno bi olakšale dolazak na bilo koju stranu županije onima koji nemaju automobile.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI