Ništa od radova na brzoj cesti ove godine, upitno je hoće li uopće početi!

Kako doznajemo u Koprivničko-križevačkoj županiji i Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave (DKOM), od početka radova na dionici brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog neće biti ništa ni ove godine! Pitanje je hoće li i iduće s obzirom na to da je strpljenje izvođača Kamgrada, koji početak radova čeka već godinu dana, na tankoj niti.

Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…

DKOM je sada usvojio žalbu jednog od ponuđača, splitskog Geoprojekta i njemačkog Krebsa te odlučio vratiti postupak javne nabave za obavljanje stručnog nadzora Hrvatskim cestama. Ceste sad moraju u roku od mjesec dana raspisati novi natječaj, što je jedan od glavnih preduvjeta da bi radovi na ovoj 7,5 kilometara kratkoj dionici i počeli.

Ovo nije prvo poništavanje natječaja. Prošle godine posao su dobili Geoprojekt i Krebs, a stigle su dvije žalbe. Jedna je usvojena pa je raspisan novi natječaj. Ranije tijekom godine žalili su se na novi natječaj mađarski Utiber i Prometnice Zagreb, jedni od četiri ponuđača usluga nadzora nad gradnjom. Državna komisija odbacila je njihovu žalbu i posao nadzora dobili su Geoprojekt i Krebs und Kiefer kao najpovoljniji. Potom nova žalba i kasnije dodjela posla zagrebačkim ponuditeljima Centar za organizaciju građenja i Investinženjering. Sada su se žalili Goprojekt i Krebs i ponovno uspjeli srušiti natječaj koji sada formalno ulazi u svoju treću godinu neuspješnosti. Oni su ovaj put uspjeli dokazati da je naručitelj HC neosnovano proglasio njihovu ponudu nevaljalom – sve zbog pogrešnog utvrđivanja jedne od tehničkih normi, to jest metode ispitivanja kod građenja, a koju su krivo razmatrali u Cestama i trebali su je prihvatiti kao jednakovrijednu ili kvalitetniju.

– …propisano je da naručitelj ne smije odbiti ponudu zbog toga što ponuđeni radovi roba ili usluga nisu u skladu s tehničkim specifikacijama na koje je uputio ako ponuditelj na zadovoljavajući način dokaže bilo kojim prikladnim sredstvom da rješenja koja predlaže na jednakovrijedan način zadovoljavaju zahtjeve definirane tehničkim specifikacijama – piše u obrazloženju DKOM-a.

Podsjetimo, radi se o projektu vrijednom oko 230 milijuna kuna, dvotračnoj brzoj cesti koja bi boljoj budućnosti trebala postati četverotračna u punom profilu kao što je to od Gradeca do Križevaca. Posao izvođača već je dobio zagrebački Kamgrad, najveća hrvatska građevinarska firma.

Ova neuspješna provedba natječaja otvara novi i daleko veći problem. Izvođač Kamgrad izabran je u studenom 2020. godine, a u međuvremenu su cijene građevinskog materijala i rada „podivljale“. Željezo, plastika, beton… Cijene sirovine rasle su i po 50 posto i više. Upućeni u ovaj projekt sada se pitaju kako će reagirati u Kamgradu jer realno imaju pravo odustati od posla ako im troškovi porastu više od 10 posto, a očito je da se to i dogodilo.

– Teško je reći zašto se točno poništavaju ovi natječaji, no ako nešto poništiš tri ili četiri puta, treba se postaviti pitanje što i zašto radi onaj koji to raspisuje i provodi – pita se jedan od stručnjaka u području projektiranja iz naše županije.

Razgovarali smo s njih nekoliko koji nisu izravno vezani uz navedeni projekt gradnje brze ceste i svi su nam istaknuli kako su i sami odustali od većih projekata nadzora i javnih nabava jer one ovakve više „nemaju smisla“.

Župan Darko Koren jedan je od prvih na „liniji“ obrane ovog projekta. U percepciji javnosti on i Županija prvi su odgovorni za njegovu budućnost. Koren dakako, nije prezadovoljan novim poništenjem natječaja.

– Što da radimo? To treba pitati u Hrvatske ceste zašto se događa ovaj, po meni pravi cirkus. Zovem direktora sektora za pripremu i građenje Darka Šošića svako malo, pitam što ima novo – odgovora kojime bismo bili sretni i zadovoljni nema – kazuje Koren kojemu nije jasno kako je moguće da netko na ovaj način stalnim žalbama opstruira ovako velik projekt koji građani nestrpljivo čekaju godinama. Jedan od koraka, kako navodi, o čemu već neko vrijeme razmišlja je i slanje službenog dopisa ministru Olegu Butkoviću i mjerodavnima u Hrvatskim cestama neka se očituju i objasne javnosti ovu situaciju.

FOTO Arhiva

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI