Nova pruga će promijeniti dio zemlje, dionica Vž – Kc ipak na čekanju!

Projekt povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica predstavljen je prošlog četvrtak u Svečanoj dvorani Palače Varaždinske županije. Projekt su predstavili vodeći ljudi HŽ Infrastrukture. Kako je navedeno, cilj projekta bio je utvrditi optimalno rješenje željezničkog povezivanja Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije s gradom Zagrebom. Utvrđivanjem najpovoljnije trase u sklopu ovoga projekta omogućuje se i bolje povezivanje srednje Europe sa Zagrebom najkraćim željezničkim putem te s prometnim koridorom RH2 i lukom Rijeka.

Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…

U studijskoj dokumentaciji Lepoglavske spojnice izrađena su i analizirana idejna rješenja. Na temelju studije izvodljivosti odabrana je najpovoljnija varijanta trase, za koju je izrađena analiza troškova i koristi, tako da će ova trasa ići na relaciji Čakovec – Varaždin – Cerje Tužno – Ivanec – Lepoglava – Peršaves – Bedekovčina – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina.

Projekt sufinancira Europska unija iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. iz Kohezijskoga fonda u iznosu 85 posto sredstava, a ugovorena vrijednost ugovora o izradi studijske dokumentacije i idejnih rješenja projekta iznosi 6,7 milijuna kuna.

Uz domaćina, župana Varaždinske županije Anđelka Strička, prezentaciji su prisustvovali načelnik Sektora za željezničku infrastrukturu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) Milan Vuković, župan krapinsko-zagorski Željko Kolar, predstavnik Međimurske županije Ivica Rus, krapinski gradonačelnik Zoran Gregurović, predstavnici gradova Varaždina, Čakovca i Ivanca, predstavnici izvođača izrade studijske dokumentacije i ostali.

– Drago nam je što je faza izrade studijske dokumentacije završena i što imamo optimalno rješenje koje će Varaždinsku županiju povezati s metropolom i srednjom Europom. Ovo je pruga od koje će koristi imati ne samo naša, već i susjedne nam županije. Za sve potrebne daljnje aktivnosti u vezi s izradom projektne dokumentacije stojimo na raspolaganju – rekao je varaždinski župan Anđelko Stričak.

Analizom idejnih rješenja kao najpovoljnija varijanta odabrana je trasa duga 92 kilometra za projektiranu brzinu od 120 km/h. U odabranoj varijanti predviđeno je devet željezničkih kolodvora i 17 stajališta, a projektom je planirana izgradnja dvaju željezničkih tunela. Procijenjena vrijednost radova za realizaciju predviđenoga iznosi 4,426 milijardi kuna. To će trajanje putovanje od Čakovca do Zagreba smanjiti s tri sata, koliko je sada potrebno, na 50 minuta, što označava nemjerljivu korist kako za gospodarstvo, teretni prijevoz, ali i migraciju između gradova. 

U vezi toga provjerili smo kakvi su planovi HŽ-a u vezi pruge koja je vrlo važna i povezuje Ludbreg sa željezničkom mrežom ostatka Hrvatske. Dakle, radi se o pruzi Varaždin – Koprivnica – Osijek – Dalj. Na toj relaciji također je potrebno temeljito obnoviti kako samu prugu i signalizacijsko-komunikacijsku mrežu, tako i popratnu infrastrukturu, pružne prijelaze, kolodvore i sl.

Obnova ove pruge je počela, ali gledano s ludbreške strane iz krivog smjera. Tako će relacija Koprivnica – Varaždin za obnovu morati još pričekati neko vrijeme.

Nakon što su praktički završeni radovi obnove 21 kilometar duge dionice Virovitica – Pitomača (ukupne vrijednosti 166,3 milijuna kuna bez PDV-a), te s novim voznim redom koji je važeći od jučer, dakle, nedjelje 12. prosinca, brzina prometovanja vlakova na toj dionici bit će podignuta na 100 km/h, a za razdoblje od 2022.-2026.godine u planu je nastavak remonta pruge prema Čakovcu.

– U 2022. će biti provedena nabava za radove na dionici Pitomača – Kloštar, a ostale dionice, sve do Čakovca, obnavljat će se sukladno odobrenim financijskim sredstvima za investicije – poručili su iz HŽ-a.

Radovi na dionici Virovitica – Pitomača

U sklopu građevinskih radova koji se odnose na obnovu pružnog gornjeg i donjeg ustroja i uređivanje pružnih građevina, obnovljen je 21 željezničko-cestovni prijelaz (ŽCP), uređeni su svi kolosijeci u kolodvorima Špišić-Bukovica i Pitomača, izvedeno je ukupno šest perona duljine 160 m i to po dva u kolodvoru Pitomača i kolodvoru Špišić-Bukovica, te po jedan u stajalištima Vukosavljevica i Virovitica grad.

Osim građevinskih radova, projektom je predviđeno i usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. U tijeku su još uvijek radovi na vanjskoj rasvjeti perona, koji se planiraju završiti do kraja ove godine. Dionica Virovitica – Pitomača nalazi se na pruzi R202 Varaždin – Koprivnica – Osijek – Dalj, vrlo važnoj za regionalni promet između sjeverozapadne, sjeveroistočne i središnje Hrvatske. Prugom se odvija mješoviti promet, a njome prometuju i međunarodni vlakovi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI