VIŠAK ZAPOSLENIH Mršić: Otišlo je 600 radnika, ali Podravka ne osjeća da im oni nedostaju

Na pitanje o mogućim novim odlascima radnika iz Podravke, Mršić je odgovorio kako će broj zaposlenih ovisiti o rezultatu kompanije, a taj broj može biti daleko manji, isti ili veći nego danas


Autor: podravski.hr — 12.02.2013. / 14:08 Aktualno

KOPRIVNICA – Grupa Podravka poslovala je lani s gubitkom od 20,1 milijun kuna što je najlošiji rezultat u zadnjih 15-ak godina. Minus je posljedica knjigovodstvenog smanjivanja vrijednosti brandova, troškova za otpremnine, rezervacija za sudske sporove i drugih izvanrednih stavki. Bez toga, neto dobit iznosila bi 111,7 milijuna kuna.
O poslovanju Podravke danas su na konferenciji za novinare u Koprivnici govorili čelni ljudi kompanije, šef Nadzornog odbora Dubravko Štimac i predsjednik Uprave Zvonimir Mršić. Istaknuli su kako je lanjski rezultat pod snažnim utjecajem čišćenja bilance i novih knjigovodstvenih standarda te se pohvalili kako je Podravka, unatoč galopirajućoj krizi, lani ostvarila prodaju od 3,62 milijarde kuna što je na razini preklanjske prodaje.
Prodaja Podravke d. d. (prehrana i pića) iznosila je 2,8 milijardi kuna što je pad od 1 posto, a prodaja Belupa rasla je četiri posto i iznosi 827 milijuna kuna. Podravka ostvarila je lani čak 102,3 milijuna kuna gubitka, a Belupo 82,1 milijun kuna dobiti. U strukturi prodaje najviše su rasli Belupo (4 posto) i dječja hrana (3 posto), a zabrinjava pad vegete (3 posto), mesne industrije Danica (5 posto) i pića (7 posto).
Čelnik NO-a Dubravko Štimac objasnio je kako je vrijednost brandova Lero, Warzywko i SMS za prošlu godinu dodatno umanjena zbog krize i izostanka očekivanih učinaka od tih proizvoda. Mršić je pak dometnuo kako se, prema preporuci revizora, brand maslina i maslinova ulja SMS više i ne vodi kao imovina Podravke. Dakle, vrijednost mu je nula, premda je lani u poslovne knjige uvedeno da vrijedi 7,8 milijuna kuna.
– Neke stavke vrednovali smo vrlo konzervativno, dakle spremni smo za budućnost – pojasnio je Štimac da se vrijednost tih brandova može i povećati u idućim godinama, što će u poslovnom rezultatu tada biti prikazano kao čista dobit.
Na pitanje o mogućim novim odlascima radnika iz Podravke, Mršić je odgovorio kako će broj zaposlenih ovisiti o rezultatu kompanije.
– Taj broj može biti daleko manji, isti ili veći nego danas. Dakle, ovisno o tome kako će Podravka poslovati – naglasio je.
Mršić je podsjetio kako iz Podravke u šest mjeseci, do ožujka, odlazi oko 600 radnika, a “njihov nedostatak ne osjeća se u procesu poslovanja kompanije”.
– Podravka ostvaruje 600.000 kuna prihoda po zaposlenome, a naša konkurencija oko milijun kuna – podsjetio je čelnik Podravke na problem koji već dulje muči kompaniju.
Izvještavaju: NIKOLA WOLF i ROBERT MIHALJEVIĆ