Odmah prestanite! Istraživanje otkrilo nešto zabrinjavajuće o ovom načinu informiranja

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Pretjerana upotreba društvenih mreža tijekom pandemije koronavirusa povezana je sa razvojem simptoma depresije i sekundarne traume, pokazalo je istraživanje koje je provedeno na Sveučilištu Pennsylvanija i Sveučilište Jinan u Kini.

Istraživanje, objavljeno prošlog mjeseca u časopisu Computers in Human Behavior, ispitivalo je 320 dobrovoljaca koji žive u Wuhanu gdje je pandemija novog koronavirusa započela. Istraživači su ih pitali kako se informiraju i dijele informacije o zdravlju sa svojim prijateljima, radnim kolegama i obitelji preko aplikacije WeChat koja je najpopularnija društvena mreža u Kini. Koristili su i skalu stresa kako bi mjerili razinu anksioznosti i depresije. Morali su ocijeniti koliko je pojedina tvrdnja istinita za njih, a ponuđene su im bile tvrdnje poput “Osjećam da je život besmislen” ili “Imao/la sam uznemiravajuće snove oko epidemije koronavirusa”. S istraživanjem su počeli čim je Wuhan prvi puta završio u karanteni.

Oni koji su više vremena provodili na društvenim mrežama osjećali su simptome depresije

“Nismo očekivali da će ovo prerasti u globalnu pandemiju već smo mislili da ćemo samo uspjeti pronaći nevidljivu štetu koju je ona prouzročila. U slučaju Kine, mediji nisu obavještavali o virusu. Ako ste samo gledali vijesti i čitali lokalne novine niste dobivali nikakve informacije o virusu. To je izazivalo stres među ljudima pa su se većinski oslanjali na informacije koje su im pružale društvene mreže”, rekao je Bu Zhong, profesor novinarstva na Sveučilištu Pennsylvanija i koautor studije.

Prijašnje istraživanje pokazalo je kako se sve više ljudi oslanja na društvene mreže kada traže zdravstvene informacije u kriznim vremenima. Istraživanje The Harris Poll otkrilo je kako je, u vremenskom razdoblju od kraja ožujka do početka svibnja, 46 do 51 posto amerikanaca koristilo društvene mreže više nego prije početka pandemije.

Društvene mreže treba koristiti umjereno kako ne bi doživljavali negativne posljedice

Novo istraživanje otkrilo je kako je polovica ispitanika, koji prije pandemije nisu imali nikakve simptome depresije ili traumatično iskustvo, sada osjećalo određenu razinu depresivnih simptoma. Gotovo 20 posto ispitanika prijavilo je da osjećaju blagu do umjerenu depresiju, a nešto iznad 20 posto ih je reklo kako su iskusili umjerenu do tešku sekundarnu traumu koja se javlja kada ljudi od drugih osoba čuju o njihovom traumatičnom iskustvu, prenosi Post-Gazette.

Istovremeno, profesor Zhong kaže da nije sve tako sivo, a društvene mreže poput Facebooka i Twittera mogu i pomoći ljudima u ovakvim vremenima.

“Smatram da kad na snađu nevolje imamo tendenciju češće otići na dostupne socijalne kanale i potražiti pomoć drugih ljudi. To je u ljudskoj prirodi. Ovim istraživanjem nismo htjeli ljudima poručiti da su društvene mreže loše već da je važno imati ravnotežu te primijetiti da, ako tražite i očekujete nove informacije svakih pet do deset minuta, zapravo si nabijate još više stresa, umjesto da si pomažete”, pojasnio je Zhong.

Znanstvenici su zaključili kako je moguće da su ljudi, koji su više koristili platformu WeChat jednostavno stavili veću važnost na informacije i sadržaj te su zbog toga osjećali snažnije simptome depresije i sekundarne traume od onih koji su tu platformu koristili rjeđe. Zbog toga savjetuju da se društvene mreže koriste rjeđe i da predahnete od njih tokom ovakvih zdravstvenih kriza.

“Ne treba kriviti društvene mreže već je važno samo obratiti pažnju na to kako i u kojoj mjeri ih koristimo”, zaključio je Zhong.

FOTO Ilustracija

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI