Osim intermodalnog terminala i obnove dvorca, sve ostalo na razini ideje

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Projekti razvojnog sporazuma Sjever za Koprivničko-križevačku županiju su brze ceste od Kloštra Vojakovačkog do mađarske granice, revitalizacija dvorca Inkey u Rasinji, izgradnja nove srednje škole u Koprivnici, regionalni Centar za palijativnu medicinu u Koprivnici, izgradnja intermodulnog transportnog terminala u Križevcima te izgradnja terma u Kloštru Podravskom.

To su projekti koji su dobili zeleno svjetlo s državne razine, ali osim dva projekta, ostala četiri još su samo na razini ideje te je potrebno puno posla da bi se „bacila prva lopata“.

Možda najzanimljiviji projekt u našem „paketu“ je onaj intermodalnog transportnog terminala. Ovaj projekt vrijedan oko 50 milijuna eura križevački  gradonačelnik Mario Rajn označio je kao potencijalno najznačajniji pa i najvrjedniji gradski projekt. S izradom dokumentacije već se počelo, zahvaljujući gradu Križevcima.

– Sada govorimo o projektu Aglomeracije da je najveći i najvrjedniji gradski projekt. Rad se o iznimno važnom projektu, ali u budućnosti projekt intermodalnog terminala bit će potencijalno veći i značajniji – naveo je Mario Rajn, križevački gradonačelnik.

Križevci novo europsko čvorište

Ako se ovaj projekt realizira, radit će se o jednako značajnom projektu u strateškom smislu kao što je izgradnja brze ceste. Naime, radi se o terminalu koji bi mogao promijeniti cijelu gospodarsku sliku naše županije. On se temelji na želji Europske unije da većinu teretnog prometa preusmjeri na željeznički promet, dok bi se kamionski promet trebao svesti na najmanju moguću mjeru. U terminal u Križevcima, koji bi naravno bio spojen s  novom prugom koja je u izgradnji, trebali bi stizati kamioni koji bi se transportirali na posebnim vagonima. Ti kamioni tada bi se skidali s vagona i nastavljali put cestom, s time da su veći dio svog puta prevalili na tračnicama.

Cilja Europske unije je da se kamionski prijevoz svede na tristotinjak kilometara duge dionice, dok bi ostatak puta kamioni trebali provesti na posebnim željezničkim vagonima.

– U poslovnoj zoni Gornji Čret uspostavio bi se intermodalni čvor koji bi omogućio jednostavan prelazak s jedne na drugu vrstu prijevoza što bi uvelike skratilo vrijeme i olakšalo transport robe diljem Europe. Konkretno, u slučaju Križevaca, podrazumijevaju se kamionski i željeznički prijevoz kao osnovni modovi. Uspostavom intermodalnog čvora iskoristili bismo prednosti svakog prijevoznog moda, smanjila bi se cijena prijevoza, broj kamiona na prometnicama i optimiziralo poslovanje. Križevci bi zapravo postali ključna točka na Mediteranskom koridoru TEN-t mreže što bi omogućilo daljnji razvoj poslovnih zona i cijelog područja, kreiralo nove mogućnosti za razvoj i poslovanje – naveli su u Grdu Križevcima svoju motivaciju za upuštanje u ovaj projekt.

Križevci zbog svog položaja u radijusu tristotinjak kilometara ili malo više m više sadržavaju gotovo cijelu teritorijalnu Hrvatsku, ali i Ljubljanu te Graz, a nešto malo više i Beč. Naravno, ne smije se zaboraviti niti neposredna i sada odlična cestovna povezanost Križevaca i Zagreba. Uspjeh ovog projekta naravno ovisi i daljnjoj i što bržoj izgradnji pruge od Rijeke do mađarske granice. Time bi riječka luka dobila, osim izvrsnog geopoložaja, još jednu komparativnu prednost. Postojanje jednog takvog terminala u Križevima bio bi „gamechanger“ ili prekretnica u razvoju ovog kraja. Ako bi terminal zaživio, vrlo bi vjerojatno pored samog prometnog terminala nastao i skladišni i distributivni terminal, te bi se gospodarska aktivnost svela na mnogo višu razinu.

Što se tiče pripremljenosti za ovaj projekt, Grad Križevci počeli su s projektnim aktivnostima, što ovaj projekt stavlja u fazu pripremljenijih u Sporazumu. Također, dobra je vijest što je zemljište na kojem bi se trebalo graditi terminal u vlasništvu države, što bi moglo ubrzati pravnu proceduru, posebice zbog činjenice da je država „amenovala“ ovaj projekt.   

–  Za dio cestovne infrastrukture (pristupne ceste) postoje glavni projekti, a za dio idejni pa tek slijedi ugovaranje glavnog projekta. U izradi je idejni projekt za pristupni kolosijek iz kolodvora Križevci do zone u kojoj bi se smjestio terminal. Osigurana su sredstva i u tijeku je izrada pre-feasibility studije. Oformljen je širi tim stručnjaka različitih područja za izradu. Kao rezultat tog procesa dobit će se i projektni zadatak temeljem kojeg se pristupa glavnom projektiranju kolosijeka na samom terminalu uz popratnu manipulativnu opremu. Zadnjim izmjenama PPUG-a Grada Križevaca, urbanistički je označeno područje za intermodalni terminal – odgovorili su na naš upit iz Grada Križevaca.

Sve je ideja

Što se tiče projekta toplica u Kozarevcu nedaleko od Đurđevca, kako smo već pisali, prijašnja istraživanja pokazala su geotermalni potencijal u nekadašnjim plinskim bušotinama naftne kompanije INA. Općina je očito procijenila da je taj teren idealan za izgradnju toplica i razvoj zdravstvenog turizma, a s obzirom na to da treba nešto izgraditi i u istočnom dijelu županije, mjerodavni su smatrali da je to  – to! No, problem je što ovaj projekt još uvijek postoji tek kao ideja, a jedan od prvih koraka je izrada idejnog projekta, no postoji li uopće potencijal za terme, nije se formalno istraživalo, a kad će, još uvijek nije poznato.

Financijski najteži projekt svakako je onaj nastavka gradnje brze ceste od Kloštra Vojakovačkog preko Koprivnice pa sve do mađarske granice. I dok se početak radova na dvotračnoj dionici od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog vrijednih oko 280 milijuna kuna očekuje ove jesni – nastavak dionice koji je prijavljen u Sporazum sjever još je u povojima. Točnije, u posao bi se trebalo krenuti (projektna dokumentacija i dozvole te rješavanje imovinsko-pravnih odnosa op.a.) čim se dobiju kakve-takve naznake da će sredstva biti i osigurana. Također, ne zna se hoće li to biti nastavak dvotračne ceste od Kloštra ili brza cesta u punom profilu s četiri trake.

Kulturno-turistički projekt, revitalizacija dvorca Inkey u Rasinji, navodno ima spremnu projektnu dokumentaciju koju su financirali Ministarstvo kulture i Županija s nešto manje od milijun kuna i to je zasad to. Osim što je prijavljen u Sporazumu sjever, prijavljen je i u fond nacionalnog plana oporavka, no očito ne vjeruju da bi tamo mogao proći pa su odlučili ne riskirati s ovim, pretpostavlja se, ulaganjem vrijednim – u prvoj fazi – oko 30-ak milijuna kuna.

Novi veliki projekt koji još uvijek postoji samo kao ideja je gradnja nove srednje škole u Koprivnici. Županija zasad tek zna da bi se trebala graditi u zoni Cvjetna. Koliko bi trebala koštati, u kojim gabaritima će biti, a kamoli kako će izgledati – to ne zna nitko. Također, tu je i veliki regionalni centar za palijativu, koji će brinuti o bolesnicima – u sklopu koprivničke bolnice – a o njemu se priča već godinama. I ovaj projekt još uvijek postoji tek kao ideja.

FOTO Nikola Wolf

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Naša škola nabavlja humanoidnog robota

Zajednica tehničke kulture Đurđevac u suradnji s Gradom i Sveučilištem Sjever prijavila je na natječaj Nacionalne zaklade projekt Đurđevački STEM, a projekt je prošao prvu

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI