Otkrivamo: „Teškaši“ bliski Bandiću žele graditi prugu direkt kroz Drnje

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Tvrtka Pionir GIP želi industrijskom prugom spojiti eksploatacijsko polje Loka u Sigecu i budući željeznički kolodvor Novo Drnje. Samo po sebi ovo izgleda kao poželjna investicija, no jedini problem je što je trasa pruge iscrtana sredinom mjesta Drnje u istoimenoj općini. Takav prijedlog ove zagrebačke  tvrtke u Drnju je podigao dosta prašine. 

Ovu temu otkrio je Podravski list koji je i objavio priču u ponedjeljak.

Da bi se ta investicija realizirala, prvo je potrebno promijeniti prostorni  plan općine Drnje. Podvojenost mještana Drnja oko ovog projekta bila je vidljiva na javnom uvidu i raspravi o promjeni prostornog plana koji se održao prošlog utorka u društvenom domu u Drnju.  

S prošlotjedne javne rasprave

U raspravi je sudjelovalo nekoliko desetaka mještana, uz stručne osobe i predstavnike investitora. Najgorljiviji protivnici ove inicijative bili su mještani čije se kuće nalaze u neposrednoj blizini trase. Boje se da će zbog vibracija uzrokovanih težinom vlaka njihove kuće trpjeti štetu. Neki drugi su pak prigovorili kako pruzi nije mjesto u sredini sela i da će mu to nagrditi izgled, a i smanjiti kvalitetu života. Isto tako, mještane Drnja je zasmetalo što se eksploatacijsko polje Loka nalazi u Sigecu, a rentu ubire općina Peteranec.

„Dok bi  Peterančani ubirali novac, mi bi slušali kako vlak tutnji sredinom sela“, čuli su se povici na raspravi. S druge strane, projektanti i investitori tvrde da će se ovom prugom, kojom bi vlak prošao maksimalno dva puta dnevno, bitno rasteretiti promet kamionima budući da će se šljunak  koji bi si prevozio prugom, u slučaju njene neizgradnje, prevoziti kamionima po prometnici. Broj kamiona koji bi iz Sigeca prošli prema Drnju, kažu investitori, kreće se oko sto dnevno. Rasprava je trajala nekoliko sati, a mještani su predložili da se trasa ove pruge pokuša izmjesti izvana sela.

Problem je što to bitno poskupljuje investiciju te komplicira situaciju za investitora, jer bi investitor u tom slučaju morao kupiti sve zemljište po kojem pruga ide, a u već predloženoj varijanti pruga bi išla pokraj vodotoka potoka Gliboki (Hrvatske vode složile su se s projektom). Na projektantima i investitorima sada je posao da pokušaju iznaći drukčiju trasu pruge. O svemu će na kraju odlučivati Općinsko vijeće koje će raspravljati i glasati o promjeni urbanističkog plana.

Ispred investitora tvrtke GIP Pionir obratio se Vlado Zec koji je izrazio sumnju u mijenjanje trase.

Vlado Zec

– Mi smo jedvice dobili suglasnost od Hrvatskih željeznica da se naša pruga ubaci u projekt međunarodne pruge koja bi se ovih dana trebala početi rekonstruirati i dograđivati. Dakle, mjesto priključenja industrijskog kolosijeka na glavnu prugu može biti sam kolodvor Novo Drnje. Što se tiče alternativnih trasa, vjerujemo da je to nemoguće izvesti. Prvo, jer treba otkupiti sve čestice i zato što duža trasa ovaj projekt čini nerentabilnim – objasnio je Vlado Zec.

Upravo s tim imenom započinje i druga dimenzija ove priče. Naime, Vlado Zec, koji se predstavio kao predstavnik tvrtke Pionir, poznat je hrvatskoj javnosti kao bivši vlasnik Kamen Ingrada,  građevinske tvrtke iz općine Velika nedaleko Požege, te nekadašnjeg istoimenog prvoligaša.

Njemu je suđeno u nekoliko slučajeva zbog gospodarskog kriminala, a najznačajnije suđenje bilo je ono za koje je Vlado Zec dobio četiri i pol godine zatvora. Radilo se o nezakonitim radnjama kojima je Kamen Ingradu pribavio 34,5 milijuna kuna. Na taj je način oštetio Županijsku upravu za ceste, nekoliko banaka i osiguravateljskih društava. No, tu priča na staje jer se Vlado Zec, kako smo već rekli, predstavio kao predstavnik tvrtke GIP Pionir.

Ta građevinska tvrtka u vlasništvu je Ranka Predovića te je dobila posao izgradnje velebne žičare u Zagrebu. Isto tako, pobijedila je na natječaju za uklanjanje infrastrukture stare žičare vrijednom 5,6 milijuna kuna.

Ta tvrtka nerijetko je, piše Novac.hr, dobivala vrijedne projekte na natječajima Grada Zagreba, a često su je povezivali i uz afere s gradonačelnikom Milanom Bandićem zbog čega je dva puta bila predmetom USKOK-ove istrage.

Tvrtka GIP Pionir izgradila je i zgradu u Bužmanovoj ulici u kojoj zagrebački gradonačelnik Milana Bandić ima stan. Tvrtka Gradko koja obavlja iskope i eksploataciju mineralnih sirovina u Sigecu u vlasništvu je pak Dragice Predović, supruge Ranka Predovića. Upravo ta veza objašnjava ovu desetak milijuna eura tešku investiciju kojom bi dvije povezane tvrtke izgradile prugu. Ta bi pruga u početku bila velika investicija, ali bi kasnije enormno smanjila troškove transporta šljunka od sigečkog polja do kolodvora Novo Drnje koji će biti jedan od najvažnijih željezničkih čvorišta na novoj pruzi.

FOTO Podravski list / Glas Slavonije

  • Podijeli na društvenim mrežama
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
  • Najnovije vijesti
  • Više s weba

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI