Ovisni o slatkišima? Ima nas i takvih, stručnjaci tvrde da se te ovisnosti možemo riješiti

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Čokolada, keksi, bomboni, sladoled, kolači, torte, mmmmm. Svi ih volimo, no netko više, a netko manje pazi na unos šećera u svoj organizam. Svi jako dobro znamo što šećer može prouzročiti u našem organizmu, potiče debljanje, oslabljuje imunitet, potiče prijevremeno starenje i drugo.

Kad odlučite i prestanete uzimati šećer, u početku može nastupiti svojevrsna apstinencijska kriza: jaka želja za slatkim, umor, tjeskoba i glavobolja. No, ubrzo će uslijediti brojne pozitivne promjene u zdravlju i raspoloženju.

SAVJETI:

  • Ne možete li sami pobijediti žudnju za slatkim, ne ustručavajte se potražiti pomoć liječnika, psihologa i nutricionista.
  • Osim slatkiša, treba izbjegavati i druge namirnice koje brzo podižu glukozu u krvi, odnosno imaju visok glikemijski indeks (npr. bijeli kruh i tjestenina, brza hrana).
  • Obroci moraju biti redoviti i umjereni, najbolje je rasporediti nekoliko manjih obroka tijekom dana.
  • Izbjegavajte proizvode s umjetnim zaslađivačima jer štetno djeluju na metabolizam i probavu.
  • Iako mnogi smatraju da je smeđi šećer, koji se dobiva od šećerne trske, dobra alternativa bijelom šećeru, treba znati da smeđi šećer također naglo podiže razinu glukoze u krvi.
  • Isto vrijedi i za med, pa ga je bolje koristiti povremeno kao ljekoviti pripravak, nego kao svakodnevno sladilo.
  • Kao izvrsne zamjene za šećer preporučuju se rižin i ječmeni slad jer ne podižu brzo razinu glukoze u krvi, a finog su okusa. Dobar je izbor i agavin sirup, koji također ima nizak glikemijski indeks, te stevija.
  • Odlični su zaslađivači svježe voće (npr. jabuka, kruška) ili suho voće (grožđice, šljive, marelice, datulje, smokve) te prirodni voćni sokovi (bez dodanog šećera).
  • Žudnja za slatkim može se pojačati zbog sjedilačkog načina života u zatvorenim prostorima. Naime, prirodna svjetlost i tjelesna aktivnost važne su za proizvodnju serotonina, takozvanog hormona sreće, koji utječe na raspoloženje i kontrolu apetita. Stoga se svakodnevno krećite barem pola sata na dnevnom svjetlu i svježem zraku.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI