Ovo su prirodni zaštitnici od demencije i svi su nadohvat ruke

Zdrava hrana jedan je od najvažnijih čimbenika koji utječu na sigurnost i ispravnost rada mozga te ga štiti od bolesti. Također zaustavlja pad u vještini razmišljanja, pamćenja i sposobnosti da starija populacija živi samostalno.

Hrana obogaćena mastima može dovesti do povećanog kolesterola, koji može zatvoriti krvne žile i na taj način utjecati na rad mozga.

Porast određenih vrsta kolesterola u krvi jedan je od vodećih uzroka moždanog i srčanog udara, kao i posljedica nakupljanja kolesterola u krvnim žilama, što dovodi do grešaka u moždanim funkcijama.

Mnoge namirnice sadrže velike količine zasićenih masti, što dovodi do povećanog krvnog kolesterola. Zasićene masnoće prisutne su u velikim količinama u većini hrane životinjskog podrijetla: govedina, svinjetina i teletina, te mlijeko, jaja, maslac i sir.
Također se nalaze u pakiranim  namirnicama koje sadrže kokosovo ulje, palmino ulje i kakao maslac.

Iz obiteljskih anamneza može se zaključiti da često važnu ulogu igraju i genetski faktori u zdravlju pojedinca, što može biti povezano s genima naslijeđenim iz generacije u generaciju. Nasljeđivanje bolesti demencije ne mora biti nužno, ali zahtijeva dodatni oprez u rješavanju zdravstvenih problema.

Pušenje ne može uzrokovati povećanje štetnih vrsta kolesterola, ali dovodi do smanjenja korisnih vrsta njega, tako da je najbolje prestati pušiti za bolji rad mozga.

Također, nedostatak kretanja i vježbe te prekomjerna tjelesna težina dovodi do povećanog LDL kolesterola i smanjenja vrsta korisnih masnih kiselina HDL, što rezultira nakupljanjem proteina tau, koji uništava moždane stanice.

Kao što postoji određena prehrana koja nas može štititi od bolesti srca, visokog krvnog tlaka i raka, isto tako postoje i određene namirnice koje poboljšavaju i čuvaju rad mozga.

Medicinska istraživanja kažu da za sada ne postoji adekvatan lijek u liječenju Alzheimerove bolesti, niti ga možemo očekivati u bliskoj budućnosti.

Unatoč odsutnosti učinkovite medicinske terapije u liječenju od Alzheimerove bolesti ili demencije, postoje određene namirnice koje igraju veliku ulogu u čuvanju funkcije uma u cjelini.

Zdrava prehrana za mozak ista je ona koja smanjuje rizik od srčanih bolesti i dijabetesa, odnosno hrana s niskom razinom masnoće i kolesterola, koja poboljšava protok krvi u mozgu.

Deset zaštitnika od demencije:

Kupina

Ovo je voće antioksidans poznat po sadržaju polifenola, koji stimulira proces komunikacije između živčanih stanica u mozgu i poboljšava sposobnost stjecanja novih informacija.

Kava

Prema francuskom istraživanju provedenom kod određenih ljudi u dobi od četrdeset do pedeset godina koji su konzumirali tri do pet šalica kave dnevno, rizik od Alzheimerove bolesti pao je čak do šezdeset i pet posto u odnosu na ljude u istoj dobi koji su konzumirali dvije šalice dnevno.

Stručnjaci vjeruju da tajna tog preventivnog učinka leži u kofeinu i kavi bogatoj antioksidansima.

Jabuka

Moderna američka studija argumentirala je poslovicu: “Jedna jabuka dnevno drži vas daleko od liječnika.” Pronašla je da je ženama koje jedu jedan plod na dan, tijekom jedne godine, poboljšana razina kolesterola u krvi, što može smanjiti rizik bolesti srca i mozga.

Još jedan motivirajući razlog za pojesti jednu jabuku dnevno:

Glavni je izvor quercetina, tj. antioksidansa kemijskog biljnog sastava, koji čuva moždane sokove da teku glatko i štite moždane stanice.

Quercetin brani moždane stanice od napada koji oštećuju vanjsku ovojnicu kod osjetljivih živčanih stanica, te dovode do propadanja kognitivnih sposobnosti.

Da biste dobili veću koncentraciju quercetina, preporučuje se jesti jabuku s korom, jer se taj kemijski sastav nalazi direktno ispod kore.

Čokolada

Poznato je da čokolada snižava krvni tlak, a također to slatko zrno čuva jačinu i vijek memorije.

Zahvaljujući prisutnosti polifenola u čokoladi, preporučuje se konzumacija dvadeset do trideset grama čokolade dnevno za očuvanje kapaciteta memorije do kasnih godina života.

Cimet

Cimet sadrži dvije glavne komponente: proanthocyanidins i cinamaldehid, koje ometaju protein tau da ne uništi moždane stanice.

Iako je studija još u početnoj fazi, upotreba cimeta kao začina može biti od velike koristi.

Špinat

Ova lisnata zelena biljka bogata je hranjivim tvarima poput folne kiseline, vitamina A i vitamina K, koji sprječavaju pojavu demencije.

Jedna šalica kuhanoga špinata sadrži pet puta više vitamina K u odnosu na količinu koja je potrebna našem organizmu u jednom danu.

Svježe maslinovo ulje

Svježe maslinovo ulje štiti mozak od proteina ADSL-a zahvaljujući oleocanthalu koji blokira otrovan protein tau, za koji se smatra da je glavni krivac u uništavanju moždanih stanica u starosti.

Losos

Ova vrsta ribe bogata je vitaminom D i omega-3 masnim kiselinama, koje su važne za stimulaciju moždanih stanica i štite mozak od Alzheimerove bolesti.

Kod starijih osoba koje pate od nedostatka vitamina D rizik od Alzheimerove bolesti povećan je do četrdeset posto.

Liječnici preporučuju jesti divlji losos i izbjegavati onaj proizveden u gospodarstvu, a za one koji si ga ne mogu priuštiti ili ga ne vole, može se naći prikladna alternativna zamjena od tune i sardine.

Karij (curry)

Ovaj začin u prahu sadrži kemijski element kurkumin za koji se vjeruje da ima veliku ulogu u sprječavanju nastanka Alzheimerove bolesti.

Sok od grožđa

Sok od grožđa i crveno vino u umjerenim količinama mogu biti vrlo korisni za očuvanje zdravlja srca i podizanja aktivnosti mozga.

Stručna studija pokazala je da ispijanje jedne čaše grožđanog soka dnevno poboljšava kapacitet memorije i potiče brzo učenje govornih vještina kod sudionika u istraživanju, naročito kod starijih ljudi koji pate od Alzheimerove bolesti.

Također liječnici preporučuju jesti zob, jer sadrži velike količine omega-3 masnih kiselina, folne kiseline, te kalija. Zob je bogat izvor vlakana, smanjuje LDL kolesterol u tijelu i čuva integritet arterija u mozgu. Alzheimerova udruga slaže se s tvrdnjom da je sve što je zdravo za srce, dobro i za um! (zdravobudi.hr)

Facebook
Twitter
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI