Pazite se: Ovo su najčešći zdravstveni problemi onih iznad 40 godina

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Piše dr. Ivo Belan

Vaše 40. godine mogu biti jedne od najboljih godina u vašem životu, međutim, stvarnost je da, svidjelo se to vama ili ne, kako postajete stariji, upravo u to doba tijelo prolazi kroz neke promjene

Ovdje ćemo se osvrnuti samo na neke od tih promjena.

Rizik povišenja krvnog tlaka raste. Razumljivo, pobrinut ćete se da uredno provodite navike zdravog stila života (zdrava prehrana, pušenje, tjelovježba, kontrola tlaka). Svakako treba obratiti pažnju i na žlijezdu prostatu. Pojavljuje se opasnost njezina povećanja, koje može, nažalost, biti zloćudnog karaktera. Postoje krvne pretrage pomoću kojih se može pouzdano isključiti takav razvoj.

Odjednom može bljesnuti i problem s erektilnom disfunkcijom i ona je češća s dobi. Neki od uzroka mogu biti i određeni lijekovi koje osoba troši, srčane bolesti, pušenje itd. Raste i rizik od srčanih oboljenja. S dobi raste i vjerojatnost određenih promjena na srčanim krvnim žilama (masne naslage na njihovim unutarnjim stjenkama). Zdravi stil života smanjit će opasnost od takvih problema.

Može se početi javljati i ćelavost ili vlasi počinju sijediti. Rast kose usporava se s dobi. Tome može kumovati genetika, ali i neke bolesti organizma. Osim što kosa može sijediti kao posljedica genetike, tom procesu mogu pridonijeti i stres i pušenje. Do pedesete godine, 50 posto ljudi ima pola skalpa sijedo. Pokušati ograničiti stres neće pomoći samo kod kose, nego i  kod srčanih oboljenja i drugih poteškoća u organizmu (dijabetes, hipertenzija, depresija i tjeskoba).

Možda je prerano razmišljati o bolestima mozga, kao što su Alzheimerova bolest i demencija. Ipak, dobro je imati na umu  da je tjelesno vježbanje jedan od najboljih načina u prevenciji takvih poremećaja. Osim toga, aktivnosti kao što su čitanje, rješavanje križaljki, mogu znatno pomoći u prevenciji pada kognitivnih sposobnosti.

Vaš će se metabolizam početi usporavati. To će vjerojatno pridonijeti porastu i tjelesne težine.

San je stvarno jako važan. Kako starite, osiguranje preporučene količine sna svake noći stavite na prioritetnu listu. Imati dovoljno sna od kritične je važnosti kad se počne razgovarati o zdravlju, počevši od zdravlja srca, pa do mentalnog zdravlja.

Naučite koji su upozoravajući simptomi dolazećeg srčanog infarkta. Nažalost, nekad mogu biti toliko blagi da su teško uočljivi (kratkoća daha, lupanje srca, znojenje). Ako su udruženi s bolima u grudima, postoje dobri razlozi da se posjeti liječnika.

Redovna tjelovježba nije od vitalne važnosti samo za dobru srčano-plućnu funkciju, nego je važna i za vaše kosti i zglobove. Upala zglobova (artritis) u direktnoj je vezi s nedostatkom fizičke aktivnosti i tjelovježbe. Kako starite, sve to može pomoći u sprječavanju artritisa.

Imunološki sustav slabi. I on prolazi kroz neke promjene. Taj pad u funkciji imunološkog, obrambenog sustava može osobu stariju od 40 godina učiniti više osjetljivom na bolesti i infekcije.

S vremenom sunčane zrake mogu oštetiti kožu. Neka liječnik povremeno pregleda vašu kožu, u potrazi za bilo kakvim promjena na njoj. Svrha toga je „uhvatiti“ na vrijeme najzloćudniji kožni tumor – melanom.

Vid se može pogoršati, međutim, sve se te promjene mogu uočiti na vrijeme, redovnom kontrolom vida. Možda ruke postaju „ prekratke“.

Imati povećan kolesterol u krvi u toj dobi povećava šanse za bolesti srca 40 posto sa svakim desetljećem.

Osteoporoza, šupljikavost kostiju, gubi se gustoća koštane mase. U početku je česta bez simptoma, što znači da čovjeka može iznenaditi. Osteoporoza znači da se lomovi kostiju mogu dogoditi mnogo lakše. Vodite brigu da uzimate hranu koja će pomoći tijelu da izgradi jake kosti. Čovjek polagano počne više gubiti koštanu masu nego što je stvara. Sredinom života, taj se gubitak obično ubrzava i kod muškaraca i kod žena. Vaš životni stil može usporiti učinke gubitka koštane mase.

Konzumirajte hranu bogatu voćem i povrćem, redovno tjelesno vježbajte i  osigurajte da unosite u organizam dovoljno vitamina D i kalcija. U dobi o kojoj ovdje govorimo, izloženi ste većem riziku dijabetesa tipa 2. Nikad nije prerano započeti s izborom hrane koja će smanjiti takav rizik.

                                                                                             

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI