PLINSKA POSLA Koprivnički menadžer na čelu najvažnijeg energetskog projekta u Hrvatskoj

Goran Frančić je čelni čovjek tvrtke LNG Hrvatska


Autor: podravski.hr — 26.12.2017. / 7:15 Aktualno

Goran Frančić, direktor LNG-a Hrvatska

Do prošlotjednog potpisivanja ugovora, kojim je Europska komisija dala 101 milijun eura za gradnju LNG terminala na otoku Krku, malo je Koprivničanaca znalo da taj državni strateški projekt, vrlo bitan za energetsku stabilnost Hrvatske, vodi njihov sugrađanin Goran Frančić, od ožujka ove godine čelni čovjek tvrtke LNG Hrvatska.
Frančić, čija je poslovna biografija doista impresivna, specijalist je upravo za tehnologiju ukapljenog plina (engl. liquified natural gas, LNG), s kojom se susreo 2005. godine kao direktor razvoja i investicija u Plinacru. Kao diplomirani inženjer naftnog rudarstva zaposlio se u INA-i i još od 1998. godine na direktorskim je pozicijama u Zagrebu. Nakratko se 2003. vraća u Koprivnicu, gdje vodi Komunalčev sektor za distribuciju vode i plina, a potom odlazi u Plinacro, gdje je uz razvoj plinskog transportnog sustava bio uključen i u razvoj projekta kopnenog LNG terminala na Krku.
Nakon što se odustalo od kopnenog, Frančić s timom kolega osmišljava alternativni projekt s idejom razvoja terminala u fazama i radi u novoosnovanoj tvrtki LNG Hrvatska. Potom je bio direktor hrvatske podružnice velike švicarske energetske kompanije MET.
– Od proljeća ove godine eto me natrag u LNG-u, sa zadatkom da se projekt plutajućeg terminala izgradi do kraja 2019. godine i pusti u rad početkom 2020. Projekt je u Hrvatskoj proglašen strateškim, a prethodno je kao takav prepoznat i u Europskoj uniji, jer omogućava diverzifikaciju opskrbe plinom hrvatskog i tržišta susjednih zemalja u središnjoj i jugoistočnoj Europi te, što je najvažnije, povećava sigurnost opskrbe plinom – rekao nam Frančić.
Domeće kako je iznos koji je EU izdvojila za krčki terminal najveći ikad za izgradnju nekog energetskog projekta iz CEF fonda, što je razlog tolike medijske buke i u Zagrebu i Bruxellesu.
– Projektiranje je završeno, u tijeku je ishođenje dozvola, građevinska se očekuje do kraja svibnja iduće godine, nakon čega bi trebali započeti i radovi na izgradnji pristana, priključnog plinovoda i pripadajućih postrojenja, za što je natječaj u tijeku. U tijeku je i natječaj za kupnju, operiranje i održavanje samog plutajućeg broda, koji će biti privezan uz pristan, a čini samo srce terminala – veli koprivnički stručnjak.
Njegova uloga u cijeloj priči vrlo je odgovorna i zahtjevna.
– S obzirom na kompleksnost projekta, uključenost mnogo različitih struka, institucija, organizacija i ministarstava u definiranje regulative i pravila koja do sada nismo imali na našem plinskom tržištu, ishođenja dozvola, koncesija, kontakata s financijskim institucijama, pa i same javnosti – a još uvijek je prisutna skepsa kod lokalnog stanovništva – komunikacija je u mom poslu ključna, kako unutar tima, tako i s eksternom javnošću – reći će Frančić i dometnuti kako to podrazumijeva mnogo putovanja, sastanaka, rasprava, izlaganja, dopisivanja, ali i svakodnevno donošenje odluka, ‘što nama u Hrvatskoj često nedostaje, pogotovo kada se to traži od naše administracije’.
Osim njega, u državnom strateškom projektu jednu od ključnih uloga ima još jedan Koprivničanac, plinski stručnjak s dugogodišnjim iskustvom Siniša Kovač, koji je s Frančićem radio u Komunalcu i MET-u. On je zadužen za pripremu cjelokupne regulative iz LNG područja.
– I Siniša i ja svakodnevno putujemo iz Koprivnice na posao u Zagreb automobilima jer se, nažalost, ne možemo osloniti na javni prijevoz. Eto, ja sam još od 1998. godine ‘đak pješak’, izuzev trogodišnjeg razdoblja rada u Komunalcu, a Siniša putuje od 2014. godine – kazao nam je Koprivničanac koji vodi trenutačno najvažniji energetski projekt u Hrvatskoj. (hš)
FOTO: ARHIVA