POVIJEST JEDNE FOTOGRAFIJE Nastala je prije 61 godinu, a njegov otac bio je korak ispred Andyja Warholla

Sjećam se kako me je mama počešljala, a tata je'postavio scenu prije nego što je 'škljocnul' – prisjeća se Krešimir


Autor: podravski.hr — 09.12.2018. / 9:33 Nekategorizirano

Krešimir Šef pozira pred fotografijom koju je 1957. godine snimio njegov otac

– Ovo lijevo je Katarina Gaži, kći legendarnog direktora Pavla Gažija, ovo desno je Danica Trupković, njezini su bili na stanu u Basaričekovoj ulici, a ovo u sredini sam ja. Imao sam tri-četiri godine, a fotografija je snimljena u tatinom atelijeru u Marinkovićevoj ulici, danas Ulici Ante Stračevića – pripovijeda Krešimir Šef  u koprivničkoj Galeriji uz jednu od prvih Podravkinih marketinških fotografija, iz 1957. godine, za reklamiranje sirupa od naranče i kompota od bresaka.

Jedan je to od izložaka izložbe Podravka – industrijska baština, na kojoj je autorica Draženka Jalšić Ernečić, viša kustosica u gradskom muzeju, prikupila kako Podravkinu ambalažu iz 40-tih, 50-tih i 60-tih godina prošlog stoljeća, tako i rane marketinške materijale te rane fotografije koprivničke kompanije, koje je najčešće snimio Ivan Šef, poznati koprivnički i službeni Podravkin fotograf.

– Ovaj stol s fotografije još uvijek postoji. Sjećam se kako me je mama počešljala, a tata je’postavio scenu prije nego što je ‘škljocnul’ – prisjeća se Krešimir Šef 61 godinu nakon što je fotografija snimljena.

Iako je odrastao uz fotoaparate, razvijače i fiksire u očevoj profesionalnoj fotografskoj radnji, a čak je izučio za majstora fotografa, život ga je odveo u druge vode, tako da je obiteljska tradicija nakon smrti Ivana Šefa 2004. godine ugašena.

Jedan je to od izložaka izložbe Podravka – industrijska baština

– Cilj crno-bijelih fotogra­fija Ivana Šefa bila je, prije svega komercijalna, no izložba pokazuje, posebno u dijelu u kojem snima radnike i industrijske pogone i postrojenja, izniman osjećaj za kadar, tehničku preciznost i umjetnički pristup industrijskoj fotografiji. Iako su radovi u fotografskom albumu iz 1963. godine nastali po narudžbi, a ne radi estetike i umjet­nosti, Ivan Šef portretira strojeve na tragu Nove objektivnosti velikog majstora Toše Dabca, a naglasak stavlja na likovnost i formu strojeva i industrijskih pogona – napisala u u katalogu izložbe Draženka Jalšić Ernečić.

Izložba je imala i nacionalnog odjeka te je, primjerice, novinarka Jutarnjeg lista Patricia Kiš nazvala Šefovu fotografiju Podravkinih konzerva mahuna pretečom čuvenih Cambellovih juha poznatog Andyja Warholla.

– Zasluga za takav pristup, prije svega, ide Podravkinom generalnom direktoru Pavlu Gažiju, inženjeru agronomije s američkom subspecijalizacijom iz ekonomije i marketinga, koji je po povratku iz Amerike naglasak stavio upravo na razvoj marketinga, kojeg je, uz istraživanje i razvoj te prodaju, u komercijalnoj komunikaciji s tržištem i kupcima smatrao posebno važnim se­gmentom razvoja Prehrambene industrije Podravka – napisala je Draženka Jalšić Ernečić. (hš)

FOTO: HRVOJE ŠLABEK