PRESUDE Direktor i njegova tvrtka kažnjeni jer su ljudima telefonom nudili dodatke prehrani

Registar „Ne zovi“ u HAKOM-u na snazi je od siječnja 2017. godine


Autor: podravski.hr — 06.03.2019. / 14:44 Aktualno

Ilustracija (Ministarstvo gospodarstva - zaštita potrošača)

Tvrtka Telemarketing i njezin direktor kažnjeni su presudama Prekršajnog suda jer su dvaput telefonom zvali potrošače nudeći im proizvode, premda su ti telefonski brojevi bili prijavljeni u “Ne zovi”, registar potrošača koji ne žele primati pozive u okviru promidžbe ili prodaje putem telefona.

Tvrtka sa sjedištem u Varaždinu kažnjena je s dvaput po tri tisuće kuna, a direktor s dvaput po tisuću kuna. Može se reći da su još dobro i prošli jer su najmanje novčane kazne za takav prekršaj odredaba Zakona o zaštiti potrošača za odgovornu pravnu i fizičku osobu deset tisuća kuna.

Prva presuda odnosi se na pozive koje je varaždinska tvrtka početkom travnja 2017. godine uputila potrošaču na području Splita nudeći mu dodatke prehrani. Potrošač je slučaj odmah prijavio inspekciji, a oni su izašli na teren i ustanovili prekršaj.

Drugi slučaj dogodio se potkraj travnja iste godine. Točno u 12 sati, 28 minuta i 17 sekundi nazvali su potrošača Stipu iz Zadra nudeći mu isti proizvod. Uslijedila je burna reakcija i – prijava inspekciji.

U Telemarketingu vadili su se na sudu kako su “prekršaje počinili u tzv. tranzitnoj fazi u kojoj još nisu informacijski sistem prilagodili tome, a od lipnja nisu činili takve pogreške, osim možda jedne, ali tu je došlo do pogreške u tipkanju pozivnog broja”.

Napominju kako u travnju te godine, kad su se prekršaji dogodili, još nisu mogli u registru provjeravati bazu podataka onih koji ne žele da ih se zove. Mogao se, doduše, provjeravati svaki broj posebno, ali ističu kako im je to bilo nepraktično.

Registar „Ne zovi“ u HAKOM-u na snazi je od siječnja 2017. godine. (rm)

FOTO: ILUSTRACIJA