Radite od doma i često sjedite? Leđa vas sigurno ‘ubijaju’

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

U posljednje vrijeme sigurno provodite više vremena kod kuće. Zbog pandemije uzrokovane koronavirusom, većina ljudi se prebacila i na rad od doma. Možda ste u tom periodu primijetili i veću bol u leđima nego inače. Je li to slučajnost ili novi način života kod kuće uzrokuje probleme?

Tijekom pandemije vidjeli smo visoku učestalost pritužbi na bolove u vratu i leđima. Međutim, i prije pandemije bol u leđima bila je uobičajena. Prosječni pojedinac doživi jednu do dvije epizode bolova u leđima godišnje, što može započeti u dvadesetim godinama i biti ponavljajući problem. Srećom, većina bolova u leđima rješava se za šest tjedana”, rekao je dr. Brian A. Cole, ortopedski kirurg u Englewood Spine Associates u Englewoodu, New Jersey.

1. Rad iz kreveta
Sada dok radite od kuće ili ako i inače radite od kuće sigurno ste pronašli zanimljiva mjesta za svoj kućni ured, uključujući i krevet. Međutim, vjerojatno ne obraćate pažnju, ali sigurno potonete u poluležeći položaj, što može izazvati bol u donjem dijelu leđa, objasnio je dr. Cole.

2. Loše spavanje
Istraživanja pokazuju da je loša kvaliteta sna povezana s akutnom boli u donjem dijelu leđa, rekao je dr. Cole. Iako nitko ne zna točno objasniti tu povezanost, činjenica je da svakodnevne aktivnosti naprežu tijelo, a odmor je važna komponenta oporavka mekih tkiva. 

Rješenje: Ako mislite da imate problema sa spavanjem, potražite pomoć liječnika. Ako se probudite s boli u leđima, dva su moguća krivca – položaj vašeg tijela tijekom spavanja ili madrac. Pokušajte pronaći ugodniji položaj, a madrac bi trebao biti dovoljno čvrst da može podnijeti vašu težinu, ali i dovoljno mekan da možete ugodno ležati na njemu.

3. Izležavanje na kauču
Kauč i najdraža serija mogu ponekad uzrokovati bol u leđima. Iako možda mislite da je to zbog toga koliko dugo ležite ili sjedite, ovo se više odnosi na to kako sjedite, objasnio je dr. Cole.

Rješenje: Kad sjedite pripazite da imate čvrstu podršku u donjem dijelu leđa.

4. Rad u vrtu
Nepravilne tehnike podizanja vrećica zemlje, biljaka ili pitara, mogu uzrokovati akutno naprezanje u donjem dijelu leđa.

Rješenje: Vježbajte sigurne tehnike podizanja, uključujući savijanje u koljenima u odnosu na struk,držeći predmete bliže prsima i izbjegavajući uvijanje gornjeg dijela tijela.

5. Kuhanje
Najvjerojatnije stojite na tvrdoj podlozi duže vremena, a ako ste bosi ili ne nosite odgovarajuće cipele koje pružaju potporu, može se javiti bol u petama, kaže dr. Tammy Penhollow Penhollow. Kad se to dogodi mijenjajte način na koji stojite i hodate.

Rješenje: Izbjegavajte kuhati bosi. Također, pazite na ispravno držanje, pri čemu pripazite i da ne stojite zgrbljeni. Kada vam treba odmor, uzmite ga.

Tekst N1 Hrvatska

Foto Ilustracija (healthline.com)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI