STARA, DOBRA VREMENA Na plac nekada nisi mogao ući a danas je propuh

Podravski list profile

‘Koprivnička tržnica zbog sadržaja i ponude predstavlja posebnu vrijednost grada – spoj urbanog i ruralnog, izvornost, autentičnost i tradicionalnost, mjesto prezentacije lokalne proizvodnje i mjesto susreta proizvođača i kupaca’, stoji na internetskim stanicama Komunalca. No, da se pita prodavače na koprivničkom placu, istina je daleko od toga. Barem što se tiče onog dijela o susretu proizvođača u kupaca. Jer kupaca je, kako kažu i bivši i sadašnji prodavači, sve manje.

– Već sam dugo godina na placu i mogu reći da je situacija sve gora. Kupci masovno odlaze u trgovačke centre, a mislim da je to i zasluga krive politike vođenja placa. Cijene su visoke, nema nekih dodatnih sadržaja i svojim cijenama ne možemo konkurirati supermarketima – kazao je Mladen Čižmešija.

S njim se složio i Petar Jagustin koji je na koprivničkoj tržnici već više od 20 godina.

– Gledajte, kad se zbroje svi troškovi prodavača, onda ljudi izgube volju za prodajom na placu. Ja mjesečno plaćam za samo jedan stol 156 kuna i svakog dana još po deset kuna maltarine, pa vi računajte. Nije niti čudno da nema prodavača, a onda niti kupaca. Da nije tih nesretnih trgovačkih centara, ljudi bi dolazili, više bi se prodavalo i imali bismo računicu i mi prodavači. Ovako, plac je prazan, a Uskrs je pred vratima. Nekad to nije bilo tako – veli Petar.

Razgovarali smo i s Ivanom Matičekom koji više ne prodaje na tržnici, ali je ovdje radio dugi niz godina.

– Dolazim često na tržnicu, ali ovo nije niti sjena onoga kako je nekad bilo. Nekad nisi uopće mogao ući na plac koliko je ljudi bilo i kupovalo ovdje. Danas – propuh. Tu i tamo koji kupac. Kako kaže Petar, tjedan dana prije Uskrsa, a tržnica prazna. Više bi se trebalo olakšavati domaćim prodavačima. Oni koji se muče, rade na zemlji i dolaze ovdje da to prodaju, trebali bi biti bolje zaštićeni i imati neke popuste u odnosu na one koji kupe proizvode na veletržnici ili u trgovinama i prodaju kao svoje. Tome se treba stati na kraj – objasnio je Ivan.

Pitali smo i građane gdje kupuju, a naišli smo na različite stavove.

– U Hrvatskoj se općenito teže i lošije živi, pa i tu treba potražiti razlog što ljudi slabo idu na plac. Nemaju ljudi novca pa gledaju gdje će kupiti jeftinije, a u trgovinama je sve jeftinije. No, kvalitetom i svježinom ništa se u dućanu ne može mjeriti s onim na placu. Kad god mogu idem na plac i tamo se opskrbim voćem i povrćem, ali vidim i ja da je ljudi sve manje. Mislim da je jedini razlog u financijama – rekao je Stjepan Lalek koji već godinama kupuje na koprivničkom placu.

Njegov prijatelj Zvonko Čevis nikad ne kupuje na placu, a objasnio je i zašto.

– Idem u trgovački centar jer tamo imam sve na jednom mjestu. Ne moram obilaziti više lokacija i zato to radim. Druga je stvar u tome što ljudi vole kupovati karticama, a toga na placu nema. Slažem se i sa Stjepanom, u trgovinama je voće i povrće nešto jeftinije, a ljudima je cijena ipak najvažnija – veli Zvonko.

Iz Komunalca koji upravlja tržnicom poručuju kako se od prošle godine povećao broj zakupaca i zakupljenih stolova.

– Pravilno usmjerenim investicijama tijekom 2018. i 2019. godine podigli smo razinu kvalitete i zakupcima stvorili bolje uvjete za rad. Adaptirano je osam skladišnih prostora, uređeno je 40 parkirnih mjesta, postavljena je LED rasvjeta, 13 svjetiljka na prostoru zelene tržnice, uređena je fasada na Upravnoj zgradi tržnice i pročelju tržnice, kupljena je plinska grijalica za grijanje u vanjskom dijelu zelene tržnice te su postavljeni spremnici za biorazgradivi i komunalni otpad – kažu u Komunalcu te dodaju da je na zahtjev zakupca uvedeno novo popodnevno radno vrijeme.

Što se tiče privlačenja kupaca, krajem 2018. godine započeli su s projektom „Minglanje na Koprivničkom placu“. – Koncept Minglanja zamišljen je tematski i odvija se subotom, a sudjeluju obiteljska gospodarstva koja i inače prodaju svoje proizvode na placu, obrtnici, kreativci, udruge žena i umjetnici. Želja nam je u suradnji s partnerima osigurati mali kulinarski šou na kojem će se spremati fina jela sa zdravim namirnicama Koprivničkog placa – rekli su u Komunalcu, no nisu predočili konkretne brojke koje pokazuju da je Minglanje povećalo broj kupaca na placu.


FOTO Sonja Markić

  • Podijeli na društvenim mrežama
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
  • Najnovije vijesti

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati.
Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. Pravila privatnosti