Štrajk cestara u Koprivnici i Križevcima: Padne li snijeg čistit će ga minimalno

Podravski list profile

U tvrtki PZC Varaždin, koja se između ostalog bavi održavanjem državnih cesta, traje štrajk, što se posebno odnosi na poslovnice u Koprivnici i Križevcima, ali i velik sukob uprave ove tvrtke koja je dobrim dijelom, više od 37 posto, u javnom vlasništvu i Nezavisnog cestarskog sindikata. Prema podacima NCS-a, u poslovnici Koprivnica odaziv na štrajk je 100 posto, dok je u Križevcima veći dio zaposlenih u štrajku.

Štrajka organizira Nezavisni cestarski sindikat unatoč činjenici što su druga dva sindikata, a radi se o Sindikatu prometa i veza Hrvatske i Nezavisnom sindikatu radnika PZC Varaždin, potpisali novi kolektivni ugovor.

Kolektivni ugovor

– Što se tiče novog kolektivnog ugovora, o njemu dovoljno govori činjenica da kad su ga radnici vidjeli, rekli su: Vratite nam onaj stari „nepovoljniji“. Ovim ugovorom opet nije regulirana naplata prekovremenih sati i raspodjela radnog vremena, koje je uz povećanje plaća bilo jedan od glavnih zahtjeva radnika. U pregovore smo ušli zajedno tri sindikata, a druga dva povukla su se od onoga što smo tražili. Nama su se radnici obratili sami jer nisu mogli riješiti ovaj problem s poštivanjem radničkih prava. Činjenica da su sindikalne vođe ostala dva sindikata dio menadžmenta tvrtke govori dosta. Podaci koji su odaslani u javnost o visini prosječne plaće nemaju veze s realnošću jer je u prosjek uračunat i menadžment tvrtke o čijoj bi se prekobrojnosti i obiteljskoj dinastiji Varga koja tamo vlada dalo govoriti. Ako radnik imam 4000, a direktor 25.000 kuna plaću, prosjek nije loš. Koliko smo čuli, tamo je bilo nepotrebnog zapošljavanja, ali u birokraciji  – rekao je Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

Uz neprihvaćanje kolektivnog ugovora, za koji Stanić kaže da je „kupljen“, sindikalni vođa ne daje mogućnost mirenja njegova sindikata i uprave.

– Uopće ne želimo ulaziti u razgovore bez da se prije ne odradi nezavisna revizija financijskog poslovanja jer tu ima naznaka o nepravilnostima. Ako dođemo do takvih zaključaka, obratit ćemo se DORH-u. No ponavljam, bez nezavisne revizije poslovanja nema popuštanja – rekao je Stanić.

S druge strane Uprava PZC-a smatra kako nema osnove za štrajk budući je  31. listopada sklopljen novi Kolektivni ugovor.

– Ugovor je sklopljen sa Sindikatom prometa i veza Hrvatske i Nezavisnim sindikatom radnika PZC-a Varaždin, koji u svom članstvu imaju više od pedeset posto radnika članova od ukupnog sindikalno organiziranih radnika.  Kolektivni ugovor u pogledu prava radnika znatno je povoljniji od prijedloga kolektivnog ugovora podnesenog od strane Nezavisnog cestarskog sindikata, a i prethodnog kolektivnog ugovora – poručili su iz uprave PZC-a i dodali da je Nezavisni cestarski sindikat samovoljno napustio i prekinuo pregovore jer se nije složio s prijedlogom kolektivnog ugovora koji je upravi podnesen od strane preostala dva reprezentativna sindikata. Na navode NCS-a o niskim plaćama radnika i neuređenim drugim materijalnim pravima, u PZC-u navode da je prosječna plaća od siječnja 2019. do zaključno kolovoza 2019. iznosila je 6.098,07 kuna neto. Također navode da je takva plaća znatno veća od prosječne plaće u Varaždinskoj županiji, a osobito imajući u vidu strukturu zaposlenih radnika po stručnoj spremi te da je u PZC-u čak 84,5 posto radnika srednje ili niže stručne spreme.

– Pored navedene prosječne plaće, svim su radnicima tijekom prošle i ove godine isplaćene i sljedeće naknade i dodaci na plaću i to 1800 kuna regresa, 400 kuna uskrsnice, 800 kuna i bon od 400 kuna na ime božićnice, 400 kuna dara za djecu te 500 kuna na ime prigodne nagrade. Tijekom ove godine radnicima je na ime novčanih nagrada za radne rezultate isplaćen ukupan iznos od 186.000 kuna, što predstavlja i daljnja dodatna primanja po radnikuprosječno  u iznosu od 758,56 kuna.

Snijeg će se čistiti minimlano

Budući da PZC obavlja poslove održavanja državnih cesta, kao i poslove zimske službe, postavlja se u pitanje hoće li građani na vlastitoj koži osjetiti posljedice ovoga štrajka. Služba poput ophodnje ceste i dežurne ekipe prema Zakonu o cestama moraju i za vrijeme štrajka obavljati svoj posao, dok bi se promjene mogle vidjeti u zimskoj službi te bi čišćenje snijega moglo biti manjeg opsega, a radnici PZC-a dužni su napraviti samo osnovne radnje i prometnicu osposobiti za promet, što otprilike znači da će se u tom slučaju snijeg čistiti do te razine da se odvija kakav-takav promet.

FOTO Dubravko Vutuc

  • Podijeli na društvenim mrežama
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
  • Najnovije vijesti

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati.
Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. Pravila privatnosti