U godinu dana 13 ozlijeđenih osoba, na raskrižju ništa nisu promijenili!

Na raskrižju koprivničke obilaznice i Radničke ceste, nažalost, dobro nam poznatom po prometnim nesrećama, prošli su vikend ponovno ozlijeđene dvije osobe. Uzrok sudara koji je skrivila mlada vozačica (19) bilo je oduzimanje prednosti prolaska, rekli bismo ‘klasika’ s kojom smo se susretali do sada u prometnim nesrećama na tom mjestu.

Niz teških nesreća

O spornom raskrižju više smo puta izvještavali zato što su se na njemu događale izuzetno teške prometne nesreće s ozlijeđenim osobama. Posljednja nesreća o kojoj smo pisali dogodila se krajem lipnja i u njoj su također dvije osobe ozlijeđene.

Za većinu nesreća iz policije su nas uvjeravali kako nemaju prevelike veze sa samom problematikom raskrižja o kojoj uporno izvještavamo. No, krajem prošle i početkom ove godine tamo su se dogodile četiri prometne nesreće, od čega tri prometne nesreće s ozlijeđenim osobama, u kojima su dvije osobe teško ozlijeđene, a sedam lakše. Zbrojeno s ovom novom nesrećom, u 13 mjeseci ukupno je tamo ozlijeđeno 13 osoba.

Nakon niza težih prometnih nesreća koje su se dogodile na istom mjestu, Podravski list pokrenuo je javnu polemiku oko pitanja sigurnosti tog raskrižja i od policije i Hrvatskih cestama, pod čijom je nadležnošću to opasno mjesto, zatražio odgovore.

Hitno poduzimanje zahvata

Dijana Žagar, glasnogovornica PU koprivničko-križevačke, odgovorila nam je kako je koprivnička prometna policija analizom prometnih nesreća utvrdila kako “postavljena vertikalna i horizontalna prometna signalizacija jednim dijelom doprinosi događanju prometnih nesreća”. Zbog toga su krajem siječnja iz policije u Hrvatskim cestama – Poslovnoj jedinici Varaždin, u čijoj je nadležnosti sporno raskrižje, pokrenuli inicijativu za “hitno poduzimanje zahvata u prometnoj infrastrukturi kako bi se spriječilo daljnje događanje prometnih nesreća”. Do dana današnjeg na tom raskrižju nije se dogodilo gotovo ništa. Iz policije su nam neslužbeno rekli kako su iz Hrvatskih cesta pomaknuli prometne znakove, a da je za daljnje rješavanje tog dosta ozbiljnog problema u tijeku izrada rješenja. Iz Hrvatskih cesta su nam potvrdili kako su nakon zaprimanja zahtjeva MUP-a i Grada Koprivnice zajednički obavili očevid tijekom kojeg su utvrdili kako obavijesna ploča i turistički znak smanjuje preglednost vozilima. Osim toga pomaknuli su obavijesne ploče i pomaknuli punu crtu zaustavljanja čime je, kako su naglasili u odgovoru, “povećana sigurnost svih sudionika u prometu”. Iz Hrvatskih cesta su nadalje utvrdili kako je glavni uzrok događanja prometnih nesreća neprilagođena brzina za što oni nisu odgovorni već policija.

Identifikacija opasnih mjesta

Zanimljiva je činjenica kako su vlastitom elaboratu o sigurnosti prometa, stručnom radu Metodologiji za identifikaciju opasnih mjesta u cestovnoj prometnoj mreži, u Hrvatskim cestama sami označili kriterije za označavanje takozvanih ‘crnih točaka’ u prometu. Prema nacionalnoj metodologiji mjesto u prometu se može službeno nazivati opasno ako se na njemu, pod jedan, “u prethodne tri godine dogodilo 12 ili više prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama”, pod dva, “ako je u prethodne tri godine na promatranoj lokaciji evidentirano 15 ili više prometnih nesreća, bez obzira na posljedice” i pod tri, “ako su se na kritičnoj lokaciji, u prethodne tri godine, dogodile tri ili više istovrsnih prometnih nesreća, u kojima su sudjelovale iste skupine sudionika, s istim pravcima kretanja, na istim konfliktnim površinama i drugo”. Nismo dobili precizan uvid u broj prometnih nesreća s ozlijeđenima u posljednje tri godine, no sigurni smo kako barem dva preostala uvjeta za hitno pokretanje rješavanja problema itekako postoje. Kako god bilo, svjedoci smo prometnim nesrećama, a prebacivanje odgovornosti s Hrvatskih cesta na policiju djeluju poput ‘bacanja pijeska’ u oči građanima koji svakodnevno prolaze tim raskrižjem i strepe hoće li im se što dogoditi u prometu.

FOTO Nikola Wolf

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI