U ove dane svi jedemo ovu biljku: Pročistit će vam dišne putove, dati svjež dah…

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Svima je bar jednom, ribajući ga, hren snažno ušao u nos i tjerao suze na oči. S obzirom na njegovu izuzetnu ljekovitost, češće bismo se trebali “provjetravati” hrenom koji tradicionalno raste u vrtu.

Hren je grmolika biljka čije stablo naraste do 1,2 metra. Obično raste na vlažnijim površinama, a potječe iz istočne i južne Europe gdje se još i danas može pronaći kako raste u svom divljem obliku. S tih prostora biljka se raširila po cijelom svijetu.

Danas hren vjerojatno spada među najmanje upotrebljavane ljekovite biljke, što je prava šteta, jer ima niz djelovanja povoljnih za naše zdravlje.

Rimljani i Grci koristili su ga kako bi riješili probleme vezane uz bolove u kičmi, te protiv nedostatka seksualne želje.

Za vrijeme kolonijalne Amerike koristio se kao vrlo djelotvorna i prirodna pasta za zube.

Hren je bogat mineralima i vitaminima, odlično čisti organizam i djeluje antikancerogeno kod malignih oboljenja u jetri, debelom i tankom crijevu, jednjaku i mjehuru. Uzrok ovome je činjenica da sadrži sastojke koje inhibiraju navedene bolesti. Ti sastojci su glikozid sinigrin i alil izotiocianat.

Alil izotiocianat djeluje pozitivno protiv širenja bakterija u hrani, što ga čini prirodnim konzervansom.

Hren je bogat vitaminom C, vitaminom B1, B6, željezom i kalcijem, dok ćemo magnezij, fosfor i vitamin B2 naći u nešto manjim količinama.

U zimskim danima zaštitit će nas od prehlade te očistiti naše dišne putove. Hren potiče probavu, rad srca i cirkulaciju, pomaže kod reume i podiže naš prirodni imunitet. Prilikom liječenja ili pak pripremanja jela s hrenom koristi se uglavnom njegov korijen.

Korijen se uvijek riba na sitno ili reže na kolutiće, a nikad kuha, zbog toga što prilikom kuhanja nestaje eterično ulje koje sadrži.

Da bi dobio svježinu i posebno ljut okus, korijen hrena potrebno je ostaviti da stoji u vodi 24 sata. Ljut i jak okus hrena pročistit će vaše sinuse i dišne putove, bez obzira na to kako tešku hranu konzumirali.

Ako pak imate osjetljivu probavu te teško podnosite ljutu hranu, dodajte malo jabuke kako biste ublažili ovu žestinu.

U proljeće se mladi listovi hrena mogu dodati salatama. Korijen se može vaditi cijele godine, a kažu da je najbolje vrijeme za to jesen. Hren se najčešće koristi kao začin hrani – odličan je u umacima, salatama i zimnici ili kao jednostavan, svježe nariban prilog uz kuhano ili pečeno meso i kobasice.

FOTO Ilustracija

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI