U posljednje tri godine u Starogradskoj stradalo 20 osoba

Starogradska ulica u Koprivnici zbog povećanog prometa u tom južnom ulazu u grad postaje sve veći problem. Za nesreću koja se dogodila u subotu u 8.45 sati na raskrižju Starogradske i Bilogorske ponovno je bio kriv ‘ljudski faktor’. Mlada vozačica golfa (18) oduzela je prednost prolaska opelu kojim je upravljao 67-godišnjak. Nakon sudara golf je doslovno odletio na ogradu obiteljske kuće.

Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…

Mlada je vozačica upravljala Bilogorskom ulicom kada je bez zaustavljanja ušla u raskrižje sa Starogradskom gdje je oduzela prednost prolaska opelu kojim je u smjeru Starigrada upravljao 67-godišnjak. Došlo je do snažnog sudara u kojem se lakše ozlijedio vozač opela, dok se vozačica koja je skrivila nesreću nije ozlijedila. Njezin je automobil doslovno odletio nakon sudara i udario u betinsko-metalnu ogradu obiteljske kuće. Vozačica je prekršajno prijavljena.

Posebno opasna raskrižja

Mještani Starogradske s kojima smo razgovarali, ali i brojni vozači koji svakodnevno prolaze tom cestom, složili su se kako su neodgovorni vozači krivi za većinu nesreća, no kako su raskrižja te ulice, posebno s Bilogorskom i Cinderišćem, izuzetno nepregledna, a samim time vrlo opasna.

Posljednja u nizu težih nesreća dogodila se prošli tjedan

Podravski list jedini je medij koji je aktivno pokrenuo polemiku o opasnostima koje skriva Starogradska ulica, a o toj smo problematici pisali ne tako davno, krajem studenog prošle godine, kada se u toj ulici dogodio posljednji teži sudar.  Nesreće se u Starogradskoj ulici događaju otkako je taj ulaz u Koprivnicu obnovljen. Istina i na sreću, nesreće nisu prečeste, no kada se dogode, vrlo su upečatljive, baš poput ove subotnje u kojoj je pravo čudo da netko nije teže stradao.

Velika odgovornost vozača

Kada smo u studenom poslali upit policiji, odgovoreno nam je kako su se u posljednje tri godine u Starogradskoj ulici dogodile 33 prometne nesreće u kojima je 19 osoba ozlijeđeno. Dakle do danas, ta se brojka u svakoj rubrici povećala za jedan. Neki od poznatijih Koprivničanaca koji tamo žive poput srednjoškolskog profesora i bivšeg gradskog vijećnika Miodraga Maričića opisali su kako je raskrižje Starogradske i Cinderišća toliko nepregledno da se s pola auta mora doći na glavnu cestu da bi se vidjelo može li se proći ili ne. Jasno je svima da veliku odgovornost na sebi snose vozači, ali dok baš svi mještani tvrde da je raskrižje nepregledno, onda smo morali postaviti pitanje i Gradu. Kada smo u studenom pitali Grad Koprivnicu, obećali su pratiti prometnu situaciju u Starogradskoj ulici i po potrebi intervenirati. Istaknuli su nam kako je  prema policiji glavni uzrok nesreća ljudski faktor. Iz policije su nam odgovorili kako za Starogradsku ulicu glavnu riječ ima Grad Koprivnica. Postavili su, naveli su nam još u studenom, “vertikalnu i horizontalnu signalizaciju kojom se vozače upozorava da nailaze na cestu s prednošću prolaska i da su se obavezni zaustaviti”.

Pali na ispitu povjerenja

Drugim riječima, iscrtane su linije i postavljeni prometni znakovi, a do sada je postavljeno samo jedno zrcalo i to na raskrižju Starogradske s ulicama Ivana Mažuranića i Špoljarske. Osim toga, iz policije nam konstantno svaki put odgovaraju kako analitički prate događanja prometnih nesreća te za sve lokacije na kojima se učestalo događaju prometne nesreće i “prema nadležnim subjektima iniciraju poduzimanje mjera u cilju sprečavanja događanja prometnih nesreća i povećanja sigurnosti svih sudionika u prometu”.

Kako su baš svake godine ‘puna usta’ čelnika odgovornih službi o tome kako im je najvažnija percepcija javnosti, odnosno koliko se građani osjećaju sigurnima, onda možemo zaključiti kako su svi zajedno pali na tom temeljnom ispitu povjerenja građana. Građani se ne osjećaju sigurnima na više raskrižja u Koprivnici, ne samo u Starogradskoj ulici, problemi se ne rješavaju te se ‘loptice odgovornosti’ prebacuju s jednih na druge. S druge strane, policija provodi strogu represiju po pitanju kažnjavanja vozača, nikad nije bilo više policije na prometnicama i njihovih pojačanih nadzora prometa, a nesreće se na kriznim mjestima i dalje događaju.

FOTO Nikola Wolf

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI