Ukinuli jutarnju liniju za Zagreb, sada muku muče putnici iz Varaždina

Čitatelji su nam se kroz godinu dana nekoliko puta javili u redakciju sa svojim problemima oko voznog red Hrvatskih željeznica, točnije HŽ putničkog prijevoza. Linije su se ukidale, pomicale ili ih je bilo premalo. Zadnji slučaj onoga što putnici smatraju kao degradaciju usluge je promjena voznog reda jutarnjeg vlaka na relaciji Varaždin – Zagreb, popularnog Varaždinca. Naša čitateljica upozorila nas je na probleme s pomicanjem voznog reda vlaka 771, a radi se o brzom vlaku koji polazi iz Koprivnice u 6:04 h i putuje za Zagreb. Novim voznim redom koji je na snazi od 13. prosinca ove godine, vlak je opet pomaknut na raniji termin, a to znači da putnici moraju doći prije na postaju, što za njih znači manje sna, a kako nam govore, vlak u Zagreb ne dođe nešto prije. Po voznom redu bi trebao, ali mnogo je toga što ga „sprečava“ da se to dogodi.   

Nema više hitrog Varaždinca

– U proteklih 12 godina vlak 771, nekad IC Hitri Varaždinec, pomaknut je za pola sata ranije, a vozno vrijeme je produženo za 10-15 minuta, a u stvarnosti s kašnjenjima i više. Iako HŽ tvrdi da se radi o COVID-razlozima i stalnim radovima na infrastrukturi, a radovi na dionici Dugo Selo – Križevci kasne tri godine, izgleda da je pravi razlog pomicanja polaska loše planiranje voznog reda, čime su osobito pogođeni brojni putnici koji svaki dan putuju na posao u Zagreb. Vlak ne stiže ranije u Zagreb zbog svakodnevnog kašnjenja koje s radovima nema veze, a putnici moraju na vlak dolaziti u cik zore samo da bi na kraju u vlaku proveli više vremena. U konačnici, putnici u Zagreb ne stižu ranije, niti bi im išta značilo da stignu ranije jer većina ionako radi od 8:00 i na posao je uspješno stizala i bez ovih izmjena – rekla je naša čitateljica Branka Bedem Cvitanović, koji redovito putuje ovim vlakom.

Također, kako kažu,  jutarnja linija Varaždin – Zagreb s godinama je postupno degradirana, što je potvrđeno činjenicom da je neka trasa linije bila izravna i imala status IC vlaka, dakle poslovnog vlaka koji stoji samo na kolodvorima. Sada ta linija više nije izravna te putnici koji vlakom idu od Varaždina do Zagreba moraju presjedati u Koprivnici. Također, upozoreni smo da razdvajanje izravne linije iz Varaždina do Zagreba utječe i na putnike koji čekaju na postajama na relaciji Koprivnica – Zagreb.

Novi vozni red

– Kašnjenje iz smjera Varaždina u Koprivnicu nije se promijenilo niti nakon uvođenja novoga voznog reda te je evidentno da je upravo na tome mjestu u voznom redu trebalo intervenirati, a ne u polasku vlaka 770 iz Koprivnice.   Osoblju koje se igra s voznim redom ova prometna situacija očigledno nije bila poznata, niti se sa stvarnim stanjem i realni voznim vremenom itko zamarao, te je novim izmjenama voznog reda vrijeme između dolaska vlaka 773 (Varaždin -Koprivnica) i polaska 770 (Koprivnica – Zagreb) skraćeno na ambiciozne četiri minute, što se niti jednom od uvođenja novoga voznog reda nije pokazalo dostatnim razmakom koji bi omogućio da vlak 770 iz Koprivnice krene na vrijeme. Ovim svakodnevnim kašnjenjem u polasku nisu zakinuti samo putnici koji se ukrcavaju u Koprivnici i ne kreću na vrijeme, nego i svi putnici iz Križevaca i Vrbovca koji su isto tako prisiljeni svaki dan na postaju dolaziti na vrijeme i nepotrebno čekati vlak koji kasni – navela je Branko Bedem Cvitanović. Iz HŽ-a su odgovorili da je kriza uzrokovana epidemijom izrazito negativno djelovala na poslovanje, stoga je racionalizacija poslovanja nužna kako bi se očuvala opstojnost HŽ Putničkog prijevoza.

– Upravo zato bili smo primorani ukinuti izravni vlak iz Varaždina preko Koprivnice za Zagreb i uvesti dizel motorni vlak pod brojem 773 od Varaždina do Koprivnice uz presjedanje na vlak 770 do Zagreba. Veza vlakova 773 i 770 u Koprivnici je na svega četiri minute kako putnici ne bi trebali dugo čekati na nastavak putovanja. Kašnjenje vlakova najvećim je dijelom zbog infrastrukture, na što osim upozoravanja upravitelja infrastrukturom na neurednosti u prometu ne možemo utjecati – naveli su iz HŽ Putničkog prijevoza i lopticu prebacili na svoju sestrinsku tvrtku HŽ Infrastruktura.

Brojni problemi

U drugim slučajevima ove godine čitatelji su nam se žalili na manjak veza između Križevaca i Bjelovara. Također, naši čitatelji upozorili su nas da su  Hrvatske željeznice ukinule jutarnju liniju od Koprivnice do Zagreba i time prouzrokovale brojne probleme radnicima koji putuju u Zagreb na posao i rade od šest sati. No, novim voznim redom taj je vlak opet aktivan i kreće iz Koprivnice u 3.59. Mještanka Carevdara Slađana Samardžić samo je jedna od mnogih koji na svoje radno mjesto nisu mogli stići na vrijeme zbog ove naprasne odluke državne kompanije.

– Od Božića prošle godine obustavljena je linija vlaka koji je kretao u četiri ujutro iz Koprivnice za Zagreb i sada mi koji radimo od šest nemamo mogućnosti doći u Zagreb na vrijeme na posao. Ne znam o koliko se točno putnika radi, ali mogu reći da nas je sigurno stotinjak iz svih branši, zdravstva, trgovine, pekara, spremačica i slično – rekla nam je tada Slađana Samardžić.

Što se tiče budućnosti, iz HŽ ne stižu dobre vijesti.

Naime, teško je očekivati da će se uskoro raditi bilo kakva ozbiljna ulaganja na relaciji Varaždin – Koprivnica. Sve snage HŽ Infrastrukture bit će usmjerene na izgradnju tz. Lepoglavske spojnice, koja bi putovanje od Varaždina do Zagreba u potpunosti preusmjerila na tu relaciju, no do dogotovljenja tog projekta proći će još godine.

Što se pak tiče relacije Koprivnica – Zagreb, glavni problem je kašnjenje radova na pruzi Križevci – Dugo Selo. Hrvatski konzorcij, koji čine Dalekovod, DIV i Zagreb Montaža HŽ Infrastrukturi uputio je novi plan izvršenja radova u kojem se navodi da bi se radovi trebali završiti u ljeto 2023. godine, tri i pol godine nakon ugovorom predviđenog roka za završetak. Prijedlog su, ističe se, prihvatili uz napomenu da izvođači od HŽ Infrastrukture ne potražuju nikakva financijska obeštećenja zbog produljenja rok. Sve to znači da će kašnjenje na relaciji Koprivnica – Zagreb trajat još godinu i pol, a do onda bi i turski konzorciji trebao završiti rekonstrukciju postojećeg i izgradnju novog kolosijeka na relaciji Križevci -državna granica.

Facebook
Twitter
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI