Vlak ide – rampa dignuta: Pogledajte nevjerojatan odgovor HŽ-a

U redakciju su nam se javili zabrinuti građani koji su prijavili slučajeve prolaska vlaka kroz cestovne prijelaze bez da se aktivirala signalizacija ili zatvorili branici. Ti slučajevi prijavljeni su na relaciji između Koprivnice i Varaždina. Tako nam je prošle subote naš čitatelj poslao video na kojem je vidljivo da vlak prolazi pored cestovnog prolaza u Rasinji, a u isto vrijeme signalizacija ne radi.  Raspitali smo se što se točno događa na našim prugama te je li zbog tih i takvih situacija promet postao nesigurniji.

Ova je tema objavljena danas u tiskanom izdanju Podravskog lista…

Kako doznajemo u HŽ-u, ova je situacija predviđena i planirana, iako, kažu nam u HŽ-u, razumiju zabrinutost građana koji prometuju ovim cestama.

Naime, svi željezničko-cestovni prijelazi na pruzi između Koprivnice i Varaždina, osim onih u Kunovcu, Čukovcu, Poljancu i Križovljanu, tijekom noći ne rade. Ne zbog kvara, već zbog odluke HŽ-a. Naime, osim nabrojenih prijelaza koji se zatvaraju po automatskom sistemu, ostali prijelazi koji imaju signalizaciju i rampe zatvaraju prometnici na kolodvorima i stanicama blizu kojih se nalaze. No, od 21.30 sati pa sve do 4.40 ujutro na spomenutom pravcu i stanicama, osim Koprivnice i Varaždina, nema prometnika.

– HŽ Infrastruktura donijela je odluku kojom se ne raspoređuju prometnici na određene stanice. Ta je odluka donesena zbog optimalizacije poslovanja – naveli su nam iz HŽ Infrastrukture.

Kako doznajemo, u navedeno vrijeme sve donedavno na ovoj dionici uopće nije bilo željezničkog prometa, kako putničkog, tako niti teretnog. No, u posljednje vrijeme ovom dionicom u noćnim satima prolaze teretni vlakovi koji dovoze sirovinu za projekt rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka od Botova do Križevaca.

No, bez obzira na to, prometna pravila su jasna, ističu iz HŽ-a. Naime, strojovođe koji prolaze ovom trasom u noćnim satima imaju posebna naređenja. Strojovođa mora prije svakog takvog prijelaza zaustaviti vlak, oglasiti se zvučnim signalom, te se mora uvjeriti da može sigurno prijeći preko prijelaza i tek tada može proći minimalnom brzinom. Kako doznajemo, ako se nastavi intenzitet prometa preko ovih prijelaza, u HŽ-u razmišljaju da promijene raspored i ponovno uvedu noćne smjene prometnika na postajama na relaciji Koprivnica-Varaždin.

Takva odluka zasigurno bi poboljšala sigurnost prometa, jer kako god da su stroga pravila prolaska vlaka preko prijelaza gdje ne radi signalizacija, najsigurnija je opcija ona redovnog prometovanja.  

FOTO Ilustracija

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI