Zašto smo napuhnuti i puni vjetrova kada jedemo grah?

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Grah je vrlo zdrava namirnica koju bi bilo korisno uvrstiti u prehranu no mnogi ga izbjegavaju jer je težak i izaziva plinove zbog svojih teško razgradivih vlakana.

Naime, grah i mahunarke sadrže složena vlakna koja se nazivaju oligosaharidi. Naše tijelo nema enzime za razgradnju tih šećera. Kad stignu u crijeva, oligosaharidi se razgrađuju. Bakterije se hrane tim šećerima i oslobađaju plinove poput metana i sumpora. Kad ih se tijelo mora osloboditi, ispuštate ih u obliku vjetrova, piše Greatist.

Oligosaharidima obiluju i brokula, cvjetača, kupus i prokulice pa su pojačani plinovi nakon što ih pojedemo uobičajena pojava.

Dobra je vijest da postoje načini da pomognete svom sustavu da se bolje nosi s grahom. Primjerice, možete ga namočiti noć prije kuhanja. To će grahu dati vremena da razgradi neka neprobavljiva vlakna. Dodavanje prstohvata sode bikarbone u vodu u kojoj namačete grah također može pomoći. 

Grahu koji se kuha možete dodati sastojke za poticanje probave, kao što je kombu, suha morska alga koja se tradicionalno koristi u japanskoj kuhinji. Smatra se da sadrži enzime koji mogu pomoći u razgradnji vlakana koja potiču ispuštanje vjetrova. 

Još jedna ideja je da nakon jedenja graha pojedete žlicu sjemenki komorača. Ove hrskave sjemenke sadrže spojeve za koje se smatra da promiču stvaranje zdravih crijevnih bakterija i bore se protiv nadražujuće upale. To je daleko od provjerenog rješenja, ali već se stoljećima koristi kao tradicionalna pomoć za probavu u Indiji, na Bliskom istoku i na Mediteranu.

Na kraju, polako povećavajte unos graha. Ako ga ne jedete redovito, morate pričekati da se vaš sustav prilagodi na vlakna. I pijte puno vode jer premalo tekućine može uzrokovati sporije kretanje hrane kroz probavni trakt, što može dovesti do nakupljanja plinova. (index.hr)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Ako vam treba obrok, uzmite smoothie!

Različiti stručnjaci vjerojatno će vam dati različiti odgovor na ovo pitanje. No, svi će se složiti oko jednoga – izbor između ove dvije vrste napitaka

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI