Znate li koja je boja auta najčešća? Mogli biste se iznenaditi

Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Oko 39 posto svih automobila proizvedenih u svijetu bijele je boje. To je jedan od glavnih rezultata BASF-ova izvještaja o bojama za završne automobilske premaze za 2019. godinu. Iza te brojke krije se zanimljiv podatak: iako je bijela najpopularnija boja u svakoj regiji, postoje bitne razlike u regionalnoj distribuciji. Dok je u regiji Azija i Pacifik gotovo svaki drugi automobil bio bijeli, u Sjevernoj Americi i regiji EMEA to je tek svaki treći, piše portal novac.jutarnji.hr

Bijela je boja, naime, temeljna boja svakog automobila, a sve ostale boje i nijanse, većina automobilskih proizvođača, dodatno naplaćuje.

Sljedeće po popularnosti ostale su akromatske boje: crna, siva i srebrna. One zajedno pokrivaju također 39 posto svih automobila koji su sišli s tekuće vrpce u 2019. godini. Taj trend vrijedi i za najpopularniji segment: SUV-ove. No, u 2019. godini 22 posto svih novih vozila u svijetu bilo je obojeno kromatskim bojama.

Oko devet posto svih vozila proizvedenih u svijetu bilo je plavo, a sedam posto crveno. Svaka od tih boja odražava emocionalni motiv povezan s vlasništvom automobila i osobnošću. BASF-ovi dizajneri upotrebljavaju jedinstvene pigmente, efekte i ostale inovacije da bi stvorili duboke i sjajne nijanse.

Subkompaktna i ostala mala vozila češće su živih boja. Osim plave i crvene, počinju se pojavljivati smeđa i bež, osobito u regiji Europa, Srednji istok i Afrika (EMEA).

U Europi udio automobila bijele boje, koja je još uvijek sveukupno najpopularnija boja, neznatno se smanjio. Dok se popularnost srebrne također smanjuje, siva nastavlja put prema uspjehu, s udjelom na tržištu od 20 posto. Kromatski segment neznatno raste tako da je  gotovo svaki četvrti automobil u Europi bio obojen kromatskom bojom. Unutar tog segmenta plava je još uvijek na čelu, s udjelom od 11 posto, a s oko 160 različitih nijansi prednjači i u raznolikosti. S udjelom od dva posto prvi se put ističe bež boja, navodi portal novac.jutarnji.hr

FOTO Ilustracija

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI