KOPRIVNIČANCI POSPRDNO, A NEKI I SA SRAMOM, GLEDAJU NA GODINAMA ZAPUŠTENI KOMPLEKS

Autobusni kolodvor ostao je zarobljen u vremenu, planova za oporavak nema

Na koprivničkom Autobusnom kolodvoru vrijeme kao da je stalo. Nije to ništa novoga, takva situacija je već godinama, čak i desetljećima, a da nema školaraca koji u središte županije dolaze na nastavu, situacija bi bila još gora. Oni barem nakratko, triput dnevno, ožive taj zapušteni prostor, na kojem u preostalom vremenu uglavnom nema žive duše. Nekad, prije 20-ak godina, tamo su poslovala dva kioska, voćarna, pečenjara, slastičarnica, kafić, bilo je živo i prometno, a danas, kada je sve otišlo naprijed, kolodvor je ostao zarobljen u vremenu. Nema kioska ni voćarne, nema pečenjara, već samo oronulog prostora u kojem je funkcionirala, a na životu se drži tek slastičarna te tu i tamo kafić, koji malo otvara pa uskoro zatvara vrata i tako u krug. Pohvalno je, pak, da radi čekaonica i blagajna na kojoj možete kupiti kartu, ali i tamo doznajemo da je promet vrlo slab, baš kao i linije. Da nema usluge javnog prijevoza, koji je ne tako davno pokrenula Županija, i putnici i linije mjerile bi se u još manjem broju, a ovako starija populacija koristi ponuđene blagodati.

Zaboravljeni projekt

Kako god bilo, Koprivničanci posprdno, a neki i sa sramom, gledaju na cijeli taj kompleks, u nadi da će se nešto uskoro promijeniti. Nažalost, dobre vijesti za njih nemamo, iako se prije šest, sedam godina pričalo o preuređenju kolodvora, čak i povezivanju sa željezničkim. Vlasnik, a to je Čazmatrans, i Grad Koprivnica imali su zajednički projekt intermodalnog terminala u sklopu projekta Civitas Dynamo. Nadali su se europskim novcima, radili su se čak i nacrti koje smo svojevremeno dobili na uvid, ali kao i većina toga kod nas, sve to palo je u vodu, a na projekt je već zaboravljeno. Potvrdio nam je to i član Uprave Čazmatransa, Damir Pavlović.

– Da vam budem iskren, taj projekt nije daleko ni otišao, ostalo je sve ne razgovorima, ali već su godine od toga prošle i uzalud se prisjećati nečega što se ionako neće realizirati – uvodno nam je rekao čelni čovjek Čazmatransa i pojasnio da autobusni kolodvor ni u kojem slučaju nije profitabilan.

– Svi kolodvori, a imamo ih 13, u pravilu nam stvaraju gubitke i moje mišljenje je da bi svi oni trebali biti u vlasništvu lokalne samouprave, što bi bilo najbolje i za usluge prijevoznika, ali i za građane. Ti su kolodvori u pravilu na dobrim lokacijama, ima dobrih prostora za najam, dala bi se dobra priča napraviti, kao što je bila nekada. Nekada smo tamo iznajmljivali prostore, bilo je kioska, pečenjare, kafića, voćarne, ali u međuvremenu je sve to zatvoreno i kolodvor djeluje prilično pusto. Ipak, u zadnje vrijeme smo u razgovorima s nekim trgovačkim lancima koji bi neke prostore uzeli u najam. Novi pravilnik o radnim nedjeljama kaže da kolodvori smiju raditi pa bi im to išlo u prilog ako bi otvorili trgovinu. Ali kažem, ti razgovori su u začecima, tako da više ne smijem otkrivati – kazao je Pavlović. Dodaje da dobar primjer kolodvora imamo u blizini, točnije u Križevcima, gdje je živo zahvaljujući otvorenom centru s trgovinama, a osvrnuo se i na broj putnika.

Nikada više kao nekada

– Nema ih previše, to je valjda svima jasno. Ne znam ih točno, ali sve brojke pale su unazad nekoliko godina, makar se mali dio putnika vratio s nedavno formiranom uslugom javnog prijevoza. Vratili smo i neke linije, međutim, neće to više nikada biti kako je bilo nekada – tvrdi Pavlović, kojeg smo pitali jesu li i dalje u kontaktu s gradskim vlastima, odnosno postoji li plan za oživljenje kolodvora.

– Mi smo uvijek otvoreni za razgovore, iako s Gradom nismo ništa konkretnije pričali u zadnje vrijeme. Možda prije otprilike tri godine, kada su pokazali neki interes, ali na tome je i ostalo. Daljnjih kontakata ni ideja nije bilo. Sukladno tome, nekih konkretnijih planova nemamo, a možda bi najbolje rješenje bilo da se s nekim dogovorimo pola-pola, da netko još nešto uloži, da se oplemeni prostor, ali da taj kompleks ostane i u funkciji autobusnog kolodvora. Mimo nečije dobre volje u vidu ulaganja i pomoći, mi ćemo kao vlasnici teško pomaknuti nešto sa stanja u kojem se kolodvor trenutno nalazi – zaključio je Pavlović.

KAŽE DA SU UVIJEK SPREMNI ZA RAZGOVOR, ALI …

Jakšić: Trenutno ne vidim svjetlo na kraju tunela

Što misli o trenutnom stanju kolodvora i postoji li u Gradu neki plan koji bi rado realizirali pitali smo i gradonačelnika Mišela Jakšića. Nažalost, ni od njega nismo dobili neku obećavajuću prognozu.

– Lokacija kolodvora je odlična, atraktivna, ali taj prostor nije u našem vlasništvu i ruke su nam vezane. Ne možemo tržiti ni dovoditi nekog u prostor koji nije naš. U blizini je još jedan kolodvor, povezuje ih park i mogla bi se tamo lijepa priča razvijati, ali to ne ovisi isključivo o nama. Međutim, uvijek smo spremni za razgovor ako postoji neki interes s druge strane – kazao je Jakšić i osvrnuo se na odnos s vlasnikom, odnosno Čazmatransom.

– Koliko znamo, oni su zainteresirani, barem su bili, isključivo za prodaju kolodvora, a nama, pak, nije u interesu da cijeli taj prostor kupujemo. Neki planovi postojali su prije nekoliko godina, no sve to palo je u vodu, a možda bi se moglo nešto pokrenuti da se otvori neka EU priča i da u nju krenemo zajedno, iako sam mišljenja da bi u tom slučaju problem predstavljala vlasnička struktura. Dakle, neki status quo vlada oko tog kolodvora i nažalost trenutno ne vidim svjetlo na kraju tunela – poručio je Jakšić.

FOTO Nikola Wolf

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Odvjetništvo se oglasilo o teškoj prometnoj nesreći ljetos u okolici Virja

Sa 1,78 promila alkohola mladog susjeda odvezao u smrt

Gdje su i kamo idu projekti iz sporazuma Sjever?

Siguran je samo dvorac Inkey i to prva faza, “papiri” gotovi za srednju školu, palijativni centar i terme

PROMETNA NESREĆA

FOTO Sudar dva auta na državnoj cesti. Jedan sletio u kanal