U svijetu brzih promjena, postoje stvari koje ostaju nepromijenjene – poput ljepote prirodnih materijala i kvalitete izrade. Bauwerk Group Hrvatska, vodeći proizvođač drvenih podova u regiji, utjelovljuje te vrijednosti. Njihovi podovi nisu samo estetski dodatak prostoru, već investicija u budućnost.
Povijest i tradicija:
Počeci unutar Grupacije sežu u daleko 17. stoljeće, kada su dvije pilane na slapu Boen (rijeka Topdals na jugu Norveške) predstavile početak povijesti BOEN-a, jedne od tri marki drvenih podova Grupacije Bauwerk. U prvoj polovici 20. stoljeća, poduzetnik iz Züricha postavlja temelje današnjeg Bauwerka s patentom za “pokrivanje podova i zidova od sastavljenih drvenih komada”. Nakon par godina Boen započinje s proizvodnjom masivnog parketa u gradu Kristiansand u Norveškoj. Ni desetljeće nakon početka proizvodnje masivnog parketa od strane Boen-a, Bauwerk započinje s proizvodnjom u St. Margrethenu u Švicarskoj, gdje se i dan danas nalazi sjedište Grupacije. Na polovici 20. stoljeća, proizvodnja parketa marki Bauwerk i Boen toliko dobro napreduje da realiziraju više od 30 nositelja licenci na 5 kontinenata.
Nakon tog perioda započinje intenzivnija proizvodnja i daljnji razvoj proizvoda, pa su tako u drugoj polovici 20. stoljeća akvizirali jednu njemačku tvrtku, a ujedno su i proizveli naširoko poznati troslojni parket. 1984. godine, Bauwerk realizira svoj prvi milijun m2 proizvedenog parketa u godini dana. Tokom narednih godina, tvrtka se razvija i širi svoju proizvodnju u Litvu, oformljava se Bauwerk Boen Grupa unutar koje se proizvodi dvoslojni i troslojni parket, a 2016. godine kupuju proizvodni pogon u Đurđevcu. 2019. godine, zaklada Ernst Göhner Beteiligungen AG stječe većinski udio u vlasništvu, a 2020. ime Grupe se mjenja u Bauwerk Group. 2022. godine, Grupacija kupuje Somerset Hardwood Flooring u SAD-u i time potvrđuju svoj značajan utjecaj na svjetskoj razini.
Proizvodnja i materijali:
Proizvodni proces obuhvaća zaprimanje trupca, njegovu obradu, raspiljivanje na dimenzionirane drvene elemente, sušenje te rezanje i sortiranje lamela nakon čega slijedi lijepljenje slojeva parketa i obrada površine, s ciljem proizvodnje visokokvalitetnog (premium) hrastovog parketa, lakiranog, uljenog ili tretiranog patentiranom Bauwerkovom površinskom obradom koja se naziva B-protect.
Bauwerk koristi suvremenu tehnologiju u svim fazama proizvodnje, čime doprinose visokoj kvaliteti proizvoda:
• precizna tehnologija omogućuje proizvodnju parketa vrhunske kvalitete, s minimalnim odstupanjima i dugim vijekom trajanja.
• efikasnost: automatizacija i optimizacija procesa povećavaju produktivnost i smanjuju troškove proizvodnje.
• održivost: korištenje ekološki prihvatljivih tehnologija smanjuje utjecaj na okoliš i čini proizvodnju održivijom.
• inovativnost: kontinuirano ulaganje u nove tehnologije omogućuje Bauwerku da bude na čelu razvoja novih proizvoda i rješenja.
• sortiranje: suho drvo se sortira prema kvaliteti, boji i teksturi kako bi se zadovoljile potrebe klijenata, a da bi drveni podovi izgledali što prirodnije.
Ekološka svijest:
Bauwerk grupa je prepoznatljiva po svojoj snažnoj ekološkoj svijesti i odgovornom pristupu proizvodnji parketa. Tvrtka aktivno radi na smanjenju svog ekološkog otiska i doprinosi održivosti. U nastavku donosimo nekoliko ključnih aspekata njihove ekološke orijentacije:
• Odabir drveta iz održivih šuma: Bauwerk Group daje prednost drvetu koje potječe iz šuma koje se gospodare na održiv način. To znači da se drvo uzima u količinama koje ne ugrožavaju opstanak šume, a istovremeno se poduzimaju mjere za obnovu i zaštitu šumskog ekosustava.
• Minimaliziranje otpada: Tvrtka kontinuirano radi na smanjenju količine drvnih ostataka koji nastaju u proizvodnji. To se postiže optimizacijom proizvodnih procesa, recikliranjem materijala i korištenjem drvnih ostataka kao izvora energije.
• Energetska učinkovitost: Bauwerk Group ulaže u tehnologije koje smanjuju potrošnju energije u proizvodnji. To uključuje korištenje obnovljivih izvora energije, kao što su solarne elektrane, izolaciju proizvodnih hala te optimizaciju proizvodnih procesa.
• Upotreba ekološki prihvatljivih materijala: U proizvodnji parketa koriste se ljepila i lakovi koji su neškodljivi za okoliš. Također, nastoji se koristiti drvo iz lokalnih izvora kako bi se smanjio utjecaj transporta na okoliš.
• Certifikati i standardi: Bauwerk Group posjeduje brojne certifikate koji potvrđuju kvalitetu i održivost njihovih proizvoda. To uključuje FSC certifikat, koji jamči da drvo potječe iz šuma koje se gospodare na održiv način.
• Edukacija zaposlenika: Zaposlenici se redovito educiraju o važnosti zaštite okoliša i o tome kako svojim svakodnevnim radom mogu doprinijeti smanjenju ekološkog otiska tvrtke.
Konkretni primjeri ekoloških inicijativa tvrtke Bauwerk Group Hrvatska:
• Sunčana elektrana: Bauwerk Group Hrvatska je u suradnji sa energetskim partnerom Eonom, investirala u izgradnju jedne od najvećih solarnih elektrana za vlastite potrebe u Hrvatskoj, čime je značajno smanjila ovisnost o fosilnim gorivima.
• Kogeneracijski sustav: Izgradnja kogeneracijskog sustava na biomasu je u završnoj fazi čime će Bauwerk Đurđevac dodatno smanjiti emisiju štetnih plinova i povećati energetsku učinkovitost. Bauwerk kogeneracija će osigurati 40.000 MWh/godišnje toplinske energije i 9.020 MWh/godišnje Električne energije što je jednako kao:
2,2 milijuna litara benzina koji nije utrošen
2,6 milijuna kilograma ugljena koji nije spaljen
1.854 tona otpada koji je recikliran umjesto bačen
87 tisuća sadnica drveta koje rastu 10 godina i uklanjaju CO2 iz zraka
• Recikliranje ambalaže: Tvrtka potiče recikliranje ambalaže i smanjenje upotrebe plastike.
Ekološka svijest nije samo trend, već je dio poslovne strategije Bauwerk Group. Tvrtka vjeruje da odgovorno poslovanje donosi dugoročne koristi, kako za okoliš tako i za poslovanje. Osim toga, sve veći broj potrošača traži proizvode koji su proizvedeni na održiv način, što čini ekološku svijest konkurentskom prednošću
Dizajn i trendovi:
Iz tvrtke ističu razloge za ugradnju upravo njihovog premium parketa u Vaše domove:
• Toplina i udobnost: drveni podovi stvaraju toplu i ugodnu atmosferu u prostoru, čineći ga ugodnijim za boravak.
• Elegancija i stil: raznolikost uzoraka i boja omogućuje vam da kreirate jedinstven i personaliziran prostor koji odražava vaš stil.
• Povećanje vrijednosti nekretnine: kvalitetan parket značajno povećava vrijednost vaše nekretnine i čini je atraktivnijom potencijalnim kupcima.
• Svestranost: Bauwerk parketi se podjednako dobro uklapaju u različite stilove uređenja, od klasičnog do modernog.
Popričali smo s gospodinom Mijočem, koji je ulogu operativnog direktora preuzeo sredinom ove godine, a u nastavku donosimo njegove odgovore.
Alen Mijoč, operativni direktor Bauwerka u proizvodnom poduzeću u Đurđevcu, ističe kako su Bauwerk parketi idealni za stambene (dnevne sobe, spavaće sobe, dječje sobe, kuhinje, hodnike), komercijalne (uredi, hoteli, restorani, trgovine), a jednako tako i javne prostore (škole, vrtići, bolnice). „Bauwerk grupa nudi vrhunske parketne podove koji će vašem domu dati dozu luksuza i elegancije. Bilo da se odlučite za troslojni hrastov parket-3strip ili pak troslojni seljački pod-1strip, koji u zadnje vrijeme predstavlja trend na tržištu drvenih podova, možete biti sigurni da ste odabrali proizvod najviše kvalitete.“
Gospodine Mijoč, drago nam je da Vas možemo približiti javnosti u Vašoj novoj ulozi, možete li nam navesti razloge za vođenje tvrtke u drvnoj industriji, zašto ste se odlučili poslovati u toj branši?
Hvala na prilici da podijelim svoje iskustvo i razloge koji stoje iza mojeg angažmana u tvrtki Bauwerk. Moj put u drvnoj industriji zapravo je prirodan nastavak mog obrazovanja i obiteljske tradicije. Završio sam fakultet drvne tehnologije, a potom i ekonomiju, što mi je omogućilo da spojim tehničko znanje s poslovnim pristupom. Ovaj spoj obrazovanja daje mi jedinstvenu perspektivu na industriju i omogućava mi da učinkovito vodim tvrtku u pravcu rasta i inovacija.
Drvna industrija me oduvijek privlačila, jer drvo kao materijal nudi bezbroj mogućnosti za kreativnost, održivost i tehnološki napredak. Osim toga, s obzirom na moju obiteljsku povezanost s drvom i namještajem, moj interes za ovu branšu bio je prirodan. Vjerujem da drvna industrija ima izuzetnu budućnost, posebice u kontekstu globalnih trendova održivosti i ekološki prihvatljivih rješenja, koja su sve važnija na tržištu.
Bauwerk kao tvrtka ima dugogodišnju tradiciju i prepoznatljivost, i upravo ta tradicija kvalitete i inovativnosti čini našu misiju još izazovnijom i motivirajućom. Moj cilj kao direktora je nastaviti razvijati tvrtku u smjeru u kojem će kvaliteta i održivost ostati naš glavni fokus, uz stalnu primjenu novih tehnologija i poslovnih rješenja koja će našim kupcima omogućiti najbolja moguća iskustva.
Vidite li potencijal za daljnji rast Đurđevačkog Bauwerka? Koliki je broj zaposlenika tvrtke?
Đurđevački Bauwerk ima značajan potencijal za daljnji rast, što vidim kroz nekoliko ključnih aspekata. Na prvom mjestu su naši zaposlenici, kojih trenutno brojimo približno 330. Oni su srce našeg poslovanja, a naš cilj je kontinuirano ulagati u njihovo zadovoljstvo i razvoj. Kroz široku paletu financijskih i nefinancijskih benefita nastojimo biti poželjan poslodavac te osigurati dostojanstvo i zadovoljstvo kako našim proizvodnim radnicima, tako i zaposlenicima u administraciji.
Uz motiviran i stručan tim, tu su i naši vrhunski proizvodi, inovacije u proizvodnim procesima te globalno konkurentno tržište koje otvara nove prilike za širenje. Vjerujem da možemo nastaviti graditi stabilan rast, osiguravajući održivost i još veće zadovoljstvo svih naših dionika – od zaposlenika do krajnjih korisnika naših proizvoda.
Na koji način radite na zadovoljstvu vaših zaposlenika?
Zadovoljstvo naših zaposlenika postavljamo kao jedan od temeljnih prioriteta u poslovanju, jer vjerujemo da su motivirani i sretni zaposlenici ključ uspjeha svake tvrtke. Na godišnjoj razini provodimo analizu tržišta plaća, uzimajući u obzir i godišnju inflaciju, kako bismo osigurali konkurentnost i pravednost. Osim toga, kontinuirano radimo na proširivanju paketa benefita, ne ograničavajući se samo na financijske aspekte.
U posljednje vrijeme posebnu pažnju posvećujemo mentalnom zdravlju zaposlenika. U okviru našeg paketa dodatnog zdravstvenog osiguranja potičemo ih na redovne i izvanredne liječničke preglede, ali smo prepoznali važnost i mentalne dobrobiti. Uveli smo dodatne opcije koje zaposlenicima pomažu u uravnoteženju poslovnog i privatnog života.
Posebno bih istaknuo i jedan od naših zadnjih događaja pod nazivom ‘Family Day’, koji smo organizirali u listopadu. Cilj ovog događaja bio je ne samo pružiti priliku za zajedničko druženje naših zaposlenika i njihovih obitelji, već i povezati obitelj zaposlenika s vrijednostima i misijom tvrtke. Smatramo da je važno da i članovi obitelji osjete dio duha naše organizacije i razumiju doprinos njihovih najbližih našem zajedničkom uspjehu.
Događaj je imao i humanitarnu komponentu – sredstva prikupljena kroz tombolu donirana su Udruzi Narcisa Đurđevac. Takve inicijative ne samo da jačaju osjećaj zajedništva i pripadnosti, već i šalju jasnu poruku o vrijednostima solidarnosti i brige koje njegujemo u Bauwerku. Na ovaj način nastojimo stvoriti dublju povezanost zaposlenika i njihovih obitelji s tvrtkom, što je ključno za zadovoljstvo i motivaciju naših zaposlenika.
Kakav je vaš stil vodstva i kako se prilagođavate različitim situacijama i ljudima? Surađujete li sa širokim timom ljudi?
Moj stil vodstva temelji se na vjerovanju da su ljudi prirodno pozitivni, da logički razmišljaju i da su usmjereni ka rješenju. Kao lider smatram da je moja odgovornost osnažiti te karakteristike u timu, pružiti im sigurnost za izražavanje ideja i podržati ih u proaktivnom djelovanju. Ne osuđujem greške jer vjerujem da su one dio procesa učenja i napretka – smatram da je gore ne djelovati nego pogriješiti.
Također, potičem otvorenu komunikaciju i zdravu razmjenu mišljenja. Konstruktivan konflikt, kad se temelji na poštovanju i argumentima, zdrav je za organizaciju jer često vodi do najboljih rješenja. U mom timu najbolji argumenti uvijek pobjeđuju, bez obzira na hijerarhiju. Moj uži tim čini desetak kolega, ali često sam u komunikaciji s gotovo svim našim zaposlenicima. Vjerujem da je za uspješno vodstvo ključno razumjeti ljude na svim razinama organizacije i prilagođavati pristup različitim situacijama i osobnostima. Uvijek se trudim graditi okruženje u kojem se svaki zaposlenik osjeća cijenjenim i gdje zna da njegov doprinos ima važnost za zajednički cilj.
Koje su trenutno, po Vašem mišljenju, najveće prilike i izazovi u drvoprerađivačkoj industriji?
Drvoprerađivačka industrija suočava se s izazovima i prilikama koji zahtijevaju strateški pristup i prilagodljivost. Jedan od glavnih izazova je pad građevinskog sektora u Njemačkoj i Europi, što izravno utječe na tržište parketa jer manja potražnja za novim zgradama znači i smanjenje potražnje za našim proizvodima. Uz to, Europa je pod pritiskom dampinških cijena iz Kine. Kineski proizvođači, često subvencionirani, dolaze na europska tržišta s nižim cijenama, dok se mi suočavamo s visokim troškovima usklađivanja s europskim regulativama, što dodatno otežava konkurentnost.
S druge strane, drvna industrija u Hrvatskoj ima stratešku važnost. Država je prepoznala njezin doprinos zapošljavanju u manjim sredinama i kružnoj ekonomiji, posebno jer se sirovina dobiva kroz održivo gospodarenje šumama. Djelomične subvencije za sirovine pomažu hrvatskim proizvođačima u održavanju konkurentnosti. Nažalost, unatoč činjenici da smo vodeća tvrtka u svojoj industriji prema gotovo svim ključnim pokazateljima, Hrvatske Šume nas već godinama izostavljaju iz tog sustava subvencija zbog ugovora definiranih prije našeg dolaska u Hrvatsku. To nas stavlja u nepravedan položaj u odnosu na ostale proizvođače parketa i otežava naše poslovanje.
Ipak, prilike vidim u jačanju interne izvrsnosti. U trenucima smanjene potražnje na tržištu, možemo se fokusirati na optimizaciju internih procesa, povećanje produktivnosti, unapređenje kvalitete i stvaranje dodatne vrijednosti u našim proizvodima. Takav pristup omogućuje nam da budemo spremni za tržišne promjene i povećanje potražnje kada se situacija stabilizira. Uz sve izazove, vjerujem da industrija ima ogroman potencijal, posebno kroz inovacije, održivost i jačanje domaće konkurentnosti, a to su smjerovi u kojima ćemo nastaviti raditi.”
Veliki volonterski angažman za očuvanje okoliša u Đurđevcu: Tvrtka Bauwerk Group Hrvatska donirala 2700 sadnica hrasta
Koje biste aktualne projekte ili inicijative željeli istaknuti?
Bauwerk Group Hrvatska odlikuje se visokim ekološkim standardima i društvenom odgovornošću. U skladu s tim, nedavno smo organizirali veliku akciju sadnje drveća u Đurđevcu, donirajući 2700 sadnica hrasta Gradu Đurđevcu, čime smo dali značajan doprinos očuvanju okoliša i ljepšoj budućnosti ovog grada. Učenici osnovnih škola bili su oduševljeni sudjelovanjem u akciji koja nije samo prilika za stjecanje novih znanja o zaštiti okoliša, već i za stvaranje trajne veze s prirodom. Mnogi su se učenici prvi put susreli s procesom sadnje, a njihova predanost i entuzijazam dodatno su podigli atmosferu na terenu. Ova inicijativa također pruža mladim generacijama priliku da se educiraju o važnosti očuvanja prirode i aktivnog sudjelovanja u društvenim akcijama. Provedena zelena akcija pravi je primjer kako zajednička inicijativa može donijeti konkretne rezultate i pozitivno utjecati na okoliš. Donacija sadnica hrasta i volonterski rad naših zaposlenika i ostalih sudionika omogućili su da grad Đurđevac postane još zeleniji, ugodniji i zdraviji za življenje.
„Zeleni projekti poput ovog ključni su za budućnost naše zajednice. U Bauwerk grupi vjerujemo da je svatko od nas odgovoran za očuvanje okoliša, a ovakve inicijative samo su jedan od načina kako želimo doprinijeti održivom razvoju”, Operativni direktor je dodatno istaknuo.
Svako posađeno drvo simbol je zajedništva i odgovornosti svih sudionika u izgradnji ljepše i zdravije budućnosti.
Sadnja drveća jedan je od brojnih ekoloških projekata koje tvrtka provodi, čime dodatno potvrđuju svoju predanost zaštiti okoliša i održivom poslovanju. Nadamo se da će ovakvi projekti postati inspiracija i za druge tvrtke i građane te da će u budućnosti donijeti još veće promjene u društvu.