Butković: Brza cesta Varaždin – Ivanec – Krapina prioritet, o Kloštru Vojakovačkom ni riječi

Ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković bio je danas na radovima velikog kružnog toka nedaleko Varaždina u Gornjem Knegincu i spomenu kako je Vladi i tamošnjoj županiji prioritet i izgradnja brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina.

-Za izgradnju brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina raspisan je natječaj i otvaranje ponuda bit će krajem ovoga mjeseca, 31. ožujka. Nadam se da neće biti žalbi kako bismo što prije mogli započeti s prvom fazom te brze ceste – rekao je, dok riječi o početku radova na našoj dionici Križevci – Kloštar Vojakovački nije bilo riječi.

No, zato je Butković spomenuo novu dionicu Podravske magistrale. No, naravno samo dio od Varaždina do Ormoža u Sloveniji, koji bi se nastavljao na dionicu od Varaždina prema Koprivnici i dalje Virovitici. Kad će ta dionica biti u planovima nije poznato, no vrlo vjerojatno Virovitičani već lobiraju kod Plenkovića pa bismo i mi, ni krivi ni dužni mogli “upasti u tu priču”.

– Krajem ovoga mjeseca ću biti sa slovenskom ministricom prometa u Opatiji, pa ćemo definirati spojnu točku s hrvatske i slovenske strane kako bi se projekt izgradnje Podravske brze ceste pokrenuo što prije – rekao je Butković.

Najveća hrvatska građevinska firma Kamgrad već odavno je trebala početi s radovima na jednom kraku brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog, no još uvijek nije – a protekli tjedan u javnost je već puštena studija utjecaja na okoliš nastavka dionice od Kloštra do Koprivnice.

Ništa od aneksa

Premijer Andrej Plenković u listopadu je svojim dolaskom otvorio „radove“ kod Križevaca, a Kamgrad je službeno uveden u posao. No, do danas, gotovo pet mjeseci kasnije, tamo nije bilo nijednog bagera, niti je ovaj građevinski div potpisao aneks ugovora kojim im Vlada garantira platiti razliku u iznosu zbog većih troškova. Kako neslužbeno doznajemo iz krugova bliskih Kamgradu, nisu zadovoljni predloženim modelom i smatraju kako će im donijeti samo gubitke.

Rok za završetak od uvođenja u radove je 30 mjeseci, a kako je već gotovo pet mjeseci prošlo – čini se kako je završetak u roku nemoguća misija. Također, sve je izglednija opcija da Kamgrad tamo neće skoro ni početi, ako i uopće. Problem je, doznajemo, i operativne prirode jer Kamgrad trenutno izvodi radove na susjednoj dionici brze ceste Farkaševac – Bjelovar u dužini 12,5 kilometara. Dionica prema Bjelovaru ključna je, naime, za nastavak povezivanja s Viroviticom, što je ova Vlada odlučila svrstati u strateški dokument. Koprivnica je i u ovom slučaju, čini se, ostala „slijepo crijevo“.

Problemi s “ekološkom mrežom”

Podsjetimo, gradnja jednog kraka brze ceste od sedam kilometara od Križevaca do Kloštra prilikom raspisivanja natječaja bila je vrijedna 280 milijuna kuna s PDV-om, a novac je investitor Hrvatske ceste osigurao iz europskih izvora. Procjenjuje se kako je vrijednost radova, zbog rasta cijena u građevini, u međuvremenu porasla znatno iznad 300 milijuna kuna. 

S obzirom na rasplet situacije s navedenih sedam kilometara asfalta, kako se u cijelu priču uklapa nastavak dionice od Kloštra Vojakovačkog do Koprivnice? Projekt, naime, bez obzira na sudbinu dionice do Kloštra ide dalje, a nakon javne rasprave i mišljenja mjerodavnih o utjecaju na okoliš, vidjet će se što i kako dalje. Podravski je u međuvremenu došao u posjed dokumenta Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja iz 11. veljače 2022. godine, to jest rješenja na zahtjev Hrvatskih cesta o ocjeni prihvatljivosti za ekološku mrežu, s obzirom na to da trasa prolazi unutar ekološke mreže.

– Za planirani zahvat, za dionicu Kloštar Vojakovački – Koprivnica ne može se isključiti mogućnost značajnijih negativnih utjecaja na ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže – te je obavezna glavna ocjena prihvatljivosti za ekološku mrežu – navodi se u rješenju MINGOR-a.

Isto je potvrđeno i u studiji utjecaja koja je na javnoj raspravi.

– Analizom predviđenih aktivnosti unutar obuhvata planiranog zahvata procijenjeno je da su utjecaji, kako pojedinačni, tako i kumulativni, mogući na području ekološke mreže Bilogora i Kalničko gorje – piše, no ipak…

– S obzirom na analizu procijenjenih utjecaja te propisane mjere ublažavanja i programa praćenja, planirani zahvat smatra se prihvatljivim za ciljne vrste na području ekološke mreže – navodi se u nekoliko rečenica zaključka studije. Kako doznajemo, sporni mogu biti pojedini propusti ispod planirane prometnice kao uska grla u koritu, što može dovesti do plavljenja okolnog terena. Ističe se i utjecaj na faunu dabra i vidre, a ponajviše dabra.

Doći će i do trajnog gubitka šumskih površina, čak 20 hektara, a sveukupno do gubitka oko 50 hektara površina na kojima divljač ima prirodne uvjete za obitavanje, prehranu i napajanje, razmnožavanje i sklanjanje te površina koje služe za lov divljači i ostale lovnogospodarske aktivnosti.

Kroz Žlebić će ići tunel dugačak dva kilometra

Studiju utjecaja i planirane aktivnosti dionice do Koprivnice možete vidjeti i na stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Podsjetimo, radi se samo sjeverni kolnik u prvoj fazi, a pretpostavlja nekoliko mostova, vijadukata, tunela i spojeva na postojeću državnu cestu, sveukupno čak 18 „objekata“. Najduži tunel u dužini dva kilometra je na koprivničkom području na lokaciji Žlebić gdje je i retencija vodotoka Bistra, a tu su još Sesvetska šuma, Mesarica i Širovica. Podvožnjaci su na lokaciji Carevdar, Šumski put, Lepavina i čvor Mučna i Jagnjedovec, te veći vijadukti Mučna, Gornje polje i Kamenice. Tri nadvožnjaka su i kod Koprivnice, Draganovec, Farkašić i Koprivnica jug. Kod Sokolovca je zamišljeno i odmorište s benzinskom postajom i ugostiteljskim objektom.

FOTO: Kckž

S nepostojećeg otvorenja radova na dionici Križevci Kloštar Vojakovački

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Petar (85) ima najstariji bicikl u Virju:

VIDEO “Dao sam za njega 10 kubika lipe. To je davne 1962. godine bilo pravo bogatstvo”

Na otvorenju autoceste do Siska premijer spomenuo koje će gradovi dobiti autocestu do kraja mandata

Ako je vjerovati Plenkoviću, Koprivnica bi u roku četiri godine trebala dobiti izlaz na autocestu

NOVA INTERVENCIJA U PODRAVINI

UPRAVO Helikopter Hitne pomoći sletio na nogometno igralište. Časna sestra doživjela srčani udar