Butković: Brza cesta Varaždin – Ivanec – Krapina prioritet, o Kloštru Vojakovačkom ni riječi

Ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković bio je danas na radovima velikog kružnog toka nedaleko Varaždina u Gornjem Knegincu i spomenu kako je Vladi i tamošnjoj županiji prioritet i izgradnja brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina.

-Za izgradnju brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina raspisan je natječaj i otvaranje ponuda bit će krajem ovoga mjeseca, 31. ožujka. Nadam se da neće biti žalbi kako bismo što prije mogli započeti s prvom fazom te brze ceste – rekao je, dok riječi o početku radova na našoj dionici Križevci – Kloštar Vojakovački nije bilo riječi.

No, zato je Butković spomenuo novu dionicu Podravske magistrale. No, naravno samo dio od Varaždina do Ormoža u Sloveniji, koji bi se nastavljao na dionicu od Varaždina prema Koprivnici i dalje Virovitici. Kad će ta dionica biti u planovima nije poznato, no vrlo vjerojatno Virovitičani već lobiraju kod Plenkovića pa bismo i mi, ni krivi ni dužni mogli “upasti u tu priču”.

– Krajem ovoga mjeseca ću biti sa slovenskom ministricom prometa u Opatiji, pa ćemo definirati spojnu točku s hrvatske i slovenske strane kako bi se projekt izgradnje Podravske brze ceste pokrenuo što prije – rekao je Butković.

Najveća hrvatska građevinska firma Kamgrad već odavno je trebala početi s radovima na jednom kraku brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog, no još uvijek nije – a protekli tjedan u javnost je već puštena studija utjecaja na okoliš nastavka dionice od Kloštra do Koprivnice.

Ništa od aneksa

Premijer Andrej Plenković u listopadu je svojim dolaskom otvorio „radove“ kod Križevaca, a Kamgrad je službeno uveden u posao. No, do danas, gotovo pet mjeseci kasnije, tamo nije bilo nijednog bagera, niti je ovaj građevinski div potpisao aneks ugovora kojim im Vlada garantira platiti razliku u iznosu zbog većih troškova. Kako neslužbeno doznajemo iz krugova bliskih Kamgradu, nisu zadovoljni predloženim modelom i smatraju kako će im donijeti samo gubitke.

Rok za završetak od uvođenja u radove je 30 mjeseci, a kako je već gotovo pet mjeseci prošlo – čini se kako je završetak u roku nemoguća misija. Također, sve je izglednija opcija da Kamgrad tamo neće skoro ni početi, ako i uopće. Problem je, doznajemo, i operativne prirode jer Kamgrad trenutno izvodi radove na susjednoj dionici brze ceste Farkaševac – Bjelovar u dužini 12,5 kilometara. Dionica prema Bjelovaru ključna je, naime, za nastavak povezivanja s Viroviticom, što je ova Vlada odlučila svrstati u strateški dokument. Koprivnica je i u ovom slučaju, čini se, ostala „slijepo crijevo“.

Problemi s “ekološkom mrežom”

Podsjetimo, gradnja jednog kraka brze ceste od sedam kilometara od Križevaca do Kloštra prilikom raspisivanja natječaja bila je vrijedna 280 milijuna kuna s PDV-om, a novac je investitor Hrvatske ceste osigurao iz europskih izvora. Procjenjuje se kako je vrijednost radova, zbog rasta cijena u građevini, u međuvremenu porasla znatno iznad 300 milijuna kuna. 

S obzirom na rasplet situacije s navedenih sedam kilometara asfalta, kako se u cijelu priču uklapa nastavak dionice od Kloštra Vojakovačkog do Koprivnice? Projekt, naime, bez obzira na sudbinu dionice do Kloštra ide dalje, a nakon javne rasprave i mišljenja mjerodavnih o utjecaju na okoliš, vidjet će se što i kako dalje. Podravski je u međuvremenu došao u posjed dokumenta Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja iz 11. veljače 2022. godine, to jest rješenja na zahtjev Hrvatskih cesta o ocjeni prihvatljivosti za ekološku mrežu, s obzirom na to da trasa prolazi unutar ekološke mreže.

– Za planirani zahvat, za dionicu Kloštar Vojakovački – Koprivnica ne može se isključiti mogućnost značajnijih negativnih utjecaja na ciljeve očuvanja i cjelovitost područja ekološke mreže – te je obavezna glavna ocjena prihvatljivosti za ekološku mrežu – navodi se u rješenju MINGOR-a.

Isto je potvrđeno i u studiji utjecaja koja je na javnoj raspravi.

– Analizom predviđenih aktivnosti unutar obuhvata planiranog zahvata procijenjeno je da su utjecaji, kako pojedinačni, tako i kumulativni, mogući na području ekološke mreže Bilogora i Kalničko gorje – piše, no ipak…

– S obzirom na analizu procijenjenih utjecaja te propisane mjere ublažavanja i programa praćenja, planirani zahvat smatra se prihvatljivim za ciljne vrste na području ekološke mreže – navodi se u nekoliko rečenica zaključka studije. Kako doznajemo, sporni mogu biti pojedini propusti ispod planirane prometnice kao uska grla u koritu, što može dovesti do plavljenja okolnog terena. Ističe se i utjecaj na faunu dabra i vidre, a ponajviše dabra.

Doći će i do trajnog gubitka šumskih površina, čak 20 hektara, a sveukupno do gubitka oko 50 hektara površina na kojima divljač ima prirodne uvjete za obitavanje, prehranu i napajanje, razmnožavanje i sklanjanje te površina koje služe za lov divljači i ostale lovnogospodarske aktivnosti.

Kroz Žlebić će ići tunel dugačak dva kilometra

Studiju utjecaja i planirane aktivnosti dionice do Koprivnice možete vidjeti i na stranicama Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Podsjetimo, radi se samo sjeverni kolnik u prvoj fazi, a pretpostavlja nekoliko mostova, vijadukata, tunela i spojeva na postojeću državnu cestu, sveukupno čak 18 „objekata“. Najduži tunel u dužini dva kilometra je na koprivničkom području na lokaciji Žlebić gdje je i retencija vodotoka Bistra, a tu su još Sesvetska šuma, Mesarica i Širovica. Podvožnjaci su na lokaciji Carevdar, Šumski put, Lepavina i čvor Mučna i Jagnjedovec, te veći vijadukti Mučna, Gornje polje i Kamenice. Tri nadvožnjaka su i kod Koprivnice, Draganovec, Farkašić i Koprivnica jug. Kod Sokolovca je zamišljeno i odmorište s benzinskom postajom i ugostiteljskim objektom.

FOTO: Kckž

S nepostojećeg otvorenja radova na dionici Križevci Kloštar Vojakovački

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

POŽAR KOD KRIŽEVACA

Odložili pepel i žar u plastičnu posudu. Zapalio im se namještaj i krovište

Općinsko državno odvjetništvo žalilo se na presudu za stravičnu nesreću u Botinovcu

S 3,25 promila zamalo odvezao prijatelja u smrt. Ne ide u zatvor

LEON ZELENKO, NAJBOLJI HRVATSKI VOZAČ KARTINGA:

“Nakon 13 sezona u kartingu vrijeme je za promjene, a bez podrške obitelji danas ne bi bio tu gdje jesam”